VACN treff på ACR - Planleggingstråd

Anbefalte innlegg

hadde vært fint.

 

Finner desverre lite på http://www.nsb.no osv. Autolink skal ha en liten formue tror jeg 4800,- ifra drammen til mo.

 

Så ja, finn priser! :)

 

Forøvrig kan de som bor langs kysten benytte seg av Hurtigruten. Nesna (nermeste stoppested for hurtigruten) er vel knappe 1 time kjøring unna Mo I Rana ?

 

Bilpriser

Trondheim -> Nesna : 647,-

Kristiansund -> Nesna : 709,-

Molde -> Nesna : 806,-

Ålesund -> Nesna : 844,-

Torvk -> Nesna : 880,-

Måløy -> Nesna : 952,-

Florø -> Nesna : 1015,-

Bergen -> Nesna : 1185,-

 

Legger ved prisliste ifra Hurtigruten.

 

Og er vi mange nok så bør det være muligheter for "bedre" priser.

Bilpriser%202007.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ACR-treff er vi i styret positive til i jubileumsåret 2008 (15 år).

Den (de) som vi i bresjen for dette bør sjekke mulig tidspunkt og baneleie. Pris på eventuell informasjon til flest mulige i tillegg til det som kan skje her på nettet, premier (utstilling/kjøring), flaggvakter, Røde-kors-folk samt noe annet "snacks" som opprydding etterpå f eks. Når dette beløpet er klart, må det anslås hvor mange deltagere fra klubben og andre. Jeg tror personlig at det må åpnes for også andre merker for at det ikke skal bli for dyrt pr banekjører, nemlig.

 

Et forslag er at det kan koste kr 400,- for medlemmer og kr 600,- for ikke-medlemmer f eks. Antatt totalkostnad kr 80.000,-

Atall medlemmer (godt tatt i) 80 stk blir kr 32.000,-. Andre biler f esk 50 stk blir kr 30.000,- med prisforslaget over. Dere er da oppe i tilsammen 62000,- og mangler kr 18.000 til kr 80.000,-, som det kan søkes støtte fra hovedstyret til dekning.

 

Det vi i så fall bety at de 80 fra klubben er støttet med 18000,-/ 80 = kr kr 225,- pr pers. Det er vel ikke verst ? Hilsen

 

Nå er vel ikke 80 klubb biler godt tatt i. Er sikker på at det blir mange flere som kommer på vacn treff på ACR. En av grunnene er at ACR er x-antall ganger bedre bane enn hva rudskogen og våler noen gang kommer til å bli. Når det gjeler overnatting er ikke dette noe problem, da det er tilnærmet 'ubegrenset' med camping plass rundt banen og flere camping plasser og hoteller i og rundt Mo sentrum.

 

For dem av oss som bor nord for sinsen krysset er ikke hverken våler eller rudskogen 'midt i landet' som enkelte her tror:confused:. Nå var det ikke hovedtreff trådstarter tenkte på, men tror faktisk det kan være på tide å foreslå det? Ser ingen grunn til at våler skal ha 'opsjon' på vacn hovedtreff. Er akkurat like langt for dem sørpå å kjøre til Mo som det er for oss å kjøre til våler.

 

Håper uansett at vacn treff på ACR kan bli en realitet om ikke så altfor lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører glatt 120mil hver vei fra Bergen!!

 

Thats the spirit! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du skal få fram din mening så syntes jeg at du skal lese hva jeg skriver før du siterer meg. Jeg mener ACR er flott sted å arrangere treff, og vi kommer sikkert vi å. Skal dit med en annen klubb også så jeg vet at banen er bra. Men det er vel ikke riktig å ha hovedtreffet vårt der syntes jeg. Ettersom Våler ligger mer midt på for alle parter. Men slik jeg ser det er det flere som har skjønt hva jeg har ment og linken endret navn fra hovedtreff til VACN Treff.

 

Beklager hvis du ble støtt av innlegget mitt. Ikke vondt ment. Kjører selv et stykke til alle treff og synes turer med kolonnekjøring er like moro hver gang :)

 

Angående at Våler er mer midt på for alle parter:

Ta et norgeskart og mål deg fram til midten. Mange blir overrasket når de ser hvor langt nord midten er. Faktisk er Mo i Rana nesten så nært midten du kommer :)

Selvsagt er dette det geografiske senteret. Tar man hensyn til befolkningsplasseringen blir det jo noe helt annet......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg ikke får lest en del innlegg på dette forumet, noe som egentlig er litt trist.

 

Dette er noe jeg støtter fullt ut!

Denne idèen er kjempebra!

 

Når det gjelder avstander, så ja, det er langt å måtte kjøre 200mil t/r. MEN er det (som sagt tidligere) ikke like langt for oss i Nord å kjøre til Hovedtreffet på Våler og Rudskogen? Og det har vært kolonne fra Vadsø til Sommertreffet på ACR hvert år, det er for ildsjeler som vil på treff... Så dette med avstander klarer jeg ikke helt å se for meg skal bli ett problem.

 

Ta f.eks Strekningen Andebu-Mo i Rana (ruten for Andreas Skotner) 1068km gjennom Norge. Strekningen Alta-Mo i Rana (ruten for undertegnede) 934km gjennom Norge.

Dvs at det er nesten lik avstand for meg å Andreas. Nå er han tatt som eksempel da...

Hvis han kommer må han dure opp med Campingvogn hengende etter, men det er no ikke stort problem for Andreas hvis han kommer.

 

Jeg synes ikke dette KUN skal være ett VACN-treff, men ett Hovedtreff. Og som John sier, så kan dette være i forbindelse med vårt 15 års jubileum.

 

At vi ett år har en prøve med å bruke ACR som Hovedtreff kan ikke jeg se at skader noe i det heletatt!

 

Men her trengs planlegging, og en grundig planlegging også! Men her er det noen som har tatt ansvar, og med det er dere på god vei. Dere har min fulle støtte til dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen lokale som er engasjert da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Da har jeg vært i kontakt med http://www.autotransport.no med forespørsel på pris ved eventuelt transport behov. Autotransport er forøvrig det eneste selskapet som driver med transport av bil på jernbane nettverket i Norge.

 

Prisen er som følger : 4650,- pr. bil strekningen Drammen -> Mo i Rana

 

Men vi skulle selvfølgelig få en rabatt om det var snakk om ett større antall biler og medlemmer som ønsket å benytte seg av ett slikt tilbud.

 

Ved 20 biler skulle vi ikke se bort ifra at kunne komme ned mot ca. 3000,- pr. bil (noe som forøvrig er en relativt god rabatt etter min mening)

 

Skulle det mot formodning være enda flere som ønsker å benytte seg av ett slikt tilbud vil prisen mest sannsynlig falle enda mer. Ved eventuelt behov tar vi kontakt når planlegging for ett slikt treff er mer komplett, slik at vi har aktuell dato tilgjengelig osv osv osv.

 

Vet ikke hvordan dette faller i smak for medlemmene jeg? Uansett så syns jeg fortsatt at det er ett tankekors at bilinteriserte foretrekker å ikke kjøre :) Dog tar jeg selv hurtigruta på vei til VACN Bergen =) hehe

 

Holy Crappers! Jeg får tid til alt med pappa perm og halvdager på jobb =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er dønn med uansett! Var på et av sommertreffene i år, og det gav mersmak... Kompis gjengen kommer sikkert oppover med 5-6 biler...

 

80-5 = 75 to go!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med litt publisitet og planlegging av dette treffet tror jeg dette kan bli ganske bra. Det bør derimot samkjøres med å ikke legges for nært Sommertreffet. Jeg er med uansett dato, vær og vind :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med litt publisitet og planlegging av dette treffet tror jeg dette kan bli ganske bra. Det bør derimot samkjøres med å ikke legges for nært Sommertreffet. Jeg er med uansett dato, vær og vind :)

 

Det blir vist tre sommertreff i år så det kan jo bli vanskelig å finne noe som passer for en hver. Er vel egentlig umulig at det passer for alle men hadde vært flott og fått med flest mulig!:D

 

Datoene som er satt opp for Sommertreffene er:

13-15 juni

25-27 juli (det står 24-25 Juli på siden men tviler på at dem legger et treff midt i uka, altså torsdag og fredag??)

15-17 August.

 

Jeg er med uansett da jeg bor kun tre timer unna: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Da har jeg vært i kontakt med http://www.autotransport.no med forespørsel på pris ved eventuelt transport behov. Autotransport er forøvrig det eneste selskapet som driver med transport av bil på jernbane nettverket i Norge.

 

Prisen er som følger : 4650,- pr. bil strekningen Drammen -> Mo i Rana

 

Men vi skulle selvfølgelig få en rabatt om det var snakk om ett større antall biler og medlemmer som ønsket å benytte seg av ett slikt tilbud.

 

Ved 20 biler skulle vi ikke se bort ifra at kunne komme ned mot ca. 3000,- pr. bil (noe som forøvrig er en relativt god rabatt etter min mening)

 

Skulle det mot formodning være enda flere som ønsker å benytte seg av ett slikt tilbud vil prisen mest sannsynlig falle enda mer. Ved eventuelt behov tar vi kontakt når planlegging for ett slikt treff er mer komplett, slik at vi har aktuell dato tilgjengelig osv osv osv.

 

Vet ikke hvordan dette faller i smak for medlemmene jeg? Uansett så syns jeg fortsatt at det er ett tankekors at bilinteriserte foretrekker å ikke kjøre :) Dog tar jeg selv hurtigruta på vei til VACN Bergen =) hehe

 

Holy Crappers! Jeg får tid til alt med pappa perm og halvdager på jobb =)

 

Regner med at denne prisen er kun tur, ikke tur-retur?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at denne prisen er kun tur, ikke tur-retur?!

 

Riktig. En tur retur pakke vil vel innebære mer rabatt vi jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er dønn med uansett! Var på et av sommertreffene i år, og det gav mersmak... Kompis gjengen kommer sikkert oppover med 5-6 biler...

 

80-5 = 75 to go!

 

75-1 =74 vi nærmer oss.

 

Ellers synes jeg dette er en kjempe ide... og er sikkert flere av dem lokale hær oppe som kan hjelpe til... går jo ann å høre med bodø lokal lag.

 

Ellers synes jeg at avstanden ikke er så ille når folk reiser lang å lenge for å komme seg sørover på treff, så må det jo være mulig for dere sørpå å reise lang å lenge nordover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det treff på ACR skal jeg gjøre alt i min makt for og komme! :) 74-1=73

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette skal bli noe av, så må det jobbes NÅ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser planene ut for dette da? er det satt opp en komite som skal jobbe for dette eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser planene ut for dette da? er det satt opp en komite som skal jobbe for dette eller?

 

Det er nok ikke det.

 

Men jeg ser det som veldig vanskerlig å få dette til hvis det ikke er ildsjeler på Mo som tar tak i dette... For her trengs en god del folk med forskjellige kunnskaper til å få gjennomført ett slikt treff!

 

Jeg skulle gjerne tatt på meg oppgaven med å få dratt dette i land, men det står om dårlig lokalkunnskap da jeg aldri har vært på ACR. Jeg trenger i såtillfellet mange som må trekke lasset med meg!

 

Er det ingen som har vært med å arrangert Sommertreff der? Som er klubbmedlem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Odd Arne Johnsen var med å starte Sommertreff, har nå trukket seg ut av hele greia, og er på reise i Australia nå. Han var iallefall medlem i VACN, primus motor i Harstad lokallag i sin tid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel noen aktive medlemmer på Mo i Rana, Stig og Kristian. Veit ikke hvor aktuelt det er for disse å trø til? Kan være behjelpelig, men har ingen erfaring med noe slikt. Lokallaget i Bodø bør vel kanskje melde seg her. Det er vel kanskje noen ildsjeler som har mulighet. Vi må ikke la denne dø. Kjempemulighet dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer nå mest på hva trenger folk lokalt til jeg da. :) Om det eventuelt skal avholdes ett treff der holder det vel at det dukker opp ett par karer en dag eller tre i forveien og forbereder ting og tang.. De som har holdt treff på rudskogen og våler vet vel hva som trengs. Som Ben sier er det sikkert folk fra både den ene og andre kanten som kan bidra, men problemet er jo at ingen har arrangert ett treff i større skala før og ikke vet helt hva de faktisk skal bidra MED.

 

Det jeg etterspør er er noen som har arrangert VACN-treff tidligere som kan trekke i litt tråder og bidra med litt tips og info om hva som faktisk må til for å arrangere ett slikt treff. Denne personen kan jo sitte på månen eller i Kuala Lumpur for den saks skyld, det finnes vel telefon og internett..?

 

Deltakere tror jeg ikke blir noe problem, det er mer enn nok folk både i Trøndelag og i Nordnorge som gladelig tar turen, kanskje noen fra sør\vest\østlandet tar turen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å ha noen lokale for "hands on" tinger, samt at de har mulig erfaring med aktuelle sammarbeidspartnere.

 

De har også lokalkunskap som en på Toten sikkert ikke har......

 

De kjenner kanskje de riktige personene på de riktige stedene også..... Jeg kjenner feks ikke en kjeft i Mo og vet ikke en gang forskjellen på Mo og Rana om det er noen forskjell og hva annet enn Mo i Rana finnes det egentlig...... bla bla bla

 

Got it? Hjelper med lokalkunskap mao.

 

Jeg kan godt hjelpe til med dette, men syns vi skal roe ned reka til vi får datoen på de treffa som mest sannsynlig er benka for 2008 slik at et treff på ACR ikke blir ned nedprioritert av de som SKAL på våler/rudskogen osv osv

 

Syns de som kunne tenke seg å jobbe for dette kanskje kunne melde sin interesse til meg feks? As good as any i guess? Så samler vi sammen navna som er interisert i dette og tar det derifra med hjelp av ett MSN møte feks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert bistå med noe hjelp. bor da i bodø men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.