Anbefalte innlegg

Stakkars arme sjeler... Får jo bare kjeft gitt...

 

Dette kommer fra tastaturet til en "norlæning" fra Tromsø. Må bare si at det er et fantastisk forslag, og hadde jeg vært bosatt lenger sør hadde jeg garantert hoppet på kolonnen. Skjønner godt at det av praktiske årsaker blir vanskelig for privatpersoner som driver med dette på dugnadsbasis og reise nordover for å feriere her...

 

Angående større økonomisk frihet til lokallagene? Det er jo bare og søke, så får du sikkert litt penger!

Vi arrangerte nettopp vintertreff nord. Her søkte vi om penger, og fikk det! Var ingen problemer med penger fra klubbkassen der. Skal sies at vi fikk noen sponsor penger også(Takk til dem).

 

Vi sender Ken-Arne ned for og hente campingvognen, så tar vi nord for trondheim en tur til Nordkapp! Trenger jo ikke nødvendigvis og være i regi av hovedstyret for at det skal kunne gjennomføres. Vi trenger bare litt konstruktive!

 

 

 

:tilber: Her var et syn på saken som falt i smak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også at det er litt dumt at "vi i nord" ikke i like stor grad som "søringan" får være med på å feire jubileumet. Samtidig skjønner jeg at folk ikke gidder å bruke alle ferieukene sine på dette. Hadde man imidlertid tenkt litt lengre hadde man sendt ut en invitasjon til lokallagslederne nord for trondheim om noen i lokallagene ville hente vogna og fortsette turen nordover. Om ingen hadde meldt seg hadde vi heller ikke hatt noe å klage på, og videre sluppet denne diskusjonen. Slik det er gjort nå er det lett for medlemmer å føle seg ekskludert eller holdt utenfor, selv om dette sikkert ikke er gjort med hensikt.

Nå vet ikke jeg om en slik invitasjon har blitt sendt, men jeg har i alle fall ikke hørt noe fra min lokallagsleder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere i nord ta kontakt med Ken Arne Brox han skriker etter hjelp der oppe : bh :: vinke :

 

Takk for det Atle, hadde bare håpet flere skulle se den;)

 

Ja, det er slik at vi skal ha Show her oppe også. Jeg er i dialog med Troms Lokallag, der vi SKAL få til en begivenhet i Tromsø. Det samme skal sje i Alta.

 

Har jeg Tiguanen før dette, er det muligheter for at jeg tar en uke fri, og drar og henter vogna i Trondheim, dette er fortsatt bare en tanke, som er mulig å gjøre til en realitet. Dette er ikke diskutert innad i styret, men jeg skal ta dette opp å sjekke hva som er mulighetene.

 

Skulle ønske vi var flere ildsjeler her oppe, ikke bare kreve å kreve. Det er som Martin sier,

Vi trenger bare litt konstruktive!

 

OG det er faktisk nettop det!

 

Medlemsmassen er størst i den sørlige delen i landet, vi er bare 25% ca. her oppe i nord.

Men skal det sette en stopper for vårt arbeid? Nei å atter nei!

 

MEN, jeg trenger deres hjelp, kun det, og det trenger ikke være mye hjelp. Bare vi får satt sammen noe, er jeg fornøyd!!:D

 

Eneste problemet jeg støter på er at jeg ikke får kontakt med noen fra Nordland, det har vært mange inne å lest min etterlysning til hjelp, men ingen har hørt av seg.

Heldigvis har jeg en dialog med Øystein Beddari på dette, og vi skal diskutere hva vi kan finne på der også.

 

Tromsø og Alta er jeg ikke bekymret for engang!! Her er vi så samkjørte at vi får noe til uansett;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Atle, hadde bare håpet flere skulle se den;)

 

Ja, det er slik at vi skal ha Show her oppe også. Jeg er i dialog med Troms Lokallag, der vi SKAL få til en begivenhet i Tromsø. Det samme skal sje i Alta.

 

Har jeg Tiguanen før dette, er det muligheter for at jeg tar en uke fri, og drar og henter vogna i Trondheim, dette er fortsatt bare en tanke, som er mulig å gjøre til en realitet. Dette er ikke diskutert innad i styret, men jeg skal ta dette opp å sjekke hva som er mulighetene.

 

Skulle ønske vi var flere ildsjeler her oppe, ikke bare kreve å kreve. Det er som Martin sier,

 

OG det er faktisk nettop det!

 

Medlemsmassen er størst i den sørlige delen i landet, vi er bare 25% ca. her oppe i nord.

Men skal det sette en stopper for vårt arbeid? Nei å atter nei!

 

MEN, jeg trenger deres hjelp, kun det, og det trenger ikke være mye hjelp. Bare vi får satt sammen noe, er jeg fornøyd!!:D

 

Eneste problemet jeg støter på er at jeg ikke får kontakt med noen fra Nordland, det har vært mange inne å lest min etterlysning til hjelp, men ingen har hørt av seg.

Heldigvis har jeg en dialog med Øystein Beddari på dette, og vi skal diskutere hva vi kan finne på der også.

 

Tromsø og Alta er jeg ikke bekymret for engang!! Her er vi så samkjørte at vi får noe til uansett;)

 

Hvis dere skal ha treff der opp i skauen og fjella så blir ikke det uten meg. Har kjørt fra tromsø og ned til oslo på en natt og gjør det igjen hvis det er helge treff. Her skal ikke noe gåes glipp av :D Hadde jeg hatt henger feste kunne jeg sikkert dratt vogna opp og med det samme. Men det får jeg desverre ikke gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi sender Ken-Arne ned for og hente campingvognen, så tar vi nord for trondheim en tur til Nordkapp! Trenger jo ikke nødvendigvis og være i regi av hovedstyret for at det skal kunne gjennomføres. Vi trenger bare litt konstruktive!

 

Sist jeg sjekket satt Ken-Arne i hovedstyret ;) og hvis ellers folk husker å stemme i år er det sjanse for at han fortsetter det gode arbeidet han har påbegynt i hovedstyret : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

Klubben er jo basert på dugnadsånden så hvorfor skulle du fått noe mer for å gjøre en innsats enn det alle andre som gjør en innsats får? Jeg brukte hele lørdagen på våler i 06 på teknisk kontroll av biler og fikk dekket mat/drikke men jeg sutrer ikke akkurat av den grunn.

Problemet er at de fleste ønsker kun å komme til "dekket" bord og deretter kunne reise rett hjem etter siste pokalen er delt ut....sier seg selv at "alle" ikke kan det.Man trenger flere "ildsjeler" som er villige til å ofre litt for fellesskapet.

Med mindre vi skal ha innleide betalte folk til å arrangere alt for oss.... da blir det jo ett helt annet kostnadsbilde også : rolleyes

 

Jeg personlig skulle så klart ikke ha noe for å ta på meg jobben med å arrangere treff : rolleyes. Er jo ikke en jobb, men en hobby! Men vi fikk bare småkroner til gjennomføringen av treffet... Sutrer ikke, sier bare at jeg flere ganger etterspurte penger for å gjennomføre treffet, men ble avvist gang på gang. Fikk vel noen usle kroner etterhvert, men det var vanskelig: bh :. Vi satt igjen med noen kroner etter treffet, men det var pga loddsalg... Disse pengene gikk til å spandere middag på alle som var med på julebordet det året.

 

Kanskje grunnen til at bare 1/3 ble brukt er at det er så utrolig vanskelig å få penger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig skulle så klart ikke ha noe for å ta på meg jobben med å arrangere treff : rolleyes. Er jo ikke en jobb, men en hobby! Men vi fikk bare småkroner til gjennomføringen av treffet... Sutrer ikke, sier bare at jeg flere ganger etterspurte penger for å gjennomføre treffet, men ble avvist gang på gang. Fikk vel noen usle kroner etterhvert, men det var vanskelig: bh :. Vi satt igjen med noen kroner etter treffet, men det var pga loddsalg... Disse pengene gikk til å spandere middag på alle som var med på julebordet det året.

 

Kanskje grunnen til at bare 1/3 ble brukt er at det er så utrolig vanskelig å få penger?

 

Det er ikke spesielt vanskelig å få penger til arrangementer i regionene så lenge man følger det regelverket som finnes for dette.

Det skal blant annet settes opp budsjett for arrangementet.

Det siste året har det ikke kommet inn mange søknadene på penger fra regionene, og de som har søkt har vel stort sett fått penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er fantastisk at dem bruker sin ferie på dette, men 200.000,- for 2 uker er mye penger.

Og når jeg hører hvor mye søking og om og men for å få en liten slant til klubbkassa skjønner jeg at det ikke blir arragert noe her nord, for var vist søking i flere år for å få en liten slant mens det brukes flere tusen på leie av tv`er og slike ting dær sør. Nei kunne heller brukt 200.000,- på arragere en treff på acr for vacn, men tror neppe at det blir noe av siden vi i nord skal betale vår kontigent for at dere i sør skal få treffene deres. skjønner godt hvorfor mange her nord ikke gidder og melde seg inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er fantastisk at dem bruker sin ferie på dette, men 200.000,- for 2 uker er mye penger.

Og når jeg hører hvor mye søking og om og men for å få en liten slant til klubbkassa skjønner jeg at det ikke blir arragert noe her nord, for var vist søking i flere år for å få en liten slant mens det brukes flere tusen på leie av tv`er og slike ting dær sør. Nei kunne heller brukt 200.000,- på arragere en treff på acr for vacn, men tror neppe at det blir noe av siden vi i nord skal betale vår kontigent for at dere i sør skal få treffene deres. skjønner godt hvorfor mange her nord ikke gidder og melde seg inn.

 

Ken Arne arrangerer Roadshow i nord også, hvis du leser litt lenger bak i tråden...

Klubben eier en TV, men det leies da ingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg blir ganske irritert og oppgitt når jeg ser hvor mange som tydeligvis tyr til tastaturet før de har latt en tanke surre en runde eller to i den berømte tenkeren først..

 

Ett tips til de jeg tenker på: Sjekk opp hvor mange medlemmer klubben har i de tre nordligeste fylkene våre, dere vil komme frem til at det er ca like mange som en middels stor region i sørnorge...

Ikke at jeg er motstander av å ha treff i nordnorge, og all ære til Ken Arne som står på som en helt for klubben !! MEN... jeg har stor forståelse for at de som bruker sin egen ferie på denne turen ikke kan ta seg råd/tid til å turnere hele landet!

 

Så til dere i nord.. det er bare å verve medlemmer på harde livet..

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var det kjøpt tv. men forstp det på et budsjett for 2 år siden ble det leid på det stand.

ja så han skulle det. men sier bare at det hadde vært mere vilje her hadde det vært enklere å fått støtte av klubben.

kunne godt ha brukt 14dager av ferien på å kjørt fra trondheim og oppover hadde jeg også hatt 200.000,- disponibelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var det kjøpt tv. men forstp det på et budsjett for 2 år siden ble det leid på det stand.

ja så han skulle det. men sier bare at det hadde vært mere vilje her hadde det vært enklere å fått støtte av klubben.

kunne godt ha brukt 14dager av ferien på å kjørt fra trondheim og oppover hadde jeg også hatt 200.000,- disponibelt.

 

Tror det er litt mye synsing her. Som jeg har forstått det er de 200.000 også til den del av turen som Ken Arne skal gjennomføre. Dessuten er det ikke penger som kan disponeres fritt! Som alt annet i klubben skal regnskapsfører ha bilag på alle utgifter. Dette er penger som er budsjettert, men det betyr jo på ingen måte at alle pengene kommer til å bli brukt opp, eller at størstedelen av pengene blir brukt på turen sør for Trondheim.

 

Folk får det til å høres ut som Andreas og Roger får 200.000 rett i lomma som de kan bruke akkurat som de vil på 14 dager jo : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var det kjøpt tv. men forstp det på et budsjett for 2 år siden ble det leid på det stand.

ja så han skulle det. men sier bare at det hadde vært mere vilje her hadde det vært enklere å fått støtte av klubben.

kunne godt ha brukt 14dager av ferien på å kjørt fra trondheim og oppover hadde jeg også hatt 200.000,- disponibelt.

 

Som budsjettet viser så er det masse støtte til lokallag som ikke blir delt ut,og det er ikke fordi man må søke i flere år og at det er mye om og men.... Men såklart stilles det noen krav til de som søker men det er kanskje ikke helt urimelig at styret krever slik at man vet hva pengene går til

Og av de 200 000 du nevner så er det ikke en krone som går til "lønn" for de som bruker ferien sin....virker som du tror det er "lommepengene" deres : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er fantastisk at dem bruker sin ferie på dette, men 200.000,- for 2 uker er mye penger.

Og når jeg hører hvor mye søking og om og men for å få en liten slant til klubbkassa skjønner jeg at det ikke blir arragert noe her nord, for var vist søking i flere år for å få en liten slant mens det brukes flere tusen på leie av tv`er og slike ting dær sør. Nei kunne heller brukt 200.000,- på arragere en treff på acr for vacn, men tror neppe at det blir noe av siden vi i nord skal betale vår kontigent for at dere i sør skal få treffene deres. skjønner godt hvorfor mange her nord ikke gidder og melde seg inn.

 

Dette er helt og holdent feil!

Nordland Lokallag (tidl. Bodø Lokallag)har søkt om støtte i år, og fått det. Hva som har skjedd tidligere skal jeg la ligge.

 

Hvis du leser Martin Gerhardsen`s innlegg litt lengre frem, så er det et meget bra innlegg!

 

Hvis det skal bli en syteklubb her i Nord, så tar det desverre litt av arbeidsgleden fra oss.

Vi må tenke positivt på alt vi gjør, og får vi et nei, så må vi heller brette armene opp å ta i et tak!:)

 

Ken Arne arrangerer Roadshow i nord også, hvis du leser litt lenger bak i tråden...

Klubben eier en TV, men det leies da ingen?

 

Dette er helt rett, det blir et i Hammerfest 21. juni og et i Tromsø 29.August. Nordland er fortsatt litt usikkert.

Dette er lokallagene sin ære, nettop for at de står på å får til noe. Ta feks Troms, jeg ga de et spm om de ville klare å få til noe, og det var ingen problem! Der har du et lokallag som virkerlig får ting til! Det samme er Nordland, der er entusiasme på høyt plan, og det er nettop det vi trenger;)

 

Jeg må bare få sagt at jeg blir ganske irritert og oppgitt når jeg ser hvor mange som tydeligvis tyr til tastaturet før de har latt en tanke surre en runde eller to i den berømte tenkeren først..

 

Ett tips til de jeg tenker på: Sjekk opp hvor mange medlemmer klubben har i de tre nordligeste fylkene våre, dere vil komme frem til at det er ca like mange som en middels stor region i sørnorge...

Ikke at jeg er motstander av å ha treff i nordnorge, og all ære til Ken Arne som står på som en helt for klubben !! MEN... jeg har stor forståelse for at de som bruker sin egen ferie på denne turen ikke kan ta seg råd/tid til å turnere hele landet!

 

Så til dere i nord.. det er bare å verve medlemmer på harde livet..

 

Jan Brede

 

Det er sant det, her er lite medlemmer her oppe. Men nå skal det sies at det nesten ikke var noen her før;) Vi startet som 8 betalende i 2003-04. Å året etter var vi 140, de siste årene har vi ligget på 80 i snitt. Dette for finnmark. Det samme med Troms, de har hatt en kraftig økning siden de hadde oppstart. Og vi blir aldri for mange heller:)

 

nå var det kjøpt tv. men forstp det på et budsjett for 2 år siden ble det leid på det stand.

ja så han skulle det. men sier bare at det hadde vært mere vilje her hadde det vært enklere å fått støtte av klubben.

kunne godt ha brukt 14dager av ferien på å kjørt fra trondheim og oppover hadde jeg også hatt 200.000,- disponibelt.

 

Jaha, så du ville ha brukt av ferien din, å jobbet i 14 dager, rigget opp og rigget ned hele dagen? Desverre Stein- Erik, så tror jeg ikke du vet hvor mye arbeid dette egentlig er. Dette taes i dugnad for klubben, og ingenting annet! De 200.000,- du snakker om, det er et budsjett som skal fordeles mellom hele Roadshowet, og bare her oppe går det sikkert 50.000,-

 

Nå skal jeg kjøre 6000km denne sommeren for klubben og dette er kun på dugnad.;)

 

Så kan man regne litt her også da: 6000 km x 1,- pr.km = 6000 kr. Dette dekker knapt nok dieselen på disse turene, så kommer forsikring og slitasje i tillegg.

Ja, jeg får dekt opphold... Resten dekkes av meg!

 

Dette gjør jeg faktisk for å verve medlemmer og promotere klubben. Oppsumert er dette 16 totale dager jeg faktisk ikke får betalt en krone før!

 

Mulig jeg høres oppgitt ut, og det er ikke kun ment til dine innlegg. Jeg er bare lei av å høre på syting og klaging, når det eneste vi vil er å gjøre dere fornøyde.

 

Det er helt greit at folk har egne meninger, og ikke bestandig er enige i våre besluttninger. Men når det kommer utsagn som ikke er holdbarhet i, mener jeg vi må få si fra.

 

Ha en ellers fin Pinse videre:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er kjempe bra det blir noe her nord også. og vet godt hvor mye jobb det er siden jeg har brukt 1 uke av ferien min siden jeg var 15-16 til rigging og nedrigg av lyd og lysutstyr på dugnad. Så hvis det passer for familien så skal nok jeg stille og ordne treff her i nordland.

Og slik man regner er det vel 3kr km.

 

Men synes du gjør en kjempe jobb Ken Arne og alle andre. men var ute etter litt tall da jeg skrev og det har vi fått en grov oversikt på.

Min mening er jo at dette kunne vært gjort mye enklere ved å legge ut budsjettet samtidig med resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.