Anbefalte innlegg

mistet speedometeret for en liten stund siden, og fikk opp feil på sensoren i vag-com, en feil de også fikk opp på Audi. De har skiftet sensoren nå, men til ingen nytte...de har feilsøkt i flere timer, men finner ikke ut hvorfor jeg ikke får noe signal..de sier det finnnes for lite litteratur om bilen...

 

eneste de kan si, er at de trenger mange flere timer for å finne feilen.

 

noen som har hatt lignende problem på 80/S2/RS2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på cabben i går, spraya litt kontakt spary på kontakt inn på girkassa og det virker igjen (ennå)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen andre som har tips?....skal mulig på tysklands tur snart, og trenger speedoen til å virke. Siste jeg hørte fra verkstedet er at det ikke kommer GALA signal til noe...ikke til speedometer, ikke til kjørecomputer, ikke til navi, og ikke til sperra på bakakselen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg fått vite at det er hjulet under speedometer sensoren i girkassa som har løsna....de sier de må ut med kassa, og at det er en heldags jobb for verkstedet...blir ikke akkuratt billig å få fiksa speedometeret nei....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt problemer med at speedoen min detter vekk å. Men de er mest sansynlig bare kontaktfeill på pluggene på speedometeret. Jeg bruker bare et innøvd bank opp på dashen, så kommer det igjen. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk fiksa det i dag. Var selve innmaten i speedometeret som var ødelagt. elektronikk og telleverk, ja alt sammen.... Blei 5lapper i arbeid og deler. Men nå er er alt 100%!! :) Selv om jeg har en RS2 med 23km på telleren nå. Skal spør om de på møller i morra kan lage et "sertifikat" som dokumenterer km stand før skifte, samt at de har skiftet telleverket.

 

nå funker det endelig igjen....samt at navien, diff sperra, kjørekomputeren etc er og i ship shape nå :): rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du ny speedometer del da? Hvor mye kostet dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du ny speedometer del da? Hvor mye kostet dette?

 

kom på litt over 5lapper med litt feilsøking, arbeid og deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.