bestilling fra dekkonline.

Anbefalte innlegg

Bestilte nettopp 4 stk. Nankang SV-1 fra Dekkonline.com.

Skreiv som tilleggsinfo at jeg er ikke interessert i å kjøpe dekk som er produsert før 2009.

Fikk følgende svar :

 

"Dessverre må vi informere deg at vi ikke kan garantere at dekkene som du skal få skal ha produksjonsdato fra 2009.

Vi kan ikke sjekke produksjonsdato for hvert dekk som blir sendt fra våre lagere til hver kunde.

Vannligvis leverer vi ikke dekk som er eldre enn 2 år gamle.

Vi ber deg om å informere oss om du fortsatt vil gå videre med bestillingen eller om du vil kansellere den."

 

1. Først og fremst, har det så mye og si om dekka har stått lagret i et år eller to?

2. Dere som har bestilt derfra tidligere, hvor gamle har dekka vært?

 

 

 

Geir H.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan svare deg på nummer 1...

 

Hvis dekkene har vært skikkelig lagret så har det svært lite betydning for gummien på dekket. Så det trenger du ikke tenke så mye på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle de 5 gangene jeg har kjøpt dekk derfra har dekkene vært produsert samme året :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun kjøpt sommerdekk der.. alle har vært produsert det året jeg har kjøpt dem..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Da går jeg videre med bestillingen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillt derfra 7-8 ganger og eldste dekket jeg noensinne har fått var 5-6 måneder gammelt : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si det samme: ALLE gangene jeg har bestilt dekk i fra de, har jeg fått FERSKE dekk! )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er noen som selger ferskere dekk enn Dekkonline, de er tross alt Europas desidert største dekkforhandler, så tror ikke noe rekker å bli gammelt hos dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er jo vulkanisert, så det er vel strengt tatt ikke så nøye om de skulle være litt eldre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om nankang dekket er aldri så nytt så er det fortsatt det DÅRLIGESTE dekket jeg noen gang har kjørt... Nye nankang i 225/55-17 var dårligere en nesten utslitte Hankook Icebear W300 i 295/30-22. Kansje jeg var veldig uheldig men...

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun ferske dekk levert hos meg også.

 

Om du klarer å få tak i ferskere dekk hos noen andre, spørs det om det forsvarer prisforskjellen.

Og egenskapene til disse er vel ikke heller de beste å ivareta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferske dekk kvar gang. Første bestilling vart levert på døren etter 3 dager, og andre bestilling kom etter 7 dager..

 

Alltid ringe å spør om dei har dekka på lager før du bestiller. Har fått god service kvar gang.

 

Federal SS959 i første runde.. Dårlig grep på vått føre.

Falken 452 virker greit.

Nankang NS2 vannplaner fortere en fy. under halvslitt dekk er ubrukelig på vestlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte Sv-1 ifjor, og de var produsert i 2008. De var altså rett over året gamle.

Og som folk sier er de elendige på vinterføre. Mulig det har noe med at jeg kjørte 40 profil på vinteren men fortsatt altfor stive vegger til vinterdekk å være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte sist uke Senja - Tromsø tur/retur. ca 35mil med temperaturer fra -2 til +5 og slaps/styrt regn med NS-2, ingen problem what so ever,ikke antydning til at dekkene skulle slippe.De støyer endel ja, men tror de som har problemer med disse dekkene bør gå i seg selv og forandre kjøremønstret sitt, høres ut som mange kjører på 150% grensa av det som er forsvarligt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte sist uke Senja - Tromsø tur/retur. ca 35mil med temperaturer fra -2 til +5 og slaps/styrt regn med NS-2, ingen problem what so ever,ikke antydning til at dekkene skulle slippe.De støyer endel ja, men tror de som har problemer med disse dekkene bør gå i seg selv og forandre kjøremønstret sitt, høres ut som mange kjører på 150% grensa av det som er forsvarligt.

 

Nå må ikke du glemme at det finnes to varianter av NS-2 ;) Du har sannsynligvis den varianten med "mykest/best grep/slites fortest" gummi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få gamle dekk ifra Dekkonline tror jeg ikke man trenger å bekymre seg over. En gang fikk jeg dekk som var kun 5 uker gamle : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må ikke du glemme at det finnes to varianter av NS-2 ;) Du har sannsynligvis den varianten med "mykest/best grep/slites fortest" gummi.

 

Kan du forklare litt mer om dette Petter? Har jeg ikke hørt før, hvordan finner man "riktig" versjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det på tradewear på dekket. 220 er bra og 310 dårlig mener jeg. (husker ikke helt men er ca 200 og ca 300? : klø : ) Men hvordan kan en hvite hvem en får før bestilling? eller er det bare random? : klø : kjøpte et sett 225/35-19 for en kamerat nå for 2 uker siden og de var 220 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200AAA og 340AA. De førstnevnte er de mykeste som slites forholdsvis fort men er brukbare. De siste har forferdelig hard gummi og har tilsvarende dårlig grep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det på tradewear på dekket. 220 er bra og 310 dårlig mener jeg. (husker ikke helt men er ca 200 og ca 300? : klø : ) Men hvordan kan en hvite hvem en får før bestilling? eller er det bare random? : klø : kjøpte et sett 225/35-19 for en kamerat nå for 2 uker siden og de var 220 :)

 

Skrev dette som anmerkning på siste bestillingen til dem for et par måneder siden. At jeg ville ha de som hadde best grep osv. Men de hadde visst ikke sett eller brydd seg om det jeg skrev..

Men er godt fornøyd med dekkene og servicen derfra likevel..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrev dette som anmerkning på siste bestillingen til dem for et par måneder siden. At jeg ville ha de som hadde best grep osv. Men de hadde visst ikke sett eller brydd seg om det jeg skrev..

Men er godt fornøyd med dekkene og servicen derfra likevel..: smil :

 

Hvilken av dekka fikk du da? 200 eller 340?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.