Anbefalte innlegg

Hvordan i helvette er det meningen at jeg skal få av bakre nedre bærebro på venstre siden på B5'en

 

Har prøvd med en Brytegaffel...

har også prøvd å varme opp godset rundt leddet uten at dette hjalp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen skikkelig harde slag på godset kuletappen sitter skrudd i fra siden med kobberhammer så løsner den:)

Alltså der det røde krysset er.. bare på det samme stedet på den bakre kula:)

audi_suspension_diagram_live.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd det og, men ikke med en kobberhammer, men med vanlighammer å en liten slegge.. :P

sitter som faen i helv*piip* i det røde *piip*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri opplevd at den ikke løsner når man slår hardt nok selv men:) Må kansje slå hardere. Vanlig hammer er ikke å anbefale da den skader hjullagerhuset. Kobberhammer får selv hakk i seg istede for at hjullagerhuset får det. Det er også greit å bruke en litt tung hammer:) Snekkerhammer typ er ubrukelig til sånnt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg brukte en brytegaffel så kom kula som er inne i brua et stykke ut :P så den sitter som fy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er et bilde av problemet...

som dere ser så sitter det noe så inni granskauen fast...

 

28901_404618876064_595221064_4515452_616

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varmepistol!!!! dem sier at man ikke skal bruke litt varme men, litt lunk hjelper pluss rustløser =) og slegga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% sikker på at den hadde kommet rett ut med noen slag rettet på riktig sted som har nok kraft i seg med riktig type slegge. Har byttet hundrevis av slike armer og de fleste sitter bom fast. men aldri trengt varme. For mye varme ødelegger hjullagerhuset og dens herding. Dog noe vanskelig å få nok kraft i slaget når bilen ikke henger høyt i en bukk, så tror nok rett og slett at du enten ikke slår på rett sted, slår hardt nok, eller med feil type hammer. Ser mye slag sår i selve armen, det har ingen hensikt å slå der for å å den løs om det er der du har slått. Slå her hvor jeg har satt kryss:)

28901_404618876064_595221064_4515452_6166818_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% sikker på at den hadde kommet rett ut med noen slag rettet på riktig sted som har nok kraft i seg med riktig type slegge. Har byttet hundrevis av slike armer og de fleste sitter bom fast. men aldri trengt varme. For mye varme ødelegger hjullagerhuset og dens herding. Dog noe vanskelig å få nok kraft i slaget når bilen ikke henger høyt i en bukk, så tror nok rett og slett at du enten ikke slår på rett sted, slår hardt nok, eller med feil type hammer. Ser mye slag sår i selve armen, det har ingen hensikt å slå der for å å den løs om det er der du har slått.

 

har prøvd å satt på en forlenger på bolten for å så slå på forlengeren uten hell, både med å uten å lunka dritten.. å en boks med rustløser er tom :)

 

Ser vell ikke noen annen løsning enn å demontere alt for å få det presset ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også som Stian skiftet hundrevis av disse når jeg hadde min tjeneste hos Møller, ALDRI hatt problemer

med kuler/armer som ikke kommer ved slag på rett sted! Bruk de krefta du har og slå der Stian sa, da skal jeg garantere

deg at den kommer! :)

Men først ville jeg satt støttebukken din på et tryggere sted hvis du skal slå der vi sier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok uansett du vil få større problemer med å få ut festebolten til de øvre armene om du tenker ta ut hele huset:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok uansett du vil få større problemer med å få ut festebolten til de øvre armene om du tenker ta ut hele huset:)

 

den bolten er allerede ute å hele demperen er plukket vekk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3612

 

Jeg har brukt denne på mange bærearmer, og er bare å skru til, når den er strammet godt så gi den et lite slag rett over kula, så spretter den ut. Bare husk å slip opp åpningen litegrann, slik at kula kommer forbi gaffelen.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får løpe på biltema på lørdagen da, koster 70kr for en tilsvarende.. å ikke 400kr :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får løpe på biltema på lørdagen da, koster 70kr for en tilsvarende.. å ikke 400kr :P

 

Hvis du mener den endeleddavtrekkeren som du linket til på lokallagssiden, så bare glem den.

Den er alt for liten, du får den aldri inn over kula.

Ta deg en tur på Exim på Fauske (Bilxtra) i morgen så får du tak i en slik som Lars Olav over her linker til.

 

Har du prøvd å slå på hjullagerhuset som Stian og Roger her nevner? Det er helt garantert det virker, har selv brukt den metoden på mange biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener den endeleddavtrekkeren som du linket til på lokallagssiden, så bare glem den.

Den er alt for liten, du får den aldri inn over kula.

Ta deg en tur på Exim på Fauske (Bilxtra) i morgen så får du tak i en slik som Lars Olav over her linker til.

 

Har du prøvd å slå på hjullagerhuset som Stian og Roger her nevner? Det er helt garantert det virker, har selv brukt den metoden på mange biler.

 

har prøvd å banke på hjullagerhuset ja...

skal skaffe en orntlig hammer i morgen å prøve vidre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den av i morges vedhjelp av det verktøyet Lars Olav linket til over :)

smalt av rimelig fort, men dæven steike korr langt den flaug :P...

 

Nå gjenstår bare forstillingskontroll, rattet var 45 grader feil vei pluss at bilen var en vinglef!tte på veien :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.