22.02.2010, 18:05
|
#18 | link |
|
|
låner tråden jeg, om det er greit
![]() holder på selv og skal bytte ut kanalen på min audi 100, og har samme problemet med rust og jekken ødelegger kanalen. har fjernet hele kanalen nå, men det er rust på innerplaten av kanalen også. altså der jeg skal punktsveise nedre del. har liggende 1.25mm stålplate, men er dette nok eller må jeg bruke tykkere plate? er det noe jeg må passe på, når jeg holder på med kanal arbeidet? men utbytting av plater. Mvh Eivin |
|
16.03.2010, 17:43
|
#21 | link |
|
|
Jeg har hørt at det skal være smart å "lodde" skjøten med tinn etter at du har punktsveiset for at det skal bli helt tett. Dette krever da skikkelig rengjøring og sikkert også egnet "flussmateriale". Man får kjøpt "staver" med tinn på jernvaren, sikkert også på biltema og lignende butikker. Tinn vil vel også fungere som offermateriale i spenningsrekken til metallet?
Er det noen karroserieksperter som kan bekefte/avkrefte dette? |
|
16.03.2010, 17:57
|
#23 | link |
|
Skadeoppretteren!
|
Har aldri "loddet" skjøten. Du kan selvfølgelig smøre tettemasse langs skjøten med fingeren.
Ang. syregrunning så har jeg gode erfaringer med Kent sin. "Kent etch primer" ![]() Body har jeg brukt noe vi har på jobb, som er på en trykkluftssprøyte, dette er ikke noe den vanlige mannen i gaten kjøper. Men på rammen til pontiac'en brukte jeg Kent sin "body", den er litt mykere enn vanlig body, men jeg liker den. Men den må du ha lakk over. "Kent Rubber Guard" ![]() (Den sprayboksen) Begge får du ved å stikke innom et lakkverksted i nærheten av deg vil jeg tro.
|
|
16.03.2010, 22:58
|
#25 | link | |
|
|
Sitat:
Det vil ikke ruste der heller pga tinnet slipper ikke til luft. |
|
|
24.05.2010, 01:08
|
#29 | link | |
|
|
Sitat:
Du får også body på trykk luft da er jeg veldig glad i INNOTEC sin sprøyte!
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|