Gå tilbake   VACN Medlemsforum > Garasjen > Karosseri og Styling
I en overgangsperiode så har vi kun innlogging på forumet. For å logge inn fyller du inn ditt fulle navn slik det vanligvis vises på forumet.
Kun VACN medlemmer har tilgang til å skrive innlegg på forumet.

Svar

Trådverktøy
Gammel 15.02.2010, 14:31   #16  | link 

Tankefull....
Sitat:
Vis innlegg
Kanalene mine er jekket i stykker av forrige eier.. er det mulig å forsterke kanalene så de tåler å bruke jekken på kanalen uten å bøye/knekke kanalen?
Har sett noen som sveiser inn firkantrør på innsiden av falsen.
Det holder fint til å jekke i.

PS. Dette var da bilcrossbiler.
  Svar med sitat
Gammel 15.02.2010, 21:48   #17  | link 

Og siden du sikkert må bytte ut selve jekkekanten så bruker du 2 eller 2,5 mm plate til denne. Den bøyer du ikke så lett.
  Svar med sitat
Gammel 22.02.2010, 18:05   #18  | link 
låner tråden jeg, om det er greit

holder på selv og skal bytte ut kanalen på min audi 100, og har samme problemet med rust og jekken ødelegger kanalen.
har fjernet hele kanalen nå, men det er rust på innerplaten av kanalen også. altså der jeg skal punktsveise nedre del.
har liggende 1.25mm stålplate, men er dette nok eller må jeg bruke tykkere plate?

er det noe jeg må passe på, når jeg holder på med kanal arbeidet? men utbytting av plater.

Mvh
Eivin
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 07:41   #19  | link 

Da skal jeg i gang til helgen med å byte kanal, men hva bør jeg behandle yttersiden med?

Syregrunnning, noe form for lakk og så body? "Kanalskjørt" kommer på så lakkfinish har ikke så mye og si.. Vil ha det rustfritt bare..
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 15:00   #20  | link 

Skadeoppretteren!
Syregrunning først, så body, så lakk.
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 17:43   #21  | link 

Jeg har hørt at det skal være smart å "lodde" skjøten med tinn etter at du har punktsveiset for at det skal bli helt tett. Dette krever da skikkelig rengjøring og sikkert også egnet "flussmateriale". Man får kjøpt "staver" med tinn på jernvaren, sikkert også på biltema og lignende butikker. Tinn vil vel også fungere som offermateriale i spenningsrekken til metallet?
Er det noen karroserieksperter som kan bekefte/avkrefte dette?
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 17:45   #22  | link 

Sitat:
Vis innlegg
Syregrunning først, så body, så lakk.
Har du tips om en rimelig og bra syregrunning og "body"? (gjerne med link)

Trådstarter: låner tråden din litt, har planer om det samme og er usikker på hva som er den beste måten
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 17:57   #23  | link 

Skadeoppretteren!
Har aldri "loddet" skjøten. Du kan selvfølgelig smøre tettemasse langs skjøten med fingeren.

Ang. syregrunning så har jeg gode erfaringer med Kent sin. "Kent etch primer"

Body har jeg brukt noe vi har på jobb, som er på en trykkluftssprøyte, dette er ikke noe den vanlige mannen i gaten kjøper.
Men på rammen til pontiac'en brukte jeg Kent sin "body", den er litt mykere enn vanlig body, men jeg liker den. Men den må du ha lakk over. "Kent Rubber Guard"

(Den sprayboksen)

Begge får du ved å stikke innom et lakkverksted i nærheten av deg vil jeg tro.
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 22:29   #24  | link 

takker

Når dere snakker om "lodde" tenker dere på der man pukter i topp/bunn?

Men er wurth sin sinkgrunning og body også bra? har god pris der ser du..
  Svar med sitat
Gammel 16.03.2010, 22:58   #25  | link 

Sitat:
Vis innlegg
takker

Når dere snakker om "lodde" tenker dere på der man pukter i topp/bunn?

Men er wurth sin sinkgrunning og body også bra? har god pris der ser du..
Det jeg ble fortalt er at det var bra å lodde hele skjøtenmellom karrosseri og ny kanal, du varmer opp og setter loddetinnet inntil og det flyter inn imellom manal og karrosseri. Danner en helt tett skjøt som er både sterkere og tettere enn vanlig fugestoff.
Det vil ikke ruste der heller pga tinnet slipper ikke til luft.
  Svar med sitat
Gammel 23.05.2010, 19:17   #26  | link 

legg gjerne ut bilder hvordan du går fram anders,må igang med det samme på golfen min snart
  Svar med sitat
Gammel 23.05.2010, 20:27   #27  | link 

ligger masse bilder i tråden min(om bilen) på fremgangen
  Svar med sitat
Gammel 23.05.2010, 20:42   #28  | link 

Sitat:
Vis innlegg
ligger masse bilder i tråden min(om bilen) på fremgangen
aha!
  Svar med sitat
Gammel 24.05.2010, 01:08   #29  | link 

Sitat:
Vis innlegg
Har aldri "loddet" skjøten. Du kan selvfølgelig smøre tettemasse langs skjøten med fingeren.

Ang. syregrunning så har jeg gode erfaringer med Kent sin. "Kent etch primer"

Body har jeg brukt noe vi har på jobb, som er på en trykkluftssprøyte, dette er ikke noe den vanlige mannen i gaten kjøper.
Men på rammen til pontiac'en brukte jeg Kent sin "body", den er litt mykere enn vanlig body, men jeg liker den. Men den må du ha lakk over. "Kent Rubber Guard"

(Den sprayboksen)

Begge får du ved å stikke innom et lakkverksted i nærheten av deg vil jeg tro.
De produktene Torjus har vist fram her, er geniale! Jeg har aldri brukt loddetinn mellom platene men kan nok henne det er noe sant i det! Jeg bruker sveisegrunning på alt jeg skal sveise stort sett, men da du skal punktsveise trenger du ikke å slipe rent ett stort område rundt der du skal sveise ingen vits da du fjerner galvanisering osv med negerkuse, o.l Du får også body på trykk luft da er jeg veldig glad i INNOTEC sin sprøyte!
  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy

Regler for innlegg