Erfaringer med kvalitet på ulike fabrikat av multilinkdeler?

Anbefalte innlegg

Kjøpte et slik Optimal sett for noen få mnd tilbake, og dette skal være et slikt forsterket sett. Fikk det montert på verksted pga dårlig rygg. Siden de originale holdt i 170 000 km håper jeg jo ikke disse er noe dårligere. Ga rett over 4000kr mener jeg, så det var jo et av de dyrere settene. Kjøpte det fordi jeg har ofte erfart at man som regel får det man betaler for.... Verstedet som monterte det hadde ikke noe å utsette på settet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er plaget med kulene og ikke foringene. Alt dette er korrekt montert.

Har desverre brukt boltene som var med å. Må nok belage med på å rive ned alt å montere et bedre sett og de ekstra utgiftene det medfører.

En annen ting er jo selvfølgelig bruksmønsteret. Kjører du på autobahn uten hull i veien så holder dette sikkert 100 000km.

Hadde heller ingenting å utsette på settet da alt virket thight og fint, men ikke nå etter bruk, da kommer syndene fram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke påstå noe som helst vedrørende produksjonsland på de rimelige settene men mye peker i retning av Kina:

 

  • litt rart at alle billige sett på Finn.no skal være er produsert i Tyskland
  • det er ingen garanti for at deler er produsert i Tyskland selv om noen har klistret en lapp med "ATP Germany" utenpå plastinnpakningen
  • boltene ser VELDIG Kina ut
  • det er overhodet ingen produsernt navn preget inn i støpen
  • pappeske med litt grove bølger og tykk overflate med gulaktig farge

 

Så da gjenstår det å se hvordan kvaliteten er. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte et sånt billigsett fra ebay, funker OK... men har feilmontert det (bilen stod ikke på hjulene når jeg strammet boltene, visst ikke om det :/ )...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte et sånt billigsett fra ebay, funker OK

 

Hvor lang har du kjørt?

 

Det er vel ingen som klager på at de billige ikke fungerer (med unntak av boltene), spørsmålet er hvor god slitestyrken er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte på A6`n min og Passaten til fruen. Hvilket skal man velge, betaler gjære en tusenlapp ekstra for kvalitet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte et sånt billigsett fra ebay, funker OK... men har feilmontert det (bilen stod ikke på hjulene når jeg strammet boltene, visst ikke om det :/ )...

Kjører også med sett kjøpt på ebay.de fra ATP i tyskland, spendt på hvor lenge det varer. Kvaliteten ser ok ut men boltene brukte jeg ikke. Har kjørt med biltema tidligere og de varte kun ett år, 20000km dels på grusveg. Har også kjøpt mye annet av deler til 3b passat som vindusheiser, bakrutepussermotor, støtdempere og bremsedeler fra ATP (Auto-Teile-pollath. GMBH) med god erfaring.:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte på A6`n min og Passaten til fruen. Hvilket skal man velge, betaler gjære en tusenlapp ekstra for kvalitet!

 

Ingen tvil... Lemförder (org.) eller meyle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører også med sett kjøpt på ebay.de fra ATP i tyskland, spendt på hvor lenge det varer. Kvaliteten ser ok ut men boltene brukte jeg ikke. Har kjørt med biltema tidligere og de varte kun ett år, 20000km dels på grusveg. Har også kjøpt mye annet av deler til 3b passat som vindusheiser, bakrutepussermotor, støtdempere og bremsedeler fra ATP (Auto-Teile-pollath. GMBH) med god erfaring.:):)

 

Tror du virkelig at disse er produsert av de ekte ATP i Tyskland? Jeg har sett slikt sett, det sto ikke "made in" men kun Germany. ATP logoen var ikke imponerende, ingen merker støpt i aluen, typsisk "Kinapapp" i eksken. Så i mitt hode var dette settet produsert i Kina men forsøkte å gi inntrykk av at dette var et tysk pordukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

di fra biltema har jo org dele nr på seg, så di burde jo være bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du virkelig at disse er produsert av de ekte ATP i Tyskland? Jeg har sett slikt sett, det sto ikke "made in" men kun Germany. ATP logoen var ikke imponerende, ingen merker støpt i aluen, typsisk "Kinapapp" i eksken. Så i mitt hode var dette settet produsert i Kina men forsøkte å gi inntrykk av at dette var et tysk pordukt.

 

De jeg har kjøp er bestilt direkte fra ATP men jeg tviler på att de lager hverken disse eller de andre delene de selger selv. Disse er nok produsert for dem av produsenter i lavkostland f.eks Kina.

Tviler på att noen i vesteuropa kan produsere slike deler til en så lav pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

di fra biltema har jo org dele nr på seg, så di burde jo være bra.

 

På mine 20 mnd gamle nedre bakre stag frå Biltema var gummimansjettene på kulene morkne og sprukkne. Eg sendte klage med bilder til Biltema. Det skulda på feil klimasone!! Eg lurer på kva klimasone desse gummimansjettene ville overleva? Billig nitril-gummi, spør du meg!

 

Biltema sitt svar på klagen:

Vi beklagar att gummidetaljerna inte hållit bättre än såhär.

 

Tyvärr har det visat sig att Biltema fått ett mindre parti med stabilisatorstag till din bilmodell där fel typ av gummiblandning till klimatzonen använts.

 

Produkten tillverkas med olika gummiblandningar beroende av var på jorden de skall användas.

 

De vi nu har i lager skall vara utrustade med rätt gummiblandning.

 

Vi rekommenderar dig att kontakta ditt varuhus för att göra en skadeanmälan där man hjälper dig att lösa problemet.

 

Nei, eg har bestilt nye Meyle stag frå FK-autoparts, kr 1260,- pr stk inkl. 10% VACN-rabatt. MECA skal ha 1815,- for same delen.

 

Eg var også innom MEKK og spurde om pris staga. Der kosta dei 1140,- pr stk, og kom frå tyske Optimal. Sjekka litt på nettet, men fekk inntrykk av att Optimal ikkje produserer delene sjølv ?! Derfor satsar eg på tyskproduserte Meyle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang har du kjørt?

 

Det er vel ingen som klager på at de billige ikke fungerer (med unntak av boltene), spørsmålet er hvor god slitestyrken er.

 

Har kjørt ca 30000km på dem nå, er noe klunking å dunking frammi der og det er mest sannsynligvis pga feilmontering, kvaliteten på boltene var også ok merkelig nok, en på jobben stakk av med de boltene jeg ikke trengte pga ok kvalitet på dem....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Noen her som har vært plaget med Lemförder da?

Virker jo som at ingenting holder lengere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg selv har ingen erfaring med hvor lenge delene holder, men jeg selger de på Bilxtra og Lemförder virker å være bra. Hvis noen har tenkt over det, så er det slipt bort et merke i aluminiumen, det er VW AUDI merke.. så det en gang, var ikke slipt nok.. Så må da være noe bra med det da..

 

Og senka biler skal ha andre øvre bærearmer, men det er kanskje folk klar over..

Febi Bilstein er nok hakket under Lemförder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og senka biler skal ha andre øvre bærearmer, men det er kanskje folk klar over..

 

Er det slik at biler med orginalt sportsunderstell har andre øvre bærearmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, iflg denne sida skal de ha det, og verkstedet ved siden av oss har også vært borti dette flere ganger, samt at man bør bytte til disse ved senking av biler uten org. sportsunderstell, pga hjulvinkler!

 

Jadda, det bildet ble bra :P

 

http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=12

 

Bla deg fram her,lett og bruke!

Lemförder.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 183 000 km med originale lenkearmer, hvorav ca 100 000km med coliovers, må jeg nå bytte.

 

Er det noen som kan bekrefte at det faktisk ER forskjell på lenkearmene til A4 med originalt understell og med sportsunderstell (S-line).

Spurte på delelageret til Audi her i byen om forskjellen mellom standard og sportsunderstell, uten å bli særlig klokere.

 

Skal riktignok ha det på en Passat, men A4 og Passat 3BG har samme forstilling.

Om lenkearmer til S-line gir meg bedre hjulvinkler, så velger jeg selvfølgelig det.

 

Hvilket fabrikat bør man så velge?

 

Har sjekket pris på Lemförder hos Bilextra og på originalt hos merkeforhandler. Det billigste ble faktisk det originale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva selger Norsk Bildelesenter? Noen som har erfaringer med settene de selger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan bekrefte at det faktisk ER forskjell på lenkearmene til A4 med originalt understell og med sportsunderstell (S-line).

 

Jeg har A6 med orginalt sportsunderstell.

Har montert et vanlig sett (av kinakvalitet), har hatt den på forstillingsjustering etterpå. Det var ikke noe problem å få justert den innenfor spesifikasjonene, har heller ikke opplevd noen problemer etterpå bortsett fra at holdbarheten på de nedre bakre armene burde vært bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar og Hans, kom med navn! : vinke : Selger man lav kvalitet så er det ikke galt at andre er klar over det.

 

Har kjøpt fra en på forumet og trenger å vite om jeg må vente med montering og kjøpe et lass med orginale bolter.: klø :

 

Glemte denne jeg! Husker ikke om det stod noe merke, men her er kjøpstråden. Har ikke noe å utsette på dette settet enda bortsett fra boltene som sagt. Er de svakeste boltene jeg har vært borti.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=182043

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 3 sett fra en selger på Ebay som kaller seg fcpgroton og boltene som fulgte med er av ganske bra kvalitet og gummien virker mere robust. Betalte 1500kr pr sett og det første jeg monterte har gått 50 000km og er fortsatt like bra og personen som eier bilen droppa forstillingskontroll(noe som burde vært utført) og dekkene har ikke blitt slitt feil på noen måte. totalt sett så virker settene til å være av bra kvalitet selv om det var latterlig billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er multi-link forstillingene på Norsk bildelsenter bra kvalitet på?

Noen erfaringer?

Passat 1997.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke si noe på dem, men får slike kit her på forumet til 2500,- sikkert fra samme sted i kina

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.