8.5/10x18 på S6'n, hvilket impress passer? (C4)

Anbefalte innlegg

Jepp, lurer på å bytte sko til sommern, 8,5 og 10x18 er det som er akuelt, noen med erfaringer som kan komme med noe kontruktiv info, gjerne bilder og folkens!

 

Lurer da på hvilket impress jeg må ha på disse, og tar man utgangspunkt i at fremme på 8.5 felgen blir det 225/40 hva blir det da bak for å få samme rulleomkrets?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, lurer på å bytte sko til sommern, 8,5 og 10x18 er det som er akuelt, noen med erfaringer som kan komme med noe kontruktiv info, gjerne bilder og folkens!

 

Lurer da på hvilket impress jeg må ha på disse, og tar man utgangspunkt i at fremme på 8.5 felgen blir det 225/40 hva blir det da bak for å få samme rulleomkrets?

 

Har ikke hatt slik bil selv, men har litt generell kunnskap og husker tilbake på tidligere tråder om dette...

 

På S6 ville jeg tro at 8,5x18 med 225/40 passer bra hvis ET er rundt 30-40. Med 10x18 bak så bør vel ET her ligge litt høyere (siden felgen stikker 19mm lengre ut med samme ET som foran), jeg tipper 35-40 blir bra.

 

Bakdekk bør/skal være 255/35 18. Det er teoretisk 1,5mm lavere enn 225/40, men i praksis tipper jeg dekkprodusentene lager disse 2 dekkene like store.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bra erfaring med slikt Jåhnny!! Bak får du plass til 11x18 hvis du vil.........men 10x18 med ET35 passer helt fint. Har selv hatt 10x18 ET25 med 255/35 dekk på min bak å det gikk akkurat uten å valse. Foran passer det fint med 8,5x18 med ET 30-35 og 225/40 18 dekk. Du MÅ!!! ha den kombinasjonen der pga quattro. 225/40 foran og 255/35 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bra erfaring med slikt Jåhnny!! Bak får du plass til 11x18 hvis du vil.........men 10x18 med ET35 passer helt fint. Har selv hatt 10x18 ET25 med 255/35 dekk på min bak å det gikk akkurat uten å valse. Foran passer det fint med 8,5x18 med ET 30-35 og 225/40 18 dekk. Du MÅ!!! ha den kombinasjonen der pga quattro. 225/40 foran og 255/35 bak.

 

Skjønner ikke helt åssen du fikk de felgene til passe så fantastisk bra jeg, for det gjorde de aldeles ikke på min jaffal. Felgene stakk godt utforbi, og i ettertid har jeg fått lagd nye adaptere som er enda tynnere enn de jeg kjøpte av deg. Felgene mine stikker utforbi enda de, og det er søren meg ikke mye å gå på i forhold til støtdemperen på innsiden: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt åssen du fikk de felgene til passe så fantastisk bra jeg, for det gjorde de aldeles ikke på min jaffal. Felgene stakk godt utforbi, og i ettertid har jeg fått lagd nye adaptere som er enda tynnere enn de jeg kjøpte av deg. Felgene mine stikker utforbi enda de, og det er søren meg ikke mye å gå på i forhold til støtdemperen på innsiden: rolleyes
Godt mulig det er litt forskjell i hjulopphenget på sedan og avant da.....?? Slik som på S2 sedan og Coupe så er det mye trangere hjulhus bak enn Coupe. Vet iallfall at 10x18 ET40 går helt fint på en S6 Plus Avant. For det har en bekjent i Tyskland : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 35 fremme og bak?

 

PÅL: hvor mye var din senket med de hjula? må vel slippe min lenger nedpå viss dette skal se bra ut, kun 35mm senk nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 35 fremme og bak?

 

PÅL: hvor mye var din senket med de hjula? må vel slippe min lenger nedpå viss dette skal se bra ut, kun 35mm senk nå...

Min er senket 40 mm.........tror jeg ?? Står på Lesjøfors/Kilen senkesett med gule Koni

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig det er litt forskjell i hjulopphenget på sedan og avant da.....?? Slik som på S2 sedan og Coupe så er det mye trangere hjulhus bak enn Coupe. Vet iallfall at 10x18 ET40 går helt fint på en S6 Plus Avant. For det har en bekjent i Tyskland : rolleyes

 

Poenget mitt var at med det opsettet du hadde på din bil stakk felgene langt utforbi, og hvis du sier du hadde et35 da, så har jeg et38 nå og det stikker MYE utforbi enda min gode mann. Det går ann å få felgene fint innforbi, men da må man endre camber vinkelen, med alt det fører med seg.

Forresten ikke noe forskjell på understellet på sedan og avant, dette kan du selv sjekke på kjent program. Mulig at det er forskjell på hjulbuen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æh... Blir litt i tvil om et35 går her, ser ut til å være uenighet!;)

 

Noen som har bilder å slenge inn så kan jeg vurdere selv hva som ''stikker'' utenfor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å søke det, så finner du bilde av pål sin med felgen: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var da voldsomt til mas da Jåhnny hehe. Skal legge ut noen bilder av de felgene som Glenn kjøpte av meg. På bildet er det ET 27 !!!!!! Subbet IKKE....

 

IMG_0777.jpg

IMG_0780.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda et...selve dekkmønsteret er innenfor hjulbuen.....ved nedfjæring skråer dekket litt innover så det går fint uten å subbe.

 

IMG_0781.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er det du kaller "å gå fint på" så burde du få briller. De stikker jo laangt utenfor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er det du kaller "å gå fint på" så burde du få briller. De stikker jo laangt utenfor
Bildene er desverre ikke tatt fra rette vinklene men de stikker ikke så langt utenfor så det kanskje kan se ut som. Mulig jeg har litt andre erfaring med hva som stikker langt ut og ikke......var jo vant til 8x14 ET 15 på min gamle VW Jetta.....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser det i allefall ut som de stikker veldig langt utenfor, ikke særlig praktisk og etter min mening burde da bilen senkes mer hvis de skal stikke så langt utenfor.

 

Men mulig det var dårlig bilder, skal ikke henge meg opp i det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bildene rettferdigjør ikke hvordan det ser ut i virkeligheten. Men skal man ha 10 toms felger bak på en C4 så ville jeg valgt å ha et innpress på mellom 35 og 40 for å bygge minst mulig utover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være såpass, går greit så lenge det er litt strekk i dekket og mønsteret er innenfor, subber gjør det vel ikke uansett siden bærearmene går opp og innover ved demping...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være såpass, går greit så lenge det er litt strekk i dekket og mønsteret er innenfor, subber gjør det vel ikke uansett siden bærearmene går opp og innover ved demping...

 

Hvis ikke bilen er litt stiv, så subber vel felgen direkte i felgkanten. Men siden det "bare" er 18 tom, så er det heldigvis et stykke mellom felg og skjerm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran er det 8,5*19 et 30 m 235/35-19

Passer fint uten problemer:)

front.jpg

DSC00759.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det 10*19 et 30 med 265/30-19

 

Valset 5-6 mm for at det ikke skal subbe m riktig hjulvinkel..

 

Smak og behag, men uten s6+ hjulbuelistene hadde det nok sett

litt rart ut. Det stikker litt utenom original sjermkant..

 

Er vel ikke de beste bildene til å illustrere, men det var de jeg fant i farten:)

innpress.jpg

felger og innpress.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det 10*19 med 265/30-19

 

Valset 5-6 mm for at det ikke skal subbe m riktig hjulvinkel..

 

Smak og behag, men uten s6+ hjulbuelistene hadde det nok sett

litt rart ut. Det stikker litt utenom original sjermkant..

 

Er vel ikke de beste bildene til å illustrere, men det var de jeg fant i farten:)

 

Knalltøffe hjul og "akkurat passe" brede både foran og bak!

Hva er ET på bakfelga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er ET på bakfelga?

 

Glemte å skrive det i innlegget: rolleyes , et 30..

 

Det er nå rettet på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte faktisk seriøst å kjøpe denne S4 Avanten før jeg havnet opp med min sedan. Hadde god kontakt med selger i Tyskland..............Husker ikke innpresset men den har iallfall 10x18 BBS RSII felger foran og bak med 255/35-18 dekk : eek :

dennis-s4-10x18.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett forfra........deilig med den BREEEEDE fronten på C4!!! Spesielt med valsede hjulbuer : smil :

 

dennis-s4-10x18front.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...muligt eg messe opp tråden her nå, men vurderer nye felger nå til våren..8,5x19" fremme og 9,5x19 bak, men d va de der med innpress då, har ikkje lyst til å valse...

 

 

Smak og behag, men uten s6+ hjulbuelistene hadde det nok sett

litt rart ut. Det stikker litt utenom original sjermkant..

 

s6+ hjulbuelister? hmm, har du flere blider av det? har ikkje sett det før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.