Nordmøre @ Ålesund: Høstcruising via Trollstigen

Anbefalte innlegg

Ja, i dag var det dagen for å prøve å gjenta "suksessen" vi hadde med Vårcruisingen i vår når Ålesund lokallag kom på besøk til Nordmøre. Denne gangen snudde vi på flisa, og Nordmøre lokallag dro på besøk til Ålesund.

Det var et heller labert oppmøte fra Nordmøre lokallag sin side, som stilte med kun 2 biler! :o ...men undetegnede og Bjørn Even koste seg allikevel :)

 

Vi dro fra Shell på Rensvik litt etter 11.30, og tok fergen som gikk 12.45 fra Molde. Når vi kom på land på Vestnes, ble kursen satt over Ørskogfjellet og til Sjøholt, hvor det var avtalt at vi skulle møte gjengen i fra Ålesund lokallag.

IMG_3301.JPG

IMG_3305.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt snikk-snakk og diverse ved Sjøholt, så ble kursen satt over Ørskogfjellet igjen, og videre mot Åndalsnes.

IMG_3309.JPG

IMG_3312.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Åndalsnes ble det en liten pause, hvor vi ventet på at 3 biler i fra Molde lokallag skulle komme og delta videre i cruisingen.

IMG_3314.JPG

IMG_3316.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som allerede nevnt, så stilte Nordmøre lokallag med 2 biler..."Allroad'n" min og "PasseLat'n" til Bjørn Even :P

 

Etterpå var det tid for kjøring igjen, og vi rettet frontene mot Trollstigen :)

IMG_3322.JPG

IMG_3331.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppover langs de svingete veiene var det plutselig noen som kom på at de måtte sjekke om håndbrekket fungerte : rolleyes

IMG_3333.JPG

IMG_3339.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble stort sett kjørende bak den røde Audi'n det meste av turen, så den går igjen på flere bilder...men jeg ble i det minste vitne til en del forskjellige kjørestiler :P

 

Vel oppe på Trollstigen var det tid for en liten pit-stop igjen.

Det var enkelte som klaget på høye oljetemperaturer etc når vi stoppet, og ingen skjønte hva det kunne skyldes :o

IMG_3361.JPG

IMG_3363.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har karbonpanser, andre har ikke.

IMG_3374.JPG

IMG_3376.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herfra bars det stort sett nedover.

Vi endte opp i Valldal, hvor vi parkerte bilene og gikk inn på Kulå for å få litt mat i magen. Det gjorde godt :)

By the way...så har jeg aldri sett så mange snåle navn på pizza'er...slufsekoppen osv osv : rolleyes

 

Enkelte dro i fra Valldal tidligere enn andre, men allikevel så tok vi igjen enkelte. Det viste seg at enkelte hadde funnet seg en fin parkeringsplass på en busslomme, så da ble det atter et stopp : smil :

IMG_3387.JPG

IMG_3391.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble tid til litt fotografering mens vi sto på denne busslommen :)

IMG_3394.JPG

IMG_3396.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mange som lurte på hvorfor vi stoppet akkurat her :confused: Og svaret fås vel på bilde nr. 2.... jeg vil anbefale enkelte å skifte litt hjullager og andre forstillingsdeler ;)

 

 

 

Dette var de siste bildene jeg tok på denne turen. Så da gjenstår det vel bare å takke alle som deltok for en hyggelig tur! :)

 

Vi ses vel en gang igjen : vinke :

IMG_3395.JPG

IMG_3398.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manger kjekke gutter... ;) ... ja, og fine biler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den stakkars passaten stod på samme plassen i syvtiden, tydligvis forlatt av resten av gjengen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kunne vi ikke være kommet enda for som de kjekke guttene vi er sto vi alle til bilen var på veien igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kunne vi ikke være kommet enda for som de kjekke guttene vi er sto vi alle til bilen var på veien igjen:)

 

Så sant så sant! Å vi hadde god til å prate skjit å få oss en god latter.. :)

 

Fine bilder Eskild... :glad:

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk.... Trist å ikke være med =(

 

Men får ta det igjen neste gang. Måtte på Ullstein verft for å hjelpe de med noe greier søndagen =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig... flotte bilder Eskild : ja : Kjekt å se litt av det jeg ikke fikk med meg også, siden jeg valgte en litt annen rute;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.