Photoshoot i Tromsø, ( Midnattsol:D)

Anbefalte innlegg

Det var meget fint vær i byen i dag, var overskyet og regn en stund, men så knall sol igjen : klø :

Hvertfall er bilene min brors VW New Beetle 2.0 og min VW Lupo 1.0

Er min bror som kjører bilene, da noen måtte ta bilde av min og. Ble mest bilder av New Beetle, men klarte å tyne inn noen av Lupoen og. Håper dere liker bildene! Gi ris og ros gutter!

Ha i bakhodet at jeg ennå er ny i gamet ved fotografering!

 

Picture00000055044.jpg

 

Picture00000055049.jpg

 

Picture00000055022.jpg

 

Picture00000055053.jpg

 

Picture00000055070.jpg

 

Picture00000055082.jpg

 

Picture00000055090.jpg

 

Picture00000055075.jpg

 

Picture00000055097.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stillbilder. Er ikke helt god på dette med lukkertid osv, så ble noe middelmådet. De 19 bildene jeg legger ut er de beste av rundt 150, kan hende det kommer flere ut i morgen eller Onsdag.

 

Picture00000055124.jpg

 

Picture00000055106.jpg

 

Picture00000055101.jpg

 

Picture00000055115.jpg

 

Picture00000055134.jpg

 

Picture00000055150.jpg

 

Picture00000055159.jpg

 

Picture00000055163.jpg

 

Picture00000055164.jpg

 

 

Vad tycks gutter og jenter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten kjapp tilbakemelding herfra:

 

Syntes genrelt bildene var bra! Skarpe og fine med god fartsfølelse.

 

Det man kan sette fingeren på er bakgrunnene du har, de er veldig forstyrrende. Prøv å finne områder med rene bakgrunner slik at øyet ikke automatisk dras mot bakgrunnen og selve motivet mister fokus.

Syntes også bildene er altfor mye på skrå. For en stund siden var det sånn at bare man tok et bilde på skrå, så var det "hot" med en gang. Heldigvis har det forandret seg, og man slipper som regel å få kink i nakken når man skal se på bilder. Ta bilder på skrå der det føles naturlig, og det vil være mest effektivt for å få plass til hele motivet, men ved skikkelige panoreringsbilder osv syntes iallefall jeg det er å foretrekke bilder med "normal" horisont...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder var kanskje litt mørke, men de var fine og skarpe. Kom med fler! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det var mange pene bilder, særlig dem i fart. Men er enig med at det er noen steder der bakgrunnen krever for mye oppmerksomhet. Men ellers var det et par kule spotter med noen artige bygninger i bakgrunnen. Det kan sikkert bli kult som nattbilder. Hva kamera bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det du tar de kjørebildene? Har prøvd meg på det et par ganger, men far aldri noe bra resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det du tar de kjørebildene? Har prøvd meg på det et par ganger, men far aldri noe bra resultat.

 

Følge bil som holder tilsvarende fart, og ikke for kjapp lukkertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten kjapp tilbakemelding herfra:

 

Syntes genrelt bildene var bra! Skarpe og fine med god fartsfølelse.

 

Det man kan sette fingeren på er bakgrunnene du har, de er veldig forstyrrende. Prøv å finne områder med rene bakgrunner slik at øyet ikke automatisk dras mot bakgrunnen og selve motivet mister fokus.

Syntes også bildene er altfor mye på skrå. For en stund siden var det sånn at bare man tok et bilde på skrå, så var det "hot" med en gang. Heldigvis har det forandret seg, og man slipper som regel å få kink i nakken når man skal se på bilder. Ta bilder på skrå der det føles naturlig, og det vil være mest effektivt for å få plass til hele motivet, men ved skikkelige panoreringsbilder osv syntes iallefall jeg det er å foretrekke bilder med "normal" horisont...

 

De fleste bildene er temmelig horisontale da, bortsett fra kjørebildene. Men de er kanskje litt skråstilte, kan se om jeg får redigert de litt mer horisontale.

 

Noen bilder var kanskje litt mørke, men de var fine og skarpe. Kom med fler! :D

 

Kommer noen etter hvert;)

 

Synes det var mange pene bilder, særlig dem i fart. Men er enig med at det er noen steder der bakgrunnen krever for mye oppmerksomhet. Men ellers var det et par kule spotter med noen artige bygninger i bakgrunnen. Det kan sikkert bli kult som nattbilder. Hva kamera bruker du?

 

De siste locationene er helt klart best som nattbilder. Bruker Canon EOS 350D med orginal kit linse:/

 

Hvordan er det du tar de kjørebildene? Har prøvd meg på det et par ganger, men far aldri noe bra resultat.

 

Følge bil som holder tilsvarende fart, og ikke for kjapp lukkertid.

 

Som Finn Kristian sier, følge bil er tingen som gjelder. Sitt på en kompis, og heng ut ruta! Eller så kan man ta bilde når man står og ser på at en bil kjører, litt mer vanskelig, men kan bli like kult!Kan legge ut et bilde jeg har tatt av New Beetlen hvor jeg står i ro, og Beetlen kjører forbi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste bildene er temmelig horisontale da, bortsett fra kjørebildene. Men de er kanskje litt skråstilte, kan se om jeg får redigert de litt mer horisontale.

 

Jepp, men jeg skre innlegget mitt leeeenge før du hadde postet ditt innlegg nr 2! :P

 

Syntes du har god komposisjon på de andre bildene, så her er det bare å fortsette å knipse!

 

Anbefaler forresten Canon sine telelinser med stablisator (f.eks 70-300mm) for skikkelig bra panoreringsbilder. Her kan du stå stille og ta sylskarpe bilder av biler i fart. En fin måte å utvide reportoaret av kjørebilder på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men jeg skre innlegget mitt leeeenge før du hadde postet ditt innlegg nr 2! :P

 

Syntes du har god komposisjon på de andre bildene, så her er det bare å fortsette å knipse!

 

Anbefaler forresten Canon sine telelinser med stablisator (f.eks 70-300mm) for skikkelig bra panoreringsbilder. Her kan du stå stille og ta sylskarpe bilder av biler i fart. En fin måte å utvide reportoaret av kjørebilder på...

 

Her er et panoreringsbilde, tatt mens jeg sto stille;) Men er på utkitt etter Ny linse, kanskje 70-300mm funker bra som allround linse.

Picture00000055023.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 70-300 funker kanskje ikke så bra som en allround, siden den gir mye tele allerede fra start.

 

En ting jeg misunner dere Canon gutta er normalobjektivet Canon EF-S 17-55 F2.8 IS som må være tidenes normalobjektiv. http://fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34994

Vil tro det gir deg et bedre brennvidde område for bil fotografering.

 

Men selvfølgelig til sin pris. Alternativt har du Tamron 17-50 2.8 eller Sigma 17-50 Macro til drøye 3000,-

 

 

Til opplysning kan jeg tilføye at normalt øyesyn tilsvarer 43mm brennvidde. Cropfaktor ved digitalSLR gjør at du må gange brennvidden med cropfaktoren som er 1.6 på ditt 350.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe polariseringsfilter(skrev jeg det riktig?), har hørt at det hjelper litt på bildene osv;)

 

Nye bilder

 

Kjørebilder, litt mer horisontale.

 

Picture00000055063.jpg

 

Picture00000055051.jpg

 

Picture000000550972.jpg

 

 

Stillbilde

 

Picture00000055170.jpg

 

Til slutt min elskling;)

 

Picture00000055146.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har et sånn sigma 70-300mm og funker dårlig til allround men meeeget bra til bil bilder og panorering osv. :) men skulle ønske jeg hadde kjøpt en mellomting mellom "orginal linsa" canon eos 400d og den fra sigma 70-300mm =) har og lyst til og prøve litt med sånn polariserings filter! ingen her som har noen bilder med og uten det?

 

Ellers så synes jeg det var mange BRA bilder, og noen jeg ikke likte så bra =) men smaken er som baken ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like bra som alltid Martin...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.