94 mod golf 1,8gl vil ikke gå etter fukt...

Anbefalte innlegg

Hei.. Kjørte gjennom en stor vanndam her endag og 5 min etter så stoppet bilen.. Dette har skjedd før, da har jeg tørket ut av fordeleren da det har kommet fukt der.. Så var alt bare fryd og gammen igjen..

Det gikk ikke denne gangen. jeg har tørket ut av fordeleren og etterpå startet den etter mye om og men men gikk bare på noen sylindere ved pådrag før den stoppet igjen. Har tørket og sprutet i 556 i fordelerlokket. startet som forklart over her, men nå står den bare å "kinner" og vil ikke starte. Jeg skiftet rotor og har pusset på pungta inne i fordeleren uten hell.

Noen som kan komme med en ide til hva jeg kan gjøre?

 

Hjelper det å skifte plugger? vet ikke om det kan ha skjedd med dem når jeg har stått å gassa og prøvd å starte. Det har luktet mye bensin mens jeg har stått å prøvd å starte.

 

Hjelp noen!! avhengig av bil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det hjelpe å skifte tennplugger eller må jeg jeg skifte fordelerlokk og pluggledninger og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du setter igang med kjøping og bytting av deler så kan du prøve følgende;

 

Gjør ren og tørk kontakten til Hallgiver, denne sitter på fordeleren..

Se over ledningene til og fra coil..

Og hvis ikke det hjelper så tar du kontaktene på spjeldhuset også

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare å røske opp ledningene som sitter på fordelerlokket? er det disse du mener jeg slkal tørke? hvilke kontakter på spjeldhuset er det du mener? hvor sitter dem? litt grønn akkurat nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare å røske opp ledningene som sitter på fordelerlokket? er det disse du mener jeg slkal tørke? hvilke kontakter på spjeldhuset er det du mener? hvor sitter dem? litt grønn akkurat nå.

 

Ikke pluggledningene, men nedenfor fordelerlokket sitter det en kontakt, denne er til Hallgiver..

Får du fukt her får du heller ikke motoren til å gå..

 

Spjeldhuset, eller da Monopointenheten er den saken som ser ut som en forgasser.

Denne står i bakkant av toppen på motoren..

På denne er det opptil flere kontakter som du kan ta av, gjør det og rens dem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki takk askal du ha.. hjem å teste dette.. så og det gnistret på utsiden av pluggen på coilen da motoren gikk.. men tørket rent og sprutet på litt 556 da forsvant denne.. kan vere denne har tatt kvelden og.. men til mer jeg leser rundt på forumet til mer forvirret blir jeg.. ser mange har hatt problemer med tenningsbryteren og.. så vet ikke helt hvilke deler kjeg skal satse på visst det ikke går.. drit å bruke tusenvis av kroner på deler som egentlig er iorden.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde det samme på golfen min i sommer, og da bare tørka jeg rundt fordeler'n og venta i et par minutter. Starta som bare det:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg tørket fordeleren, tørket alle kontakter, skiftet plugger og rotor og fortsatt står den bare å "kinner". er også gnist..har startet etter mye om og men den dagen den stoppet.. kom meg hjem på høyt turtall men nå vil ikke motoren gå.. noen fler ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det forresten komme en iten gnist ut på siden av den tappen på koilen når en starter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk nå startet bilen.. utrolig tikkelyd i motoren.. tikkelyden sluttet og da daua den igjen.. får start nå etter mye "kinning" men med en gang jeg prøver å kjøre eller ruser den litt imellom 3-4000 omdreininger dauer den og får ettertenning + en enorm bensinlukt.. samme skjer visst jeg står å prøver å starte den så rett etter jeg har sluppet nøkkelen for å gi opp så virker det som den ettertenner før den stopper.

 

Fatter ikke hva dette kan være..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det forresten komme en iten gnist ut på siden av den tappen på koilen når en starter?

 

Hvilken tapp?

 

Hvis pluggledninger osv er på plass så skal det ikke komme noe synlig gnist nei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk nå startet bilen.. utrolig tikkelyd i motoren.. tikkelyden sluttet og da daua den igjen.. får start nå etter mye "kinning" men med en gang jeg prøver å kjøre eller ruser den litt imellom 3-4000 omdreininger dauer den og får ettertenning + en enorm bensinlukt.. samme skjer visst jeg står å prøver å starte den så rett etter jeg har sluppet nøkkelen for å gi opp så virker det som den ettertenner før den stopper.

 

Fatter ikke hva dette kan være..

 

Ok, du får bensin.. Da er både pumpe og relè iorden vil jeg tro..

Da satser jeg en sur sprettball på at problemet ditt er tenningsrelatert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror kanskje det kan være coilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror kanskje det kan være coilen..

 

Skal ikke se bort ifra det nei:)

 

Det beste hadde kanskje verdt å få lånt en coil hos noen for å sjekke, altså før du bruker en 1000lapp på ny..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var det da:) får sjekke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg skiftet coil og bilen går som en klokke;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.