Glattkjøring på NAF øvelsebane på Vikeså.

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en telefon til NAF lokallag og hørt på muligheten til at vi i lokallaget kunne fått til et ferdighets-/glattkjøring på banen. Det var ingen problem.

 

Det blir som følgene:

- Man bruker egen bil.

- Det blir om kvelden fra 18- 21

- ukedagene (mandag til torsdag)

- det blir et glasskjøringskurs-> teori og praksis.

- 3 instuktører

- Pris for en kveld uansett biler: 7000,-

- Ideèlt sett med 12 biler men det går med fler.

 

For hvis vi greier å samle sammen 15 biler blir prisen 467,- per bil

og ved 12 biler: 584,- og 10 biler 700,-

 

Jeg synes vi bør kanskje samle oppimot 12 biler for at dette ikke skal bli alt for kostbart for hver av oss. Jeg tenke jeg ville lodde stemningen, og de som er intressert svarte på denne tråden. Så jeg kunne telle antallet. Skal også lufte forslaget til søndag også på lokallagstreffet.

 

Jeg prøver iallefall å få til noe andre aktiviter også. De som har lyst og vil blir med på dette, dere andre får heller bare mose frontfangeren i en lyktestolpe og til vinteren.

 

Det jeg ser for meg hvis antallet intresserte blir høyt nok at jeg tar kontakt med NAF igjen og høre hvilke dager som er ledige. Så blir vi eninge om hvilken dag som passer best for oss. Så tar jeg meg av på melding og kontakten med NAF. Det vil også bli bindene påmelding og FORSKUDDS betaling. Så dere som betaler og ikke møter opp kan bare sitte hjemme og røyke : do : sokkene sine. Bare tuller, men håper dere forstår.

 

Nå prøver jeg iallefall å få til noe, så får jeg se hvordan stevningen er for det? Alle er selvsagt velkomne på dette, uansett VAG bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmålet er om man ikke skal invitere andre lokallag også? f.eks haugesund?

 

Hvordan er det med piggdekk på denne banen? Eller er dette planlagt før vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nå tenkt å prøvd å fått dette til løpet av oktober måned jeg da. (siden cab`n er bare er et sommer dyr da :) )

Tror det er like greit å kjøre med vanlige sommer dekk jeg da. Det er treninga jeg er ute etter, og tror vel at en god del kjører uten pigger om vinteren her på sør-vestlandet????

 

Kan høre med Haugesund jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes jo moro ut, men jeg er litt lei å mose diverse plast ting på banen. er veldig fort gjort å kjøre av en glattkjøringsbane.

 

eller er det god plass rundt banen uten grus og stolper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man plukker av plast før man kjøre såklart ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen er jo beregnet på kjøre-elever, så jeg tenker det er vel trygt å greit rundt banen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er grus..er såpass at man kan bli sittende fast og må tauses ut faktisk. bare 2år siden jeg var der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns vi bør ha ihvetfall 12stk som garrantert er med jeg også. syns man bør ha 12stk som på forhånd melder at dem vil før man ingangsetter noe. Jeg er ihvertfall 100% intressert hvis dere andre og er med. Med betingelse om at det blir med minst 10-12 stykker såklart.

 

Men en annen mulighet mr.HP er at vi i lokallaget leier banen. om vi bare blir 10stykker. 700kr pr.stk så kan vi invitere andre none vag cars som har lyst å bli med slik at det blir mer økonomisk. Så deler vi heller restbeløpet samler det i en kasse til evt revekjøring annen gang eller noe annet gøy? Er vi 10stykker..spytter inn 700kr hver. Og "selger" 6 plasser til andre vi kjenner for 500kr stk er vi oppe i 3000kr. Noe som er nok til å leie Reve for en hel dag f.eks tror jeg. Noe å tenke på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er selvfølgelig en mulighet også for "non" VAG biler også å blir med. Hvis det viser seg at vi ikke greier å skaffe nok Vag biler, hvis det er interresse for kjøring. Men VW/Audi er prioritert nr 1.

 

Men det er ikke bare mulighet å leie banen sånn uten videre. Det blir 3 instyktører som vil være der. Først for å ha teori og så bli med for praktisk kjøring. Var vel da ideèlt med ca12 biler. Blir jo da 4 biler per instruktør. Men jeg ser ikke noen i veien med å ha 15 biler, blir billigere.

 

Jeg bare lufter ideèn og hører om det er steming for det. Er det, vil jeg jobbe videre med saken. Så langt er det meg,Øystein og Øyvind som har vist interresse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

instruktørene gir vel bare meldinger via radio? sitter vel ikke på med deg? Skal ikke si noe sikkert jeg altså, bare hørt det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tallet er 4 :D

 

Ikke vet jeg, trodde det var noe likt som da man kjørte med kjøreskolen jeg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørres jo ikje feil ud detta, eg stille sikkert eg.

E d lov og ha med 2bilar? Kunne vært litt spennanes og dratt Exploreren ud på og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell.Skaarstad

Eg e me. (hvis dår e plass)

 

Tallet er 6, Ikke noe problem med plass nei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Haglund

Hørres jo ikje feil ud detta, eg stille sikkert eg.

E d lov og ha med 2bilar? Kunne vært litt spennanes og dratt Exploreren ud på og.

Hvis du greier å kjøre begge to ut samtidig da? Vel, kan vel ikke si at det kan være noe problem, så lenge det er plass. Kan kanskje heller melde på antall sjåfører og ikke biler:D Men vi ser dette litt ann, først en sjåfør med en bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bli gøy med litt glattkjøring. Var jævlig kaldt i morges..frykter at vinterhjula kanskje snart må på bilen :P I fjor hadde jeg dem ikke på før begynnelsen av desember nesten. Men har jo vært ett jævlig rart år da? Hvor var sommeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kånå vil og verr med, med Poloen. E der plass te henna og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da, Fyller opp så lenge det er plass jeg!

Da blir hu regnet som en bil/sjåfør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. en helt egen person, i helt egen, knall gul liten polo med fantastiske 165/70-13 dekk.. :P Artig bil. Blir digg med 15" på den, og kanskje legge nedpå litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mange er vi nå? (har ikke lært å telle)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får lufte denne ideen på treffet på søndag, muligens flere (trege) folk blir med da.....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.