Vestfold: Glattkjøringsbane

Anbefalte innlegg

Ser det er flere lokallag som har leid glattkjøringsbanen på Rudskogen. Har ikke NAF en rett etter HOF og?

 

Hadde vært morsomt og testet vogna på en bane før møkkaværet kommer :)

 

Noen som har kjennskap eller vet noe om å leie den banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger visstnok en NAF-øvingsbane i Hof, ja. Uten at jeg vet om det er noe spesielt med den, siden kjøreskolene herfra legger glattkjøringen til NAF-banen ved Geiteryggen i Skien. Med mindre det har blitt endret på nå i det senere da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde glattkjøring i Hof når jeg tok lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde glattkjøring i Hof når jeg tok lappen.

 

 

Okay, jeg ser jo at jeg leder med en del år på deg, så det kan kanskje være at banen i Hof er av nyere dato? Jeg forsøkte å sjekke på sidene til NAF og fant banen på sidene deres, men infoen var omtrent like kjedelig som innholdet i NAF sitt MOTOR-blad... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å ta en telefon og evt. få en pris og spørre om "vi" får lov til å ha en dag på banen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Jeg hadde også glattkjøring i Hof, i '85.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Jeg hadde også glattkjøring i Hof, i '85.. :D

 

 

Aha! Da er det tydeligvis bare sjappene her i byen som har lagt sin elsk på å røre bort til Grenland da. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF Øvingsbane Hof

Vestre Lian vei 6

3090 Hof

Telefon: 33 05 83 40

Fax: 33 05 90 55

 

Bare flott om noen vil ta initiativ til en slik dag på bane, ring og sjekk pris og tilgjengelige tider\vilkår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite hvor mange det kan bli først. Who's in?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn litt avhengig, kunne jeg nok synes noe sånt kunne være gøy, ikke umulig at vi kan bli 'noen' hvis vi lager et opplegg av det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal på glattkjøringsbanen nå til mandagen med Jarlsberg kjøreskole, kan sjekke litt rundt da :)

 

Mener det ble nevnt at vi skulle til den på hof jeg, men ikke sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jarlsberg brukte hvertfall den i hof for ett år siden, så vil tro de bruker den fortsatt.. Er ikke så stor bane, to rette strekninger og en "sirkel" man kjører i.. men ganske morro :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic, men vet du hva egentlig glattgjøringa går ut på? Hørt noe om noen trefigurer og noe sånt som spretter frem bare sånn plutselig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kommer sånne figurer (lagd av gummi ellerno) som man skal unngå å treffe, i forskjellige situasjoner (rett vei, sving, forskjellig fart og teknikker).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja... Nå har jeg opplevd det også... Totalt svindling av penger : bråk :

 

Fikk ikke lov til å ha det litt gøy en gang... Forsøkte å gi på i svingen etter den rette banen... NO GO! Heller ikke å tverre med vilje... Men han ble innponert over at jeg ville ha av ABS'n og ESP'n :P

Også så gretten han ble... Uansett hva han prøvde på, så fikk han meg ikke av veien. Han gassa og bremsa, nappa i brekket og sendte folka hit og dit : haha : Traff en til slutt, men det var i 25 km/t og armen til figuren traff høyre speil.. Skikkelig dødlig treff det der....

 

 

Men tilbake til topic...

 

Ingen privatpersoner får lengre lov til å leie på NAF-banen i hof lengre....

Grunn: Pga. for mye uvettig kjøring... (på lukket bane... : rolleyes )

 

Og skulle det nå vært lov, så er prisen 950 kr per bil, for 3 timer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Skal se om jeg husker hvem jeg kjente som var med i styret for NAF vestfold.. Vet at motorsportavdelingen der i hvertfall ikke er så kjipe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg hadde gått lei av å ratte rundt på den lille banen der i tre timer gitt.. var gøy med kjøreskolen, da slipper man liksom å tenke på bilen, men tror 3 timer med masse restriksjoner kan bli ganske trøtt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så sant, så sant...

 

Eneste jeg fant gøy, var den første halvtimen, så var den eneste underholdningen jeg hadde, var han kjørelæreren som begynte å bli ganske desperat med å få meg ut av kurs : haha :

 

Er vel isbanekjøring de fleste ser frem til, er det ikke? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.