feil på luft heving-audi allroad

Anbefalte innlegg

Vi har en 2001 audi allroad 2,7t som som ikke vil heve seg foran når vi prøver å løfte den med luftfjøringa.. har kjørt en diagnose på den å får opp en feilkode:suspesion level control, controll limit not reached.. noen som veit om dette kan være feilen eller om det er noe annet det kan være??

 

mvh Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det feil på luftbelg som ikke er tett og dermed ikke løfter seg opp,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både hull i luftbelger og selve kompressoren er vel desverre ganske kjente feil. Kjenner flere som har skiftet 2 stk. kompressorer i løpet av bilens første 5 år.

 

En av teoriene jeg har hørt om hvorfor belgene går i stykker, er at folk hever bilene opp, kjører på dårlige (grus)veier, og så senker bilen ned igjen, uten å spyle over understellet, slik at mye stein/grus blir sittende i belgene, og lager hull.

 

Når først en belg går istykker, vil vel kompressoren jobbe hardere for å prøve å holde trykk i systemet, og dermed ryke fortere.

 

Aldri hatt Allroad, bare mine tanker om saken.

 

mvh Audun

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer bra det, dårlig patent at belgen legger seg "over dritten" når bilen blir senket helt ned slik at det vil ligge å gnage hull på belgen. Der er det viktig å holde det rent så sparer man mye penger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ene belgen var gåen.. men har byttet den.. men når vi kjører så detter bilen plutselig ned p åsjafør sia foran.. da må jeg stoppe bilen og starte den igjen å da heiser den seg. så kan jeg kjøre igjen og så detter den ned igjen:S

noen som veit hva som kan være galt? kan det være en føler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nivåsensorene får man opp i feillageret på diagnosen hvis det er noe galt med dem. Hadde ledningsbrudd i en av mine og det kom opp på diagnosen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ene belgen var gåen.. men har byttet den.. men når vi kjører så detter bilen plutselig ned p åsjafør sia foran.. da må jeg stoppe bilen og starte den igjen å da heiser den seg. så kan jeg kjøre igjen og så detter den ned igjen:S

noen som veit hva som kan være galt? kan det være en føler?

 

ingen som vet noe??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt :)

 

Vet jeg har sett i en tråd på forumet om billigere luft belger i USA som passer allroad, noen som har link til dette, greie ikke finne noe info ved å søke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det kan være en av nivå sensorene. Vet ikke hvor de ligger, mest sannsynlig ifm fjærbein/understell. Disse registrerer nivå/høyde, er det feil på en får du slik oppførsel du beskriver. Blir en sensor byttet, bør en kalibrere etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat hatt samme tilfelle på en Merce C 270. Her viste det seg og være en feil på ene sensor bak, men finnes nok en del andre alternativ og ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med vagcom, gå inn på levelcontrol og gå inn på graph. på alle sensorene, då ser du fort om det er ein som er gir feil måling. hvis ein følger med grafen, kan ein gjerne røre litt på ledninger ved sensorene for å framprovosere feilen. Det er oftere ledningsbrudd enn sensorfeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Sjekk ventil blokka,det er den som styrer lufta til belgene.

Kan være at dysa er tett eller sviker.

Byttet på min allroad med samme feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.