Anbefalte innlegg

Golf 3: Dørlåsene fryser i låskassa, så jeg klarer ikke å åpne dørene i kaldt vær. Fins det noen enkel løsning på problemet? Eller må jeg skifte hele låskassa? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bruke godt med låsolje (ikke låsespray).

 

 

 

Edit: Låsespray kan man bruke når låsen faktisk ER frosset fast, men låsesprayen fordriver låsolje og derfor er det viktig å "fylle" på med låsolje i ny og ne om man bruker låsespray ofte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde skrudd ut låsekassa og tatt den inn tørket den helt og smurt opp igjen med låsolje.

Viktig og få ut all fuktighet. for oljen legger seg bare utenpå denne og det fryser nesten uansett hvis du ikke får tørket den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppskrift på å eliminere dette probemet for godt.

ut med låsekassen,på bildet av den åpne låsekasse på linken,ser du den svarte plastarmen som går ned ,i nedkant er det en liten plasttapp som går i ett sleidespor i metallet under,bor ett lite hull så tett opp mot toppen av sleidesporet og sett i en liten skrue som går ned i sleidesporet og låser fast plastarmen til metallet.

rens så låsekasse med bremserens og trykkluft,dynk med teflonspray og sett sammen,kvitt problemet for alltid.

gjort det på ett dusin biler.hjelper ikke å bøye fjæra.

 

har ett dårlig bilde som viser hvor skruen skal

 

Bilde108.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.