Anbefalte innlegg

Tok på å rense de 2 siste felgene til Passaten i kveld. Vil ha dem rene til jeg får nye dekk forhåpentligvis neste uke.

 

Ser ca ut som felgene ikke er blitt vasket siden dem var nye; dvs sorte av dritt. Kan jo ikke ha det sånn. : mad :: mad :: mad :: mad :

 

Siden jeg liker Autoglym godt så var det Autoglym Clean Wheels jeg brukte til denne jobben. Virker gjør det ihvertfall!

 

Vel, bilder sier mer enn 1000 ord sies det. Litt før og etter bilder av "Prosjekt ren felg"

Bilde010 (Small).jpg

Bilde011 (Small).jpg

Bilde012 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer bilder.

Bilde072 (Small).jpg

Bilde073 (Small).jpg

Bilde013 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det kommer frem av bildene, så er den ene felgen utrolig skitten (nederste bilde i post #2). Var en tykk, seig guffe på som ikke vil så lett av. Gikk tom for Clean Wheels, så får fortsette når jeg får kjøpt mer C.W..

Bilde074 (Small).jpg

Bilde076 (Small).jpg

Bilde077 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et godt tips til hvordan en får vekk limrester etter gamle lodd uten å skade lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et godt tips til hvordan en får vekk limrester etter gamle lodd uten å skade lakk?

 

Prøvd med sitrusrens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med sitrusrens?

 

Nei, men kunne tenkt meg å prøvd. Problemet er at jeg bor greit langt ute på landet, så det er ingen som selger det her. :(

 

Noen som selger dette online?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD40 tar limrester...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD40 tar limrester...

 

Da skal det prøves. ;) Skal det brukes varme også da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seig tykk guffe.. Som i CV-fett?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble bra;) Skal si det var mye møkk der ja! Men er det så lurt å legge felgene face down? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble bra;) Skal si det var mye møkk der ja! Men er det så lurt å legge felgene face down? :P

 

He he he. Ventet på den. ;)

 

Men med 235/45 på 7" felg, så går det bra det. Skal ikke skryte på meg dekk-strekk ihvertfall!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, åja, nei da er jeg enig! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man får tilbake "glansen" i felgen? Mine er blitt litt "matte" på en måte med små prikker i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man får tilbake "glansen" i felgen? Mine er blitt litt "matte" på en måte med små prikker i..

 

Bare å begynne å polere med vanlig lakkpolish det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok jeg en økt i dag også. Gikk jo tom for Clean Wheels, men gikk over på Intensive Tar Remover. Fikk også vekk allt av lim-rester etter lodd. Drog også av lodda som var på siden dekk-bytte er rett rundt svingen. Greit å gjøre det ordentlig. :)

 

Tror ikke jeg gjør så mye mer utav det, annet enn å vaske en gang til med Clean Wheels etter dekk-bytte for å få vekk monteringspasta og så litt polish.

 

Ble "litt" bedre i forhold til utgangspunktet. : rock :

Bilde014 (Small).jpg

Bilde015 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med vanlig polish jeg, syntes ikke det blir noe greie på i det hele tatt på felg jeg.. Hva gjør jeg galt da mon tro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.