Polytrol (Owatrol) - genial plastfornyer!

Anbefalte innlegg

Siden jeg i lengre tid har snakket varmt om dette vidundermiddelet er det jo på tide å gjøre det mer "kjent" for medlemmene...

 

Slik ser da flaska ut:

 

66691050.jpg

 

Fås på de fleste malerforretninger/båtsjapper/jernvarehandler (Jernia - Bauhaus osv). Koster ca 100-lappen og er utrolig drøy!

 

"Fornyer gelcoat og plast, stein, marmor, metaller osv. Gir tilbake fargen til falmede overflater. Penetrerer i dybden uten å skape en film, hindrer risiko for flassing. Brukes innendørs og utendørs."

I tillegg fungerer Polytrol fint til å bruke på gummilister og diverse plastdetaljer i interiør (obs! IKKE rattet, selvfølgelig..).

 

Her er et bilde som viser solbleket støtfanger og virkningen av Polytrol:

 

Polytroltest.jpg?t=1211818986

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser greit ut så langt, men her kreves ytterligere feedback om noen uker, mtp. holdbarhet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No problem! Tror "forsøksvraket" fortsatt står ute ved Gartneriet.

Bildet over ble for øvrig tatt torsdag 15.05.08.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir dette mht skjolder ol?

Har jo dratt varmepistoltrikset endel ganger som er holdbart, men lett for å bli skjoldete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde ingen skjolder på hverken Audi 80 ('87) jeg hadde tidligere eller kæbben. Begge trengte jo sårt en fargeoppfriskning da jeg kjøpte bilene...

 

Bilde tatt fra salgsannonse cab mars 07:

 

attachment.php?attachmentid=58696&stc=1&

 

Her er et bilde (delvis) av støtfanger, samt hjulbuen og den nye VR6-leppa på kæbben. Er ingen fargeforskjell å se på noen av delene, ei heller skjolder. Bildet er tatt 30.08.07, fem mnd etter at plasten fikk første runden med Polytrol.

 

cabsttfangerforan.jpg?t=1211822340

 

Litt forskjell, kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm!! Det her må jeg nesten prøve på fangerne på Alfa'n min!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET DER skal jeg ha!!

Takk, Gry!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaargh....endelig et produkt som ser ut til å funke knall...og så har jeg ingen bil med svart plast : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den typen Polytrol jeg har brukt, er iallefall fargeløs, jeg brukte den på lys brune/biege lister.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iallfall,vil høre hvordan det ser ut etter noen uker/noen vasker før jeg kjøper;) Så la oss få høre fra deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal også prøve denne nå.. skal få brodern til og skaffe en til meg.

Han har visst brukt dette i flere år på alt av plast og gummi. han er stor fornøyd med dette og holder visstnok lenge og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som produsenten selv skriver (se tekst i kursiv i første innlegg) er dette et stoff som trekker seg inn i plasten uten å skape film utenpå. Likevel vil man oppleve en "perle-"effekt ved vask :)

Ved førstegangs bruk er det en selvfølge å ha ordentlig ren bil, og bruke ei fille for å legge på en forholdsvis raus omgang med middelet. Man vil da se at det trekker inn i plasten etterhvert. Deretter går man over en liten runde til for å jevne ut evt overskytende middel (uten at dette på noen som helst måte vil lage skjolder hvis man ikke tørker over).

 

Middelet er også helt genialt å bruke for å friske opp plast/gummi i forbindelse med utstilling, ikke bare støtfangere, men gummilister rundt vindu, spyledyser på panser, vindusviskerarmer samt dekksider + + + :)

 

Polytrol er en fargeløs tyntflytende væske som kan brukes uavhengig av farge på plasten/gummien.

 

Faren min, som tipset meg om dette (han dro faktisk fram en flaske som har fulgt ham i mange år, hvor væsken var tørket inn til en seig guffe men som fortsatt var effektief som fy!), bruker dette på sin '91 Nimbus like gjerne som sin '65 Chrysler Imperial, '95 Ford Explorer og '05 A6 som på den plastfoten terrasseparasollen står i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer info sakset fra http://www.owatrol.com/no:

 

"BRUKSOMRÅDER

• Fornyer gelcoat og plast på f.eks støtfangere, båter, hagemøbler etc. • Fornyer stein, marmor, taksten, skifer, terracotta etc. • Gir tilbake glans til aluminium, krom, bronsje og andre metaller. • Gir tilbake glans til malinger og lakk.

EGENSKAPER

• Polytrol gir ny klarhet og glans og gir tilbake fargen til falmede overflater. • Penetrerer i dybden uten å skape en film, hindrer risiko for flassing maksimalt. • Gir umiddelbart tilbake materialets opprinnelige utseende. • Resultatet gir lang holdbarhet.

PÅFØRING

• Underlaget må være rent og tørt, eventuelle rester av fett må fjernes. • POLYTROL® skal ikke påføres på varmt underlag, i direkte sollys eller på for store flater av gangen. Dette for å unngå ukontrollert tørring. • Påfør POLYTROL® rikelig med myk pensel/klut. Sørg for at oljen er fordelt jevnt over hele flaten som skal behandles. Stryk oljen på flaten fra mindre absorberende til mere absorberende områder, hvis flaten absorberer ujevnt. • Oljen fjernes etter 5-10 min. slik at flaten er helt tørr. Bruk kluter eller tørkepapir som ikke loer. Etter avtørring kan det være nødvendig med flere påføringer etterfulgt av avtørring og ny påføring før man oppnår det ønskede resultat. • En lett polering med klut som ikke loer vil gi en høyere glans på flaten. "

 

Innhold:

NAPHTHA (PETROLEUM) HYDROTREATED HEAVY (0

NAPHTHA (PETROLEUM) HYDRODESULFURIZED HEAVY (50

Kan gi en allergisk reaksjon:

CARBOXYLATES DE COBALT (0

(sakset fra hiddenblad)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare belønne deg for denne tråden, Gry!

Allerede nå ser vi resultater, "dokumentert" med bilder, og mer informasjon enn visse andre tråder om div. " vidundermiddel" (les: pille for lavere bensinforbruk og økt effekt).

Og alt dette bare på èn side! : rock :

Gleder meg til å se holbarheten på dette : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ HA!! :D Er jo så grusomt mye lysegrå plast på disse gamle bilene, skal bli spennende å se hvordan den blir som sort:) Vidundermiddelet løser ikke opp polishen jeg har sølet på listene mine også vel? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Brage! Jeg har ingen problemer med å anbefale et produkt som jeg vet fungerer på en svært tilfredstillende måte :) (skulle nesten tro jeg fikk betalt :P )

 

Ole Gunnar - jeg mener du får tak i Polytrol på Fargerike i Horten, Thomas Helleve handlet nettopp der.

At du har klint polish på listene er ditt problem (kløna)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for meget informativ og spennende introduksjon til produktet.

Sitti og lurt på dette flere ganger, og spurte senest før ikveld om hvor man kunne få tak i vidundermiddelet.

Dette blir prioritering nr. 1 på innkjøpslisten nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en update med bilder (av solbleket fanger) litt senere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tipset Gry. Skal stikke på jernia her i trondheim å sjekke om de selger. Ser jo absolutt ut som et bra produkt. Tenker å teste dette opp i more Autoglym sitt tilsvarende produkt. F.eks ta plasten på speilene med hvert sitt produkt på hver av sidene. Så får vi se hva det duger til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så gjort. Denne triste fangeren fikk smake Polytrol'en forrige torsdag (19.05), og her er hvordan den ser ut per i dag (stått ute siden, og ikke vasket).

 

Picture192.jpg?t=1211914371

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukbart det ja! men den fangeren der skulle nok vært behandlet mer enn en gang uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, helt klart! Slike ekstremtilfeller trenger definitivt flere runder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vidundermiddelet må jeg jo kjøpe meg! takk for tipset;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo som en skikkelig vidunder produkt dette, må kjøpes og testes på den gamle slitne Corolla bruksbilen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så bra ut, stikker å handler før jobb i morra :)

takk skal du ha Gry :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.