Glattkjøring på Orkanger?

Anbefalte innlegg

Snakket med NAFs øvingsbane på Orkanger nå for å mulig få til et treff. Kriteriene for lån var at det var en innleid fast instruktør, maksimalt 6 biler på banen i gangen, og det skulle ikke være noe rallyløp. De som vil ha profesjonell tilbakemelding på sine kjøreferdigheter vinterstid får da dette av instruktør/kjøreskolelærer som står på sidelinja og følger med eller eventuelt er med i bilen.

Prisene var egentlig fullt overkomne, men vi måtte betale pr. time inne på baneområdet, uansett om vi brukte banen eller ikke. Dette vil da si at hvis vi skal arrangere en utstillingskonkurranse samtidig bør denne skje innflettet med banekjøringen. Kanskje ikke like aktuelt med noe utstilling vinterstid, da bilene ikke er så oppshinet, men dette får vi vurdere når tiden nærmer seg. Tenkte arrangementet kunne finne sted når vinteren har satt seg skikkelig på nyåret(februar/mars).

Interesse for å friske opp kunnskapene med et lite glattkjøringskurs? Det vil være åpent for ALLE medlemmer i klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, Nord-Møre !

Se det ja, nå er dere igang, flott !

Dere klarer sikker (se Stavanger lokallag) å finne ut hvor mye det skal koste å kjøre noen timer. Antall biler og personer (praksis og teori) er vesentlig mht pris pr stk. Det er rimelig at medlemmer betaler litt mindre enn ikke-medlemmer. Det er mulig at vi sentralt kan bidra til at det blir billigere for medlemmer.

God helg og hilsen leder'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo høyst aktuelt for oss i Trondheim - er ikke lange biten ut til Orkanger, og med flere deltakere vil jo prisen per deltaker avta :-)

 

God idé Oddbjørn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baneleien kom på 800,- pr.time. Instruktør kunne f.eks være kjøreskolelæreren her fra bygda(ekstra tillegg). Vil ta kontakt med lederen i Gatebilklubben i bygda for å få litt mere informasjon.

Vil likevel ha en tilbakemelding for responsen for dette. Finnes det interesse, så ytre din mening her på forumet, slik at vi kan fortsette å legge planer for dette.

Som Ole Bendik skriver her, er det jo heller ikke langt fra byen sørover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, hadde vært gøy det. Men så kommer det alt an på om min forhjulsdrevne bil er enig da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Bump.

Liten interesse? :confused:

 

Ikke stol for mye på at folk flest finner akkurat denne tråden på nettet. Bruk jungeltelegrafen, og ikke minst; send mail/sms til de dere vet bor i området.

 

Erfarningene mine tilsier at veldig få er inne på forumet. Ihvertfall fra dette fylket. Sunnmøringene er unntaket. :)

 

Høres ut som et bra tiltak da, jeg jobber med å få til samme her hos oss. Den som venter får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke så enormt langt i fra Eidsvåg heller dette Knut Arne... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Joda, hadde vært gøy det. Men så kommer det alt an på om min forhjulsdrevne bil er enig da :D

Det er jo litt nytte siden du får tilbakemelding på ferdighetene fra en kyndig instruktør hvis du vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Det er jo litt nytte siden du får tilbakemelding på ferdighetene fra en kyndig instruktør hvis du vil.

 

Jada, det er nok det. Kan nå være artig nok på en glattkjøringsbane med en forhjulsdreven bil også :P

Er med jeg hvis det passer slik!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Det er jo ikke så enormt langt i fra Eidsvåg heller dette Knut Arne... :)

 

Neida. Men spørsmålet er om dere takler at jeg kjører rundt dere med Bobla da. : ja : Med åpne vinduer.. :D

 

Tante og søskenbarn bor nær Orkanger, så det er neppe noe problem. Men Nordmøre Gatebil-klubb har tidligere leid banen i Malmedalen med stor suksess, og derfor vil vi gjerne prøve å få det til. En veldig god venn av meg er nemlig kjørelærer (min på samtlige bokstaver og) og stiller sikkert opp. Han er også aktiv kjører av enduro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bobla er jo en attraksjon, en av få gjenlevende VAG med bakhjulsdrift : ja :

Gatebilklubben har arrangert treff både i Malmedalen og på Orkanger med godt resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også har vært på glattkjøring i Malmedalen! Riktignok på "glattkjørings-øvelse" under oppkjøringen til sertifikatet for noen år siden. Var artig nok det å dra rundt skolebilen på snøen der... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinteren nærmer seg, og blåser forhåpentligvis nytt liv i tråden.

Hvordan er interessen? Mener folket at det er verdt et forsøk på et arrangement?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde nå i allefall vært artig hvis vi kunne fått til noe slikt. Luftet stemningen her hjemme, og det er flere som har "antydet" interesse, blant annet så kanskje jeg greier å dra med en S2! Men jeg lover ikke noe...

Det er ikke alle av de jeg har nevnt det for som er aktive brukere av forumet, så derfor er de avhengig av å få informasjon fra annet hold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jo også være åpent for alle med VAG! Kort vei for mange trøndere også... :D

Vi får ha et nærmere møte en dag og henge opp litt plakater og slikt når vi har en utfyllt plan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Halle

Jeg stiller hvertfall!

 

Ditto!

 

Håper dette kan bli noe av Oddbjørn :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som "ståda" er i dag, så skulle det ikke være noe i veien for å velge den datoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan er det med eventuell godkjenning av bilene for kjøring på bane da? Jeg tenker gjerne på bremsevæske f.eks...

Må vel kanskje opp i Dot-5,1 da eller? På min er det original Dot-4. Andre ting som må "godkjennes" på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at den er godkjent så lenge den har skilter, det er jo ikke noe hastighets-race på glattkjøringsbanen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, det var nesten det jeg regnet med, men det var bare en tanke som slo meg. Ellers så er det jo forhåpentligvis litt kalde temperaturer der også, og det i seg selv hjelper jo på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Lørdag 5. februar?

 

Prima for meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.