Reisebrev fra 20 års jubileumstreffet for Corrado 5.-7.09.08

Anbefalte innlegg

Bilene var pakket og tilnærmet klare for en heidundrandes helg på Camping am Nürburg i Tyskland hvor treffet ble arrangert:

“1988 – 2008, that means 20 years with Corrado!

A reason to celebrate! A reason to honour our common hobby! From the 5th – 7th September 2008 Corrado fans from near and far are going to meet up at the Nürburgring for an unforgettable weekend.

 

This meeting is organized by:

Corrado Club Schleswig-Holstein

Corrado Scene Süd

Corrado Club Deutschland

Corrado Club Germany

Corrado Club Nederland."

 

TORSDAG/FREDAG

 

Tre av bilene i følget valgte å kjøre hele veien ned, og møtte svenskene i Lund og Malmø for kolonnekjøring. De tre bilene var Cato sin blå Corrado G60 med passasjer Glenn, Atle sin grå Corrado G60 og følgebil VW Vento med Tom og Kenneth.

 

De tre siste bilene valgte å ”cruise” over sjøen om bord på Color Fantasy. De tre var Kristoffer sin røde Corrado G60 sammen med passasjer Kristine, Christian sin mørkeblå Corrado G60 med passasjer Eirin og undertegnede i sin sølvfargede Corrado VR6.

 

HjortnesCorradoer.jpg

 

Disse tyskerne hadde vært i Sverige og Norge og hentet havarerte tyske biler/mc'er, og det var litt av et slep de skulle til Berlin med! To biler og en mc på henger, og en bil i slepetau!

 

Langtransport.jpg

 

Ankomst Kiel kl 10 fredag og kjøreturen på ca 62 mil startet, med en kjapp stopp på IKEA rett utenfor Kiel sentrum for innkjøp av stoler og pledd.

 

Først så vi King Lupo i sentrum

 

KingLupo.jpg

 

 

Kristoffer leter etter en passende svensketurbo på IKEA...

 

letingpIkea.jpg

 

Men det eneste han kunne finne som minnet om hester var disse...

 

Svensketrimhester.jpg

 

Jeg fant også en "hest" (observer at Hønen Magda også er med på turen):

 

GryvoggerpIkea.jpg

 

Ved Neu-Münster, 4 mil sør for Kiel, stoppet vi for bensinpåfylling, og der skulle jeg sjekke lufttrykket da det ene framhjulet så litt puslete ut. Og det var ikke uten grunn! Luftventilen sto på tverke og lakk som en sil.

 

Liteluft.jpg

 

Det eneste å gjøre var å fylle godt på med luft og finne frem til nærmeste dekksjappe. Tyskerne er kjent for god service og ”Ordnung muss sein”, og ny ventil ble byttet i løpet av 20 minutter, og lommeboka lettet for €20. Deretter fortsatte ferden langs Autobahn.

 

Nyventil1.jpg

 

Like sør for Hamburg merket undertegnede at bilen ”hang” igjen bak, og da jeg hørte Kristoffer hyle ”inn, inn, inn! Det ryker!” over radioen ble det tatt et nødstopp på veiskulderen på Autobahn. På med refleksvest og ut av bilen for inspeksjon.Venstre bakhjul hadde mystisk negativ camber og det var røyk og svært høy temperatur, slik at vi rullet pent videre til første rasteplass. Det viste seg at hjullageret bak var helt gåent og gått varmt! Bremseskiva var skjev og hadde faktisk slipt litt på calipperbraketten, så det var jammen flaks dette ikke skjedde senere og i høyere fart. Nytt hjullager var selvfølgelig med som reservedel i verktøykassa og vi ble alle satt i sving. Pga høy varme hadde selvfølgelig metallet utvidet seg noe, i tillegg til at hjullageret var i tusen biter og ikke helt lett å fjerne, men etter et par timer med banking og banning var vi ute på veien igjen.

 

Hjullagerbytte.jpg

 

Ferden videre gikk smertefri og vi slukte mil nedover Autobahn.

 

VindmllerCorradoer.jpg

 

Da vi nærmet oss destinasjonen var det blitt mørkt og vi ble møtt av et forrykende tordenvær, tåke og plaskende regnvær slik at de siste kilometerne inn til campingplassen gikk i slunkne 20-30 km/t grunnet særdeles dårlig sikt kombinert med de velkjente ”gode” lysene på Corrado. Men fremme var vi, og ble møtt av gjengen som kjørte hele veien ned – klare med oppslått partytelt med banneret fra CorradoClub Norwegen påfestet og aldeles nydelige Warsteiner! Etter et par bratwurst direkte fra grillen var det tid med en liten runde på campen, til tross for bekmørke og dryppende regn. Etter et besøk oppe ved partyteltet og en tur innom den engelske campen var det på tide å ta kvelden.

 

(fortsettelse følger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LØRDAG:

 

Lørdagen ble først innledet med flytting og solid bardunering av partyteltet da dette hadde knelet i løpet av natta (mon tro om det har med hjelpende dog fulle svensker uten peil på bardunering...?). Godt man har så erfarne "riggere" i campen som det Kristoffer og Kristine er : ja :

 

Knelendepartytelt.jpg

 

Partyteltet.jpg

 

Deretter en god bilvask, før man tok med seg kameraet for å ta bilder av de mange oppmøtte Corradoene! Her var det møtt opp folk fra ikke mindre enn 19 nasjoner, og aldri har jeg sett så mange Corradoer samlet på et sted. Helt fantastisk!

 

Corrado med A8-felger:

 

A8-felger.jpg

 

Nydelig farge på nydelig bil!

 

BlCorrado.jpg

 

"Rally"-rado:

DesertRado.jpg

 

Kamo-rado med "open air"-tak fra Polo!

 

KamoRado.jpg

 

Gulf-rado med matchende felger

 

GulfCorrado.jpg

 

GulfCorradofelg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt gjenbruk av mulig frontskadd Corrado? (Ja, det er en tilhenger!!)

 

Corradomedradohenger.jpg

 

Denne var virkelig pen og hadde strøkent lysebrunt interiør, og helt tidsriktige BBS-felger (som vi alle vet Ola L. Lereim liker... ;))

 

 

MrkeblCorradomedBBS.jpg

 

Dette var min personlige favoritt:

 

Nydeligbl2.jpg

 

Kul effekt med krom under panseret!

 

Nydeligbl-underpanser.jpg

 

Kledelige felger med snerten detalj:

 

Nydeligbl-felg.jpg

 

Nydeligbl-girkule.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde også sneket seg med noen ikke-radoer, som denne Passaten som virkelig har blitt pimpa opp... Foruten det veldig spesielle og svært påkostede interiøret (preget lær!) satt det ikke mindre enn 6 stk forsterkere i bagasjen på den...

 

JletePassat.jpg

 

JletePassat-dashbord.jpg

 

JletePassat-ratt.jpg

 

JletePassat-seter.jpg

 

Personlig synes jeg slike krommede speil passer bedre på eldre biler, deriblant boble...

 

JletePassat-medboblespeil.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne einseren var aldeles nydelig - til tross for at den var skyhøy

 

Einser.jpg

 

Bredda rado, utrolig tøff (kunne gjerne droppet detaljene på lakken):

 

BreddaCorrado2.jpg

 

BreddaCorrado.jpg

 

Flott G60!

 

StrkenG60.jpg

 

Two-tone, og med frontleppa i feil ende (som på min). Her ser man også at skillet på fargene går på den karakteristiske Corrado-knekken, noe som fremhever kurvene på bilen sterkere!

 

Twotone.jpg

 

Twotonebak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi hadde flere passasjerer med gyldige førerkort med oss vurderte vi sterkt denne som stod til salgs. 143000 km 2,0l 16v med ymse velkjente feil kunne bli vår for €1500.

 

Tilsalgs.jpg

 

Vi kom også over en annen salgsannonse på treffet, en G60 med ikke mer enn 18000km på telleren! Vanvittig! Denne har jeg dessverre ingen bilder av, men mulig det dukker opp et eller to fra en i gjengen.

 

Scirocco mk1

 

Sciroccomk1.jpg

 

Scirocco mk2

 

Sciroccomk2.jpg

 

Sciroccomk2-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et knippe felger

 

Detaljfelg5.jpg

 

Detaljfelg6.jpg

 

Detaljfelg1.jpg

 

Detaljfelg2.jpg

 

Lærpanser!!

 

Detaljlrpanser.jpg

 

Snerten detalj i en Corrado tilhørende en "babe" (nei gutta, jeg har ikke bilde av henne...)

 

Detaljspeil.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde bortover den nordiske campen, som utgjorde kanskje 15% av hele campingen!

 

Oversiktdelavcamp.jpg

 

På dette bildet synes jeg nesten Silver Bullet ser sjenert ut ved siden av Christian sin. Mon tro om det har noe med at Silver savner Borbet'ene sine...?

 

KaldSilverBullet.jpg

 

Show & Shine - en velbrukt koffert full av "godis". Kanskje dette hadde vært noe for Lars Lysebo?

 

Showandshine.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det måtte selvfølgelig litt mekking til...

 

Mekketid1.jpg

 

"Effektief" sådan.... : klø :

 

Motorromkos1.jpg

 

Kristoffer pelte like godt nesten hele motoren fra hverandre

 

Mekketid3.jpg

 

Mens andre nøyde seg med å peke og grave

 

Mekketid2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Racing-rigget rado : rock :

 

Racingrado.jpg

 

Racingrado5.jpg

 

Racingrado7.jpg

 

Racingrado6.jpg

 

Fiffig!

Racingrado3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si jeg undret meg noe over den mobilholderen, og spurte sjåføren hva slags funksjon denne hadde. Under løp har han med seg en mobil med forvalg for motor, dekk osv for å kommunisere med crewet med et tastetrykk for å melde om evt problemer.

Etter en hyggelig prat videre med ham inviterer han meg til å sette meg inn i gromkjerra, noe jeg slettes ikke kunne si nei til!

 

RacingradoGry.jpg

 

Crewet var i ferd med å rigge ned standen og flytte bilen for å avslutte dagen, og da spurte han meg likesågodt om jeg hadde lyst til å kjøre bilen bort til hengeren : eek : Men jeg turte rett og slett ikke pga Sinter-clutch og relativt stor menneskemengde rundt. Kunne fort blitt en kombinasjon med lei utgang, for å si det slik.

Om jeg angrer? JA!

 

Racingradodetalj1.jpg

 

Racingradodetalj2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra biler her ja, supert med maaange bilder!

 

Venter på mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint reisebrev :)

Mange fine biler, men jeg synes nå at din er finest,mest kledelige Corradofargen spør du meg.

Den Passaten med preget lær, passer vel også godt inn i en annen tråd her på forumet.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Passaten med preget lær, passer vel også godt inn i en annen tråd her på forumet.;)

 

Den tråden hadde vi i tankene når vi så den rulle inn på campen.

 

Knall bra Gry gleder meg til del to allerede : haha :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert innlegg! Artig å lese :D

Mye bra bilder aswell! : rock :

 

DEL 2!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:klapp:

Venter i spenning på resten av reisebrevet:)

Artig at dere har på vestfold-bunaden:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsettelse lørdag...

 

Når den "verste" glane-runden var over og middag på vertshuset var inntatt, ble det selvfølgelig tid for litt moro!

 

Jeg prøvde meg på G-lader-kasting - ikke den største suksessen gitt!

 

G-laderkast.jpg

 

Bilde av det "lille" partyteltet før moroa satte i gang

 

Partytelt.jpg

 

"Stemningsbilde"

 

Solnedgang.jpg

 

Glade, gale engelskmenn!

 

Happycampers-engelskmenn.jpg

 

Noen av arrangør-tyskerne dro i gang linedance...

 

Gladearrangrtyskere-linedance.jpg

 

...mens vi holdt oss til det vi kan best :P

 

Jagermeister1.jpg

 

Nemlig å lage intrikate mønster av 2cl Jägermeister-flasker : haha :

 

jagermeister3.jpg

 

jagermeister4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og med nok av dette

 

Jagermeisterskl.jpg

 

og dette

 

Happycampers3.jpg

 

...blir man lett slik...

 

Grimase1.jpg

 

...og slik...

 

Happycamper.jpg

 

og en anelse slik

 

Kenneth.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble selvfølgelig endel sosialisering med bl.a svenskene.

 

Her er begge Lysholm-frikene, den norske og den svenske:

 

LysholmogLysholm.jpg

 

Glade tyskere, hvor praten gikk på tysk, engelsk, norsk og svensk. Godt vi er så "internasjonale" av oss!

 

Gladetyskere.jpg

 

"Se! Dom rör på sej!"

 

Dans.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det måtte jo blir slutt på moroa...

 

Søndag var dagen for å si farvel, pakke ned campen og ta turen til selveste Nürburgring! Siden leggetid kvelden i forveien drøyde var vi også noe trege med å komme oss av gårde denne dagen.

 

Tid for en siste "posering", selvfølgelig under veiledelse av proff Kristoffer:

 

Visasistegang.jpg

 

Såkalt sikring av last:

 

Sikringavlast.jpg

 

Det var mange slike som fulgte oss på veien ned til selveste Nürburgring

 

Hjem-regnbue.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TADAAA!

 

Ringen-statuerundkjring.jpg

 

Ringen-regler.jpg

 

Christianpringen.jpg

 

Etter kjøp av klippekort og de obligatoriske stickersene til bilen var vi klare for en testrunde.

 

Nei, Atle. Kjøre først - klistremerke etterpå ;)

 

Ringen-ivrigeatle.jpg

 

Og det ble med bare en runde, siden vi alle hadde bilene stappfulle av bagasje og i tillegg hadde et og annet "teknisk" problem :P Det var vanvittig kult å kjøre rundt selv på ringen, ikke bare se det i opptak eller prøve seg på Playstation! Blindtopper, bakker og ukjente kurver gjorde at det kilte helt sykt i magen! Innsatsen og farten på banen begrenset seg naturligvis siden vi alle hadde bilene fulle av bagasje, jeg kjørte på tre gir, Cato sleit med servoen og Kristoffer mistet bensintrykket etter ca 13 km utpå pga en litt slapp kabelsko…

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi møtte også på to svært glade og oppspilte karer fra Stavanger, biltype og navn fikk vi ikke med oss, men de var veldig fornøyde til tross for at banen ofte ble stengt pga opprydning.

Observerte også denne karen her, Magnus Arvesen fra klubben :D Det ble med et kort "Heia Norge!" da han kjørte forbi oss på parkeringsplassen - tror han var i dyp konsentrasjon.

 

Ringen-norskS2.jpg

 

Bilder lånt fra http://www.ring-bilder.de

 

Cato:

 

709_8452.jpg

 

Christian:

 

709_8476.jpg

 

Atle:

 

709_8489.jpg

 

Kristoffer:

 

709_8513.jpg

 

Gry:

 

709_8479.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av ymse gromme biler på parkeringsplassene rundt omkring:

 

Ringen-Bmw.jpg

 

Ringen-Ferrari.jpg

 

Ringen-gammelporsche.jpg

 

Ringen-golf2.jpg

 

Ringen-nyereporsche.jpg

 

Ringen-porsche.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.