Reisebrev fra de 10 heldiges tur til Nürburgring

Anbefalte innlegg

10 heldige personer vant en "full pakke" tur til Nürburgring (heretter kalt ringen).Turene ble loddet ut under Jubileunsturen som klubben hadde tideligere i år og den gikk av stabelen denne helgen. Avreise fra Oslo Torsdag 9/10. Førs av alt komemr en liten presentasjon av de som var med på turen.

 

Mikael Grønholm Geertsen (Dansken). Fikk turen av Per Ivar Ruud som vant turen som ble trukket ut i Oslo, men som desverre ikke hadde mulighet til og dra.

 

IMG_9269.jpg

 

Renate Sørsdahl (Miss Piggy). Vant turen som ble trukket ut i Kr.sand.

 

IMG_9224.jpg

 

Erik Scheie (Telemark). Vant turen som ble trukket ut i Porsgrunn

 

IMG_9250.jpg

 

Stian Furuseth (Stavanger). Vant turen som ble trukket ut i Stavanger.

 

IMG_9375.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, leserbrevet i full gang alt :) Tusen takk for en super helg alle sammen, jeg storkoste meg i helgen! Og jeg tror ikke det var bare meg som synes dette var en helt superb tur : rock :

Gleder meg til å følge med på hvilke bilder og kommentarer som kan dukke opp her etterhvert ;)

Og bare for å ha sagt det, kofferten min ble levert på døra i sted!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, leserbrevet i full gang alt :) Tusen takk for en super helg alle sammen, jeg storkoste meg i helgen! Og jeg tror ikke det var bare meg som synes dette var en helt superb tur : rock :

Gleder meg til å følge med på hvilke bilder og kommentarer som kan dukke opp her etterhvert ;)

Og bare for å ha sagt det, kofferten min ble levert på døra i sted!

 

Veldig godt å høre at din koffert kom til rette!! : ja :

 

Tusen takk til alle som var med!! : rock ::tilber: Dette var virkelig en reise helt utenom det vanlige :D Og uten denne herlige gjengen hadde det ikke blitt det samme ;)

 

Spent på hvilke bilder som dukker opp her etterhvert ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Presentasjon av deltagerne forts.

 

Lars Lysebo (Bergen)(i midten på bildet). Vant turen som ble trukket ut i Bergen

 

012.jpg

 

Mr. Aspehaug (Ålesund). Vant turen som ble trukket ut i Molde

 

IMG_9233.jpg

 

Vegar Sørensen (Trøndelag). Vant turen som ble trukket ut i trondheim

 

IMG_9687.jpg

 

Ørjan Andreassen (Morro klumpen). Byttet premien sin fra utstillingen på Rudskogen med Per-Kristian Åssveen som ikke hadde anledning til og delta på turen han vant på Hamar.

 

IMG_9368.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for laget, alle sammen! :)

Det var en topp tur! :glad:

 

Jeg skal gå i gjennom de ca 100 bildene mine, og legger inn noen etter hvert.

 

Jeg kan jo begynne med at vi ble ønsket velkommen allerede på den lille flyplassen i Frankfurt.: rolleyes

Tyskerne hadde tydeligvis fått med seg at vi skulle komme.: rock :

2008037Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mateusz Narbut (advokaten), Vant den første turen som ble trukket ut på hovedtreffet.

 

IMG_9373.jpg

 

Torstein Johansen (Nordlendingen)(Til høyre i bildet). Vant turen som ble trukket ut under Roadshow-Nord

 

IMG_9256.jpg

 

Også må vi ikke glemme den viktigste av alle, GUIDEN Roger Sandberg (danseløve)

 

IMG_9239.jpg

 

Da var alle presentert og turen kan starte: smil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventingen på Gardermoen og flyturen er ikke spennende så vi hopper rett til Frankfurt Lufthavn der "privatsjåføren" vår de neste dagene stod og ventet på oss med sin MB sprinter uten aircondition som ikke hadde rullet mere en 413.000km. skulle bli noen timer med klam, var og dårlig luft de neste dagene:p

 

IMG_9227.jpg

 

IMG_9229.jpg

 

så var bussen fyllt opp og turen kunne starte.

 

IMG_9233.jpg

 

God plass i gammel sprinter : eek :Lurer på hvor det skulle være plass til alle disse (19 sitteplasser og 11 ståplasser)

 

IMG_9243.jpg

 

På vei ut fra Flyplassen fant vi den nye Mc Donalds som Oslo-lokallag skal legge lokallagstreffene sine til:p

 

IMG_9237.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var ikke kommet langt før det første problemet dukket opp.

 

IMG_9245.jpg

 

Neida ikke en uheldig billist som hadde selskap POLIZEI, men mangel på ØL: eek :

Viste seg og ikke være noe stort problem da det bare er og stoppe innom nærmeste bensinstasjon: smil :

Som sagt så gjort og dansken kunne finne frem smilet sitt;)

 

IMG_9247.jpg

 

IMG_9249.jpg

 

IMG_9256.jpg

 

IMG_9254.jpg

 

Heldigvis tok Fritz (som jeg har valgt og kalle sjåføren) hintet og fra neste dag stod det hele tiden en kasse øl i bussen: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter drøye 2 timer på tyske veier hvor en og annen

IMG_9244.jpg

suste forbi var vi fremme på hotellet. En kjapp tur på rommet så var det tid fro middag.

 

Først en kjapp tur i baren før mat.

 

IMG_9288.jpg

 

IMG_9291.jpg

 

Renate i slaget og det før forretten.

 

IMG_9295.jpg

 

IMG_9293.jpg

 

Den helt greie desserten;)

 

IMG_9306.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt sjalu desverre på dere som har vunnet denne turen : rolleyes

 

Er spent på resten av turen, og regner med at vi blir bra oppdatert etter hvert : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag nr 2.

Etter frokost satte vi kursen i retning Nürburg for å møte teamet for en breafing om temaet og banen.

Litt tidlig ute så de som røykte kunne ta seg en røyk før vi gikk inn.

 

IMG_9345.jpg

IMG_9348.jpg

IMG_9353.jpg

IMG_9355.jpg

IMG_9356.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter briefingen var det tid for lunch. Kl var alt blitt 11.30 så da var det også på tide med en kald ØL

 

IMG_9363.jpg

 

IMG_9384.jpg

 

På vei ut fra lunch så dukket denne her opp. Audi ABT AS6

 

IMG_9385.jpg

 

IMG_9386.jpg

 

Nürburg ligger faktisk nesten like høyt som det høyeste punktet E6 over saltfjellet ligger på(44 meter lavere)!

 

IMG_9388.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter lunch ble beina tatt fatt for en liten spasertur bort til selve Ringen. Her ventet en liten runde i depoet, pitten, på muren ut mot målstrekket og en liten tur på ene tribunen for og titte litt påde som trente.

På vei bort til Ringen dukket det opp litt forskjellig som ble festet til minnekortet(det vil forkomme sterke bilder gjennom tråden, både av VAG relaterte produkter og andre produsenter:p)

 

BMW`s testsenter med noen lekkerbisker utstillt;)

 

IMG_9393.jpg

 

IMG_9395.jpg

 

IMG_9396.jpg

 

IMG_9397.jpg

 

Bygget ved siden av hadde et ganske greit vegg maleri

 

IMG_9401.jpg

 

Opel Astra OPC med panorama frontrute, fritt for og ikke vaske den: eek :

 

IMG_9400.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like etter kom denne her BRUMMENES (fikk ikke tatt bilde av fronten for den bilen kom fort, men kunne se ut som en Mercedes, muligens nye E-klasse i AMG drakt ut fra lyden og dømme. Hørtes ut som noe STORT under det panseret)

 

IMG_9405.jpg

 

IMG_9406.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei opp til pitten oppdaget vi denne her. Roger fant ut at dette er den NYE ringtaxien, bygget av AMG og ute offentlig i dagslyset for første gang. Bare en ting og si:tilber:

 

IMG_9420.jpg

 

IMG_9422.jpg

 

IMG_9427.jpg

 

IMG_9428.jpg

 

IMG_9431.jpg

 

IMG_9444.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vår tur gjennom omårdet dukket det opp en og annen lekkerbisk: rock :

 

IMG_9445.jpg

 

IMG_9446.jpg

 

IMG_9449.jpg

 

IMG_9453.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like etter kom denne her BRUMMENES (fikk ikke tatt bilde av fronten for den bilen kom fort, men kunne se ut som en Mercedes, muligens nye E-klasse i AMG drakt ut fra lyden og dømme. Hørtes ut som noe STORT under det panseret)

 

Denne og andre ganske like mercedeser var der 19.09 når jeg var der, og jeg kan skrive under på at disse laget en helt utrolig lyd når de suste forbi på banen

 

Bildet er ikke skarpt nokk til at jeg klarer å lese reg nr, men det kan se ut som om det er det samme

 

DSC03040.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var uten vil noen ord som gikk igjen gjennom helgen, FY F..., sjekk den der, dæven osv...:P Kanskje ikke så rart når en ser hva vi hadde rundt oss: smil :

 

IMG_9584.jpg

 

IMG_9585.jpg

 

IMG_9586.jpg

 

IMG_9587.jpg

 

IMG_9588.jpg

 

IMG_9581.jpg

 

IMG_9580.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble også tid til en tue i teltet til Møller Bil Motorsport får og ta en titt av det vi egentlig kom for å se på.

 

IMG_9521.jpg

 

IMG_9523.jpg

 

IMG_9526.jpg

 

IMG_9527.jpg

 

IMG_9530.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også en liten teaser på hva som kommer i morgen kveld når reisebrevet fortsetter: smil :

 

IMG_9760.jpg

 

Stay tuned;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate, den turen der må ha satt varige men i dere som var så heldige å få være med... Fine bilder, flott at du/dere deler noen av inntrykkene med oss andre her på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det festet til vingen som kommer ut der nede?

 

IMG_9526.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det festet til vingen som kommer ut der nede?

 

 

Det er festet til vingen som sitter der ja. Bakluka er i carbon, så det er ingen original vinge på denne ;) Faktisk er det meste av karosseriet i carbon : eek ::tilber:

 

Kommer noen bilder fra meg i morgen også : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn litt mere fra turen som viser hvor mye snadder det var ;)

Må også rette en stor takk til Roger Sandberg som utmerket reiseleder som tok og med rundt og forklarte og fortalte mange interessante historier! : rock :

carreraGT.jpg

IMG_7119.jpg

TT.jpg

TTinside.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei inn til banen kom vi over en denne tavlen..

 

..og for de av oss litt mere interessert i gromhjul :tilber:

Siste bildet var lørdagsmorgen da ble vi nødt til å vente en god stund grunnet mye tåke. Da det endelig klarnet opp,hørte vi plustelig brølene gjennom skogen :tilber:

ring1.jpg

bbs felg.jpg

taake.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.