Touran 07 med rustflekker..

Anbefalte innlegg

Hallois!!

 

er det noen andre her som har opplevd å få rustflekker på begge sider på touran?

oppdaget det i dag da jeg vasket bilen,har også startet å komme små flekker på bagasjeluka.

Litt skuffende med en såpass ny bil...så må vel ta en tur innom møller!

 

men artig å høre om det er andre som har det også??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er rusta på sidene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på dørene over og under list!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på dørene over og under list!

har du bilde av dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei...

 

det er bittesmå prikker som bare tyter frem,ikke hatt noe tegn til dette tidligere.vasker bilen opptil 2ganger i uka og.ble også polert i sommer...så den blir godt tatt vare på.

blir bare irritert,faen så ny bil så er det bare bæsj..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rust på en 07 mod: eek : den var litt drøy ja,hadde spundet avgårde til forhandler å klaget. Hørte om en som fikk rust på dørene på en ganske ny ford focus men han fikk nye dører med en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at det ikke er stål partikler fra piggene på piggdekk som ligger i asfalten og spruter opp på sidene da? setter seg på lakken og ruster.. vanlig på denne årstiden det.. på alle biler.. spessielt på lyse biler ser man det godt.. hatt det hver vinter på alle bilene jeg har hatt. jo breiere hjul du har jo værre blir det , da mere av disse partiklene fra bakken blir kastet opp på siden av bilen. går bort med å polere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å polere men blir ikke borte..

men fikk ett tips om felgrens,og at det er bremsestøv....men syns det er rart for noen av flekkene gikk ikke bort med polering..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, rubbing må også til noen ganger. har hvit bil selv. 09 mod, å den får også disse. har mere tro på teorien om piggdekk partikler for ser ingenting til disse flekkene på sommern.. mere bremsestøv da:) får de på plastlistene som er lakket også så rust i fra bilen er det nok ikke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg stussa på,at det brått kom nå.tenkte på støv og slikt,men så prøvde jeg med maskin og det ble ikke spesiellt bedre.så får vel teste med rubbing og da kanskje....

leste noe om felgrens/parafin...kan det være bra??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri prøvd det selv.. alltid fått det bort med polering evt rubbing om det har vært ille. kan jo eventuelt prøve litt felgrens på et lite område først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv clay og "glidemiddel",det skal ta det i så fall. ;) Mye mer skånsomt en sterk felgrens også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallois!!

 

er det noen andre her som har opplevd å få rustflekker på begge sider på touran?

oppdaget det i dag da jeg vasket bilen,har også startet å komme små flekker på bagasjeluka.

Litt skuffende med en såpass ny bil...så må vel ta en tur innom møller!

 

men artig å høre om det er andre som har det også??

 

Hei,

 

Vår -06 har rust på bakluka, i overkant rundt innpressinga til skiltet. Møller skal lakke hele luka på nytt ettersom bilen har ny-bil garanti. Det virket på kundebehandleren som om dette ikke var et helt ukjent fenomen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skvettlapper foran?

(Jeg har, og har ikke sett noen nupper eller flekker. Dvs nupper er det jo på nedre delen langs hele siden, som jeg fjerner hver vår)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det piggstøv som har rustet ja. Fjernes lett med Clay. Er mye dritt som fester seg på de listene der, derfor er det viktig å spyle de godt når man vasker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fatters har hatt sånn på alle sine transportere, ser ut som rust men bruk clay så går det bort alt sammen, er bare partikkler fra pigghjul osv... irriterende men lett å fjerne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Vår -06 har rust på bakluka, i overkant rundt innpressinga til skiltet. Møller skal lakke hele luka på nytt ettersom bilen har ny-bil garanti. Det virket på kundebehandleren som om dette ikke var et helt ukjent fenomen....

 

Min 04 har også rust på bakluka. Tenkte å stikke innom Møller i morgen, noen som vet hvordan rustgarantien er på disse bilene? Har jo ikke nybilgaranti, men norsk bil med full historikk hos Møller, og har 5 års reklamasjonsrett i alle fall. Men, det er sikkert noe med liten skrift et eller annet sted!?! Noen andre med erfaringer?

 

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12års garanti mot rust, uansett import eller norsk bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Vår -06 har rust på bakluka, i overkant rundt innpressinga til skiltet. Møller skal lakke hele luka på nytt ettersom bilen har ny-bil garanti. Det virket på kundebehandleren som om dette ikke var et helt ukjent fenomen....

 

Lurer på om jeg kanskje også har rust her, eller så er det rust inne i skiltlysene som har kommet ut på kanten av skiltlysene nå i form av rustvann. Ser ut til å være fukt inne i de lysene. Må ta å få rengjort skikkelig og tatt en nærmere titt...

 

Hadde på sett og vis passet bra om bakluka måtte lakkeres. Kona rygga* på en søppeldunk slik at det ble en liten bulk ( * og ja, jeg har ryggesensor.... )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i mitt tilfelle var det bare piggdekk/veistøv som var de brune flekkene...ett hælvette med hvit bil om vintern...

 

men når det skal sies om de skiltlysene på touran,fyfaen forno drit...men hadde jo samme problemet på bmw'ne jeg hadde...når det kommer fukt inn så ruster de som pokker.men nå siste gangen satte jeg inn kontaktpunkter og pakningene til skiltlysa med teflonfett som vi har på jobben.og det ser ut som det gjorde susen.

men skal inn i juni og få lakkert opp bakluka ettersom det har flasset lakk rundt ene skiltlyser,er vel oppi 2x2cm det mangler lakk der nå...kjempebra: klø :

pluss fangere som lakken flasser på...enda bedre....kjøp en VW og mist lakk bør det vel stå i salgsannonsene.....hehe...neida....: haha :

bra det går på garanti da ihvertfall : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er Clay og hvordan får jeg tak i det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er Clay og hvordan får jeg tak i det? :)

 

Søk på forumet her, så finner du en del tråder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.