Hvordan skal man gå fram iforhold til Møller og sinkslipp?

Anbefalte innlegg

Har lest mange steder at det har vært problemer med sinkslipp på mange Passat 3b, spesielt på bakluka.

På min 2000mod har jeg sett at det bl a ruster rundt sjøten på skiltlys/åpner "utsparringa"...

 

Tror dere det er verd å ta det opp med Møller?

 

Og hvordan gjør man det?

 

Hvem henvender man seg til?

 

Noen som har gjort dette som kan komme med noen gode råd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man henvender seg til garantiansvarlig/kundemotaker og forklarer problemet, meiner att det er 10 eller 12 år garanti på dette vist ikkje bakluka er lakert før, og vist det er ein inport bil bør du ha komp. servicehefte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henvend deg til møller bilskade. Hadde bobler i lakken på s3'n min (importbil) og de fikset det på garanti uten spørsmål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henvend deg til møller bilskade. Hadde bobler i lakken på s3'n min (importbil) og de fikset det på garanti uten spørsmål :)

 

På A6'en min nektet Møller å ta det på garanti nettopp fordi det er importbil. Tydeligvis forskjellig praksis rundt omkring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var 6 år på min importerte TT... men nå var det jeg trodde var sinkslipp fugle bajs da så... : P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prellet av litt lakk på ene framskjermen min, pluss at den andre har begynt å ruste litt. bilen er en 03mod og har trillet 130.000km. Er det håp??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 6 års garanti mot zink-slipp. 12 år mot gjennomrusting.

Dra innom Møller og vis fram det du har funnet. Sjekk hele karosseriet nøye først, og pek på alt du syns kan ligne på zink-slipp eller rust. De tar ikke bilder av noe de ser som du ikke har pekt på.

 

Det lønner seg å være forberedt når du møter opp på Møller.: rolleyes

 

Tips: Ta av nedre dørlister hvis du har og sjekk under der. Også langs takplate/takstolper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 6 års garanti mot zink-slipp. 12 år mot gjennomrusting.

Dra innom Møller og vis fram det du har funnet. Sjekk hele karosseriet nøye først, og pek på alt du syns kan ligne på zink-slipp eller rust. De tar ikke bilder av noe de ser som du ikke har pekt på.

 

Det lønner seg å være forberedt når du møter opp på Møller.: rolleyes

 

Tips: Ta av nedre dørlister hvis du har og sjekk under der. Også langs takplate/takstolper.

 

Stemmer at det er 6 år på sink slipp, var innom med min rett før den var 6 år, og da hadde han garantiansvarlig veldig hastverk med å få sendt papirene før fristen var gåt ut.

Har du en 2000 modell, så er du nok 3 år for seint ute med å få noe garanti dessverre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg vel for sent ute. Bilen er registrert i september 2002... dritt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan jo spørre veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig pent, men... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.