Erfaring Kumho dekk, haster

Anbefalte innlegg

Må bestille meg nye sommerdekk i løpet av en dag eller to.. Har ikke planer om å bruke allverden med kr.

Har kikket litt på disse:

-Kumho 225/40 R18 92Y KU31

 

Noen som har erfaringer med kumho?

Hvordan er disse på støy og holdbarhet (slitasje)?

 

Har også kikket litt på:

-Nanakang NS-2 225/40 R18 88W

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare og kjøpe. Har kjørt på kumho i over to år og synes de er knall. De er støysvake og sporer lite. Og har meget god holdbarhet.

 

Meget gode på både vått og tørt føre.

 

Løp og kjøp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho går jo for å være ett kvalitets merke da så tror ikke du bør ha for store bekymringer der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tråder om dette dekket nå.

 

Ville ikke nølt med å velge Kumho i den prisklassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noen rimeligere Kumho-dekk i 215/45-17 på min Audi 100 quattro. Dem holdt ikke én sesong engang. Sett bort fra levetiden støyet dem lite og sporet ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noen rimeligere Kumho-dekk i 215/45-17 på min Audi 100 quattro. Dem holdt ikke én sesong engang. Sett bort fra levetiden støyet dem lite og sporet ikke :)

 

KU31 har threadwear på 320 som burde tilsi lang levetid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KU31 har threadwear på 320 som burde tilsi lang levetid

 

Threadwear på tvers av dekkmerker betyr ikke så veldig mye, men for sammenlikningen av Kumho'ene jeg hadde (712) mot KU31, så hadde mine 280. Prismessig koster KU31 ca en hundrings mer enn dem jeg hadde i sammen dimensjon.

 

Nå har ikke jeg prøvd KU31, men ut fra den erfaringen jeg har med Kumho 712, så var det en stor skuffelse. Nå er jo ikke disse dekkene kostbare i utgangspunktet da, men syns dem forsvant fort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Threadwear på tvers av dekkmerker betyr ikke så veldig mye, men for sammenlikningen av Kumho'ene jeg hadde (712) mot KU31, så hadde mine 280. Prismessig koster KU31 ca en hundrings mer enn dem jeg hadde i sammen dimensjon.

 

Nå har ikke jeg prøvd KU31, men ut fra den erfaringen jeg har med Kumho 712, så var det en stor skuffelse. Nå er jo ikke disse dekkene kostbare i utgangspunktet da, men syns dem forsvant fort..

 

Sant at threadwear måles af fabrikaten selv, men de skal nå følge en norm som gjør det noenlunde sammenlignbart. Kjørte på noen Nexen N3000 billigdekk med 360 i threadwear og de varte lenge mens Michelin Pilot Sport 2 med 220 i threadwear på samme bil varte en halv sesong fremme og hel sesong bak (tung bil, hardt bruk). Men PS2 var sykt mye bedre på både vått, tørt, sporing og støy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte disse Kumho dekkene på BMWn jeg hadde. Kjempe fine dekk som tåle mye fart på vått føre!

 

GS bildeler selger kun disse (tror jeg) i felgpakkene sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange raske svar.. Da blir det nok Kumho på meg også.. 20kr dyrere pr stk mot nankang sine.. Om de er bedre så er det jo verdt det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.