Pubkveld Oslo lokallag 25/11-04

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for å skrive litt om mine opplevelser på Det første av Oslo lokalags Kvartalsvise pubkvelder ( dette er forøvrig et så stort hint at det ikke kan misses av både Arne og John Arild:D ).

Kvelden startet visstnok kl 1800 på Churchills i Roald Amundsensgate men jeg dro en Arne og kom ca. 1900. Enda godt at jeg ikke tok en Nina Marie da dette da aldri hadde kunnet leses : haha :.

 

Siden jeg ikke har en server å legge ut bildene på kommer dette til å bli en tråd med mange innlegg og oppstykket tekst, noe jeg finner mer hensiktsmessig enn å skrive all teksten først og så la bildene komme etterpå.

 

Stemningen var høy allerede da jeg ankom så dette tegnet bra.

churchilds.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste seg at bergenseren som allerede nå var ganske høylytt, hadde 1. håndskunnskap om hva som ble servert lenger oppe i gaten, til svært hyggelige priser noe som gjorde at møringen smilte og da var det avgjort! Vi skulle videre til Peppes! Det var heller ingen nevneverdige klager fra NK i OL i og med at han allerede i 2. innlegg i tråden på forumet hadde ytret ønske om noe i den gaten.

En annen som ble ganske høylytt da vi kom frem til Peppes var Nina Marie. Det var derimot ikke for å stikke seg frem men rett og slett for å bli hørt. Den noe uheldig plassering ved siden av bergenseren gjentar hun nok ikke. Husk i ettertid at hvis du har noe viktig å si til enten henne eller Roger så er det hennes høyre og hans venstre øre som har vært mest utsatt, så bruk det andre.

peppes1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en stund ble det noe rabalder lenger ute i restauranten noe som førte til vakten sto i ene enden av bråket og våre beste gutter voktet døren inn til oss til politiet kom.

peppes2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mat kom og forsvant og det gjorde også drikken.

peppes3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den snille damen kom med mer, gang på gang til Lederens store fornøyelse.

peppes4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luis hadde lest en tråd om tunger på forumet og var ikke til å stoppe

peppes5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bergenseren maste hele tiden om hvor store enderør han skulle ha på bilen sin. Ved 22 tiden var de blitt så store

 

De fleste mente at det ville bli helt hinsides og synes det var ufattelig morsomt mens andre tok størrelsen med stoisk ro og sørget for å få i seg næring

peppes6.jpg

peppes7.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert som kvelden skred fremover tok ledelsen i lokallaget seg såpass sammen at de fikk stablet en representant frem på gulvet for å forklare at oppgjørets time nærmet seg og at alle skulle betale for det de hadde spist og drukket selv. Dette gjorde at enkelte ble helt satt ut mens de fleste tok det med ro.

peppes8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må jeg faktisk få bryte av i fortellingen littigrann bare for å si at dette er mitt innlegg nummer 1000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble besluttet at èn skulle sørge for å få betalt og av en eller annen grunn begynte folk å gi penger til den eneste blondinen i lokalet. Dette skar seg raskt så den forhandlingsvante og høyrøstede bergenseren ble utpekt til å få til en god deal med den snille damen som hadde båret mat og drikke til oss halve kvelden

peppes9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så etter å ha fått de siste instruksene fra Lederen satte bergenseren seg ved forhandlingsbordet. Jeg vet ikke hvem som lurte hvem men undertegnede betalte i hvert fall over 200 kroner for 3 pizzastykker og en stor cola.

peppes10.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare ta men en liten case her om diskriminering. Jeg føler meg litt støtt over at vi gutta må ta til takke med en shop mens jentene kan boltre seg i en boutique. Hva slags smafunn er det da som sender ut slike signaler til sine borgere? Nei makan!

peppes11.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En glad og mett gjeng på vei til neste vannhull

peppes12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om stemningen var dempet på peppes var den desto mer løssluppen på gaten utenfor. Endelig var vi kvitt maten og var på vei til pub igjen noe Lederen tydelig satte pris på.

peppes13.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth fra Drammen hadde også tatt turen til tigerstaden denne skjønne Novemberkvelden og hadde med seg en kamerat. Forbrødring skjedde også andre steder i lokallaget da hadelenninger og bergensere fant tonen

peppes14.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette måtte jo ende galt men når noe ender galt er det alltid til noens fornøyelse.

peppes15.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det var torsdag og arbeidsdag for de fleste dagen etter begrenset uthalingen seg noe. Roger var lei av blitzen min, og både Luis og Jan begynte å bli slitne, dessuten gikk parkeringen min ut så kvelden var på en måte over.

peppes16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppsummere kvelden må jeg bare si at det er j@vlig dyrt å parkere i Oslo!! Vel, det var ikke det jeg skulle si men når det er skrevet står det der.

Takk til Oslo lokallag for en kjempekveld ute!! Jeg kan nesten ikke vente til neste gang som jeg regner med blir i 1. kvartal –05 i og med at det er kvartalsvis dere har sånne pubkvelder ( nok et KJEMPESTORT HINT)

 

Men neste gang tar jeg nok i mot tilbudet ditt John Arild:D

 

Nok en gang: tusen takk for en flott kveld:D

Hilsen meg

peppes17.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, at det går an å gå glipp av slikt : gråter :

 

Får visst begynne å følge med på lokallagssidene :grouphug:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig veldig bra Terje!:tilber::tilber::tilber::tilber::tilber:

Det så ut som det var like gøy som det faktisk var der!!!! :full::full:

Støtter fullt opp om HINTET!!!!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber::tilber::tilber::tilber: Terje

 

og til de som ikke var der..... : bh :

 

Stiller nok neste gang også, i kjørbar eller ikke kjørbar tilstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ser ut som jeg må slenge meg på neste gang gitt.. Artig at du har fått tatt, og lagt ut så mange bilder :) Bra bilder å faktisk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe var da voldsomt dyrt for pizza og cola da Terje!!! Bedre her i Ålesund......betaler cirka 120 kroner for så mye pizza du orker og en supercola. Ser at Jan Banan var i storform. Pass deg for han,han er ikke tilregnelig i fylla (ikke i edru tilstand heller) Men det så artig ut. Kanskje jeg tar meg en tur med Sleden en gang neste år og viser dere Åslå-folk hvordan en Sunnmøring drikker sinnabrus :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så artig ut det der ja! Noe sånt må vi prøve oss på her i Østfold også tror jeg :) Har jo overnattingsmuligheter i Oslo, så en får følge med på lokallagsidene og kanskje kaste seg på neste runde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en knakandes kveld! Og fett at noen tok seg bryed med å legge det ut på nettet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.