Kompensasjon for forsinkelser hos dekkleverandør? (Solgt vare de ikke har)

Anbefalte innlegg

Bestilte 22/4-09 4 stk Kumho dekk av dekkonline.com

 

Fikk sendingsnr og alt var bra, helt til i dag...

 

Fikk levert 2 stk dekk og ringer Tollpost for å høre hvor de 2 andre er, men de finner ingen ting på mitt navn.

 

Ringer da dekkonline og får snakke med ei dame som snakker dårlig norsk. Hun sier hun skal undersøke litt og ringe tilbake. Får også et annet sendingsnr, et nr som ikke finnes hos DPD! Hun ringer ikke tilbake...

 

Ringer de en gang til kl 15.45 og får da opplyst om at de skal sjekke hva hva som har skjedd. Må da snakke engelsk med en tysker, som først etter 4. forsøk svarer på tlf...

 

Han sier på rævva engelsk de kanskje må sende erstatningsdekk. Erstatningsdekk??

 

Fikk akkuart mail fra disse folka, og den sier følgende:

 

"Dessverre må vi meddele deg at den varen du har bestilt ikke kan sendes på grunn av manglende lagerbeholdning.

Vi beklager det oppståtte og takker for din forståelse.

 

Team Delticom"

 

Dette finner de ut 2 uker etter jeg bestilte dekkene....

 

Videre står det på sidene deres:

 

"Dessverre kan vi ikke gi deg en eksakt leveringsdato. Vi vil ta kontakt med deg så snart vi har avklart leveringstidspunkt."

 

Det betyr at de ikke har disse på lager, de har også nå fjernet de fra nettsidene sine...

 

 

Hva ville DU gjort nå?

 

Jeg sendte en lang mail, med mine meninger : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville helt klart gått til sivilt søksmål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint du ser humoren i dette...

 

Selv ser jeg litt mer realistisk på det og håper på 2 gratis dekk eller lign.

 

Tar jo sikkert 3 uker før de 2 siste dekkene er på plass :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ett firma ikke klarer å levere en vare står de normalt sett ikke juridisk pliktet til annet å tilbakebetale pengene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har allerede sendt meg 2 stk, da må disse sendes i retur.

 

Og det er litt synd i og med at de allerede står på felg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,med et så stort firma som Delticom så tviler jeg på du får noe kompensasjon. Send tilbake dekka du har å kjøpt noen andre dekk en annen plass da vel. Er vel ikke verre enn som så ?? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint du ser humoren i dette...

 

Selv ser jeg litt mer realistisk på det og håper på 2 gratis dekk eller lign.

 

Tar jo sikkert 3 uker før de 2 siste dekkene er på plass :(

 

Realistisk? Jaja, vil ikke kalle det realistisk å håpe på to gratis dekk for at de ikke klarer å levere. Ville bare sendt tilbake dekkene og kjøpt noen nye fra forhandler her i Norge, så er jo problemet løst. Regner med de dekker tilbakefrakten, så da er jo alt i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mtp Topic så lurer jeg på om du har drukket arsenikk i dag?: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mtp Topic så lurer jeg på om du har drukket arsenikk i dag?: smil :

 

Tror heller det må være noe brådjupt kjellærvann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene er allerede montert på felg. Fikk beskjed om at dekkene blir sendt 2 og 2. Så da regna jeg med at de andre dekkene kom strax. Så etter at jeg tok kontakt med de fikk jeg disse svarene. Først ble jeg fortalt at de til og med var sendt, fikk også opplyst sendingsnr.

 

Tja,med et så stort firma som Delticom så tviler jeg på du får noe kompensasjon. Send tilbake dekka du har å kjøpt noen andre dekk en annen plass da vel. Er vel ikke verre enn som så ?? : rolleyes

 

Kostet meg 500kr for å legge dekkene på felg, det betyr at jeg må ut med 500kr til for å ta de av før jeg kan sende de tilbake.

 

Realistisk? Jaja, vil ikke kalle det realistisk å håpe på to gratis dekk for at de ikke klarer å levere. Ville bare sendt tilbake dekkene og kjøpt noen nye fra forhandler her i Norge, så er jo problemet løst. Regner med de dekker tilbakefrakten, så da er jo alt i orden.

 

Hadde dette vært i min bransje hadde vi gitt stor rabatt eller lign. Værtfall gratis frakt, noe som pleier å koste mye for varene våre. Service kalles det...

 

Så ingen her hadde blitt litt irritert hvis planlagte treff hadde gått i dass?

 

Synes det er sløvt at de klarer å selge en vare de ikke har på lager og ikke vet når de får inn igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat om det er for å kjøre til og fra barnehagen eller om du skal kjøre bilen på treff for å stille den ut tror jeg Delticom bryr seg fint lite om, du...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er jeg klar over, poenget er at de klarer å selge en vare de ikke har...

Og lyver ang de andre dekkene og gir meg et falskt sendingsnr.

 

Og siden det var noen her som ikke likte tittelen så skrev jeg den om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ingen her hadde blitt litt irritert hvis planlagte treff hadde gått i dass?

Synes det er sløvt at de klarer å selge en vare de ikke har på lager og ikke vet når de får inn igjen.

 

Så absolutt ville jeg blitt forbanna, men det er derfor jeg betaler litt ekstra for god service hos min lokale dekkpusher (eller dekkskift.no)

 

Hadde stortroa på Sharif for noen år siden, helt til jeg så 20 stykker på forumet skrive at de hadde stått hele dager i kø, bare for å få gamle dekk, skeive felger osv osv. Jeg er derfor skeptisk også til dekkonline.com

En kompis av meg bestilte dekk derfra for 2 uker siden. Forrige uke (dagen før bmw-treff i Molde) kom 2 av dekka. De andre 2 kom idag, etter treffet. Tollpost sier selv at før var det varmepumper og flatskjermer folk handlet på nett i hopetall, nå er det dekk..

 

Så jeg føler med deg, men tror ikke du kan forvente noe som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt om dekkonline før jeg bestilte, og det jeg leste virket bra. Folk som fikk dekk etter 3-4 dager osv.

 

En annen grunn var at disse dekkene var vanskelige å få i i norge. En kompis hos GS sa importøren var tomme for denne dimensjonen.

 

Hadde de sagt ifra om at de ikke hadde 4 stk dekk hadde jeg bestilt noe annet. Synes det er rart det tuller sånn i og med at de er så store.

 

Handler selv mye gjennom noen STORE tyske belysningsselskap, og der er det aldri tull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er gleden ved å skulle spare noen hundringser ved å handle driiiitbillig på nett i utlandet. Servicenivået når noe først slår feil er svært ofte i klasse med prisnivået... Dog har dekkonline vært flinke og ordnet opp tidligere da en kompis av meg fikk 2 av 4 dekk feil tidligere. Han fikk 2 nye dekk og fikk beholde de to som var feil...

 

Jeg tror ikke du kommer noen vei med en kompensasjon om argumentet ditt er at du går glipp av deler av treffsesongen iallefall....

 

Kjøp de andre 2 dekkene et annet sted og be om refusjon for det de ikke har levert om det haster så fælt.

 

Hvis du må betale 500,- for å få lagt på 2 dekk - hva sparer du egentlig på å handle der da ?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte akkurat 2 nye dekk til Gsxr'n derfra og de kom 2 dager før leveringsdatoen jeg fikk ved bestilling som faktisk ikke var mer enn 7 dager etter bestilling:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er gleden ved å skulle spare noen hundringser ved å handle driiiitbillig på nett i utlandet. Servicenivået når noe først slår feil er svært ofte i klasse med prisnivået... Dog har dekkonline vært flinke og ordnet opp tidligere da en kompis av meg fikk 2 av 4 dekk feil tidligere. Han fikk 2 nye dekk og fikk beholde de to som var feil...

 

Var vel egentlig ikke kun prisen, men dimensjonene som var vanskelig å skaffe i Norge...

 

Jeg tror ikke du kommer noen vei med en kompensasjon om argumentet ditt er at du går glipp av deler av treffsesongen iallefall....

 

Kjøp de andre 2 dekkene et annet sted og be om refusjon for det de ikke har levert om det haster så fælt.

 

Hvis du må betale 500,- for å få lagt på 2 dekk - hva sparer du egentlig på å handle der da ?:confused:

 

Man må vel betale for å legge på dekk uansett hvor de kjøpt? : rolleyes Også var det det med den dimmen da...

Mulig det er å få tak i nå, men for 2 uker siden fantes ikke 225, kun 235.

Felgene er også fra det store utland...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte akkurat 2 nye dekk til Gsxr'n derfra og de kom 2 dager før leveringsdatoen jeg fikk ved bestilling som faktisk ikke var mer enn 7 dager etter bestilling:)

 

Disse kom faktisk også 2 dager før oppgitt leveringsdato, bestilte de 22/4, bestillingen registrert 23/4.

 

Så tar det dem nesten 2 uker før de finner ut at de ikke har de 2 siste dekkene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handla 7 ganger hos dekkonline.com og har ikke opplevd annet enn att dekka ble levert før anslått tid, ferske dekk (maks 6 måneder gamle) og hadde også en reklamasjonssak på ett dekk som gikk smertefritt. Fikk nytt dekk tilsendt med en gang og de sendte returlapp til meg som jeg bare skulle klistre på dekket og ringe ett nummer for å få dekket henta. Betalte ikke frakt hverken ene veien eller andre.

 

Har spart SYKT mye penger i forhold til lokale dekkpushere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betaler du virkelig 1000 kroner for å få lagt på dekk??!

 

(ps, ring meg 12_1_102.gif)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, syntes ikke 250kr pr dekk var så ille. Er ganske sikker på at disse gutta er dyktige også, redd for felgene mine.

 

Sier ifra neste gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er akkurat hvorfor jeg handler dekk av Jon på Jons dekk og felg. Betaler ikke mer for dekka ferdig pålagt og balansert en det bare dekka koster på dekkonline.com. I tillegg får du kjempe service med på kjøpet.

Jeg tviler på at dekkonline er villige til å gi deg noen som helst kompansasjon for dette og du må vel bare vente til det kommer 2 nye dekk (om de kommer?) om du ikke vil sende tilbake de du har. eller så kan du jo høre om du kan få pengene for 2 dekk tilbake og bare kjøpe de et annet sted,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

500kr for og legge på 2 dekk er jo blodpris? Dekkskift tar vel 75,- per dekk, med avbalansering? Også er det vel enda bedre pris om du kjøper dekkene der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk levert 2 dekk feil fra dekkonline.com selv.

Var mye stress for å få sendt tilbake de som var feil, og de ville ikke sende de riktige før de gale var mottatt. Endte opp med at jeg måtte kjøpe 2 nye her i landet for å rekke treff i fjor.

Gidder ikke shoppe der igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket akkurat med dekkonline. Og de diskuterte nå om jeg skulle få 4 andre dekk og beholde de jeg har fått, eller få kraftig prisavslag. Skrev en sint, men saklig klage til de i går. Skulle få svar i morgen hva som skjedde. Så da må jeg bare vente å se...

 

En dekkbutikk i Drammen skulle ha 1000kr mer pr dekk, Johs Bjerke ca 400 mer pr dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.