Anbefalte innlegg

Morn morn,

 

Jeg dro til møller glad og fornøyd for at jeg skulle få dekket rusten på garantien på bilen,

trodde jeg.... men neida. Damen kom ut og målte lakken og konstaterte fort: "Her er det flere lag med lakk!" og vipps.. ingen garanti. Jeg trodde audi rustgaranti var audirustgaranti i Norge som resten av Europa. Noen som har vært borti noe lignende? Er det noe vits å mase mere på møller.

 

Espen

08_-504116372.jpg

08_-2118459355.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså du fikk det ikke på garanti pga. at bilen har vært lakkert opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen har vært lakkert på en annen plass enn møller, er det vel såklart at du ikke får noe på rustgarantien? Er jo ikke møller sin feil at de har slurva med grunnarbeidet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut hvor bilen har blitt lakka opp å ta kontakt med dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe rust garanti på biler som er importert? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe rust garanti på biler som er importert? :)

 

Det skal vell være de samme garantiene mtp zinkslipp/rust der,som på Norsk solgte biler? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vell være de samme garantiene mtp zinkslipp/rust der,som på Norsk solgte biler? : klø :

 

Det stemmer da det er fabrikken som gir denne garantien. 12 år!

 

Import biler har også 2 års garanti på lik linje med norsk solgte biler, da dette gis av fabrikken.

Det er kun det siste 3. året som blir gitt av Møller selv, og derfor ikke blir gitt til import biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er utvidet garanti da det gjelder rust på dører på 8L-Chassiet, men om din er innenfor eller ikke kan ikke jeg svare for. Tropp opp på en annen Møller og dobbeltsjekk da vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg får ta på meg "strenge ansiktet" å trappe opp på en annen Møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme garantiene hjå VW her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen har vært lakkert på en annen plass enn møller, er det vel såklart at du ikke får noe på rustgarantien? Er jo ikke møller sin feil at de har slurva med grunnarbeidet?

 

Dette var det første jeg tenkte og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg får ta på meg "strenge ansiktet" å trappe opp på en annen Møller

 

Det er ikke sikkert det er møller sin feil. Som de sier er det flere lag med lakk, dermed ikke orginal lakk på døra di. Så sant døren ikke er lakkert hos møller gjelder ikke garantien lengre.

Da må du ta saken mot de som har lakkert døra di å reklamere til dem.

 

Går du til et annet møllerverksted måler også disse lakken og kommer frem til samme konklusjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme garantiene hjå VW her?

 

Så og si. På 90 tallet var rustgarantien kun på 6 år, men så ble den økt til 8, 10 og 12 år avhengig av bilmodell.

I dag er det 12 år på alle VAG.

 

Audi gikk fra 6 til 12 år på de fleste (alle?) modellene på midten av 90 tallet. VW økte til 8/10 år på noen modeller på slutten av 90 tallet for så å gi 12 år etter 2000 ca!

Er kanskje noen som kan dette på rams bedre enn meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er møller sin feil. Som de sier er det flere lag med lakk, dermed ikke orginal lakk på døra di. Så sant døren ikke er lakkert hos møller gjelder ikke garantien lengre.

Da må du ta saken mot de som har lakkert døra di å reklamere til dem.

 

Går du til et annet møllerverksted måler også disse lakken og kommer frem til samme konklusjon.

 

Det er jo bare å sjekke historikken på bilen,så ser man om det er utført hos en merke forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare å sjekke historikken på bilen,så ser man om det er utført hos en merke forhandler.

 

Går ut i fra dette ble gjort siden det ble avslått...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut i fra dette ble gjort siden det ble avslått...

 

Ikke nødvendig vis,det er stor forskjell på servicen hos merke forhandlerne,noen steder må man nesten true seg til å få se historikken.

Det er også et dilemma med at det virker som de som driver med reklamasjon,i ut gangs punktet er negative.

Jeg har en case selv,der de prøver å vri seg unna med de samme argumentene(omlakert) selv om historikken viser att retting av skaden(lakkering) er blitt gjort hos en autorisert Audi forhandler i Tyskland.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.