Anbefalte innlegg

Leif-Helge fant denne dingsen i motoren på S2n min. Hva er det?

Bilde(315).jpg

Bilde(316).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

magnetvenilen som styrer ladetrykket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med strøm? Har en bryter inne i bilen som jeg tror er koblet til denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den du har bilde av er den orginale magnetventilen som din orginale motorstyring bruker til å regulere ladetrykket. magnetventinen står for ladetrykk over 0,5bar som er grunntrykket på wastegaten.

om den er kobla til en bryter er de noe mikk som tidligere eiere har ordnet;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den du har bilde av er den orginale magnetventilen som din orginale motorstyring bruker til å regulere ladetrykket. magnetventinen står for ladetrykk over 0,5bar som er grunntrykket på wastegaten.

om den er kobla til en bryter er de noe mikk som tidligere eiere har ordnet;)

 

En sånn magnetventil har jeg aldri sett : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen fra magnetventilen som sitter lenger ned ved turboen er ikke koblet til. Det står Castelli eller noe på den. Er det orginalt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, ved en nermere titt så den jo litt annerledes ut, grunnen til at jeg trodde det var at den så ut som om den hadde samme slangene som den org. er kobla opp på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale slangen bare henger ved siden av...

Lurer på om bilen er chippa, men ved å skru på bryteren så går den som orginal eller dårligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAO det er en elektronisk styrt bleed ventil med 3 forhånsinstillinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

105 som har lest tråden, men kun 2 som har svart. Kom igjen da gutter, det er det vel noen fler som vet/tror noe om denne dingsen:D

 

Edit: 3 stk.

 

Hvordan fungere den egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

105 som har lest tråden, men kun 2 som har svart. Kom igjen da gutter, det er det vel noen fler som vet/tror noe om denne dingsen:D

 

Vil vel tro at dette er en slags justerbar boostventil. Noe alla Paul sier. Noe org.magnetventil er det værtfall ikke :) Denne er vel tilkoblet magnetventilen? eller rett på turbo? Liten fiffi sak det der ser det ut som :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikkje ei gammal kjerring på rundt 50 som hadde hatt bilen før..? : klø :

Ho må i alle fall vere glad i fart og duppeditter :P:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel muligens hatt en sønn er jeg redd for...:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i linken din Petter. :)

 

"This device acts on the Wastegate valve increasing within optimum values the over boost. This value can be changed at any moment by activating a switch: position 0 = normal horsepower; position 1 = medium horsepower; position 2 = maximum horsepower."

 

Høres egentlig ut som en genial sak. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i linken din Petter. :)

 

"This device acts on the Wastegate valve increasing within optimum values the over boost. This value can be changed at any moment by activating a switch: position 0 = normal horsepower; position 1 = medium horsepower; position 2 = maximum horsepower."

 

Høres egentlig ut som en genial sak. : ja :

 

 

Hmm, så ikke det jeg. Kjøpe briller snart kanskje:D

 

Tøft, da er sikkert bilen chippa også da, eller ikke... Tror den stod i posisjon 0 når jeg kjørte den hjem. Fant bryteren i stad og den stod helt til den ene siden. Og bilen var ikke sånn superkjapp, bare passe:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.