OEM sportsunderstell til A4 B7

Anbefalte innlegg

Hvilken valg kom vår A4 B7 med? Har hørt så mye forskjelllig. 20mm, 30mm s-line vs sport?!??!

Hva er fasiten her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4 B7 finnes det originalt understell, sportsunderstell som senker 20mm og S-Lineunderstell som senker 30mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det billigste alternativet hvis man ønsker å senke 30mm, og hvor får man tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det billigste alternativet hvis man ønsker å senke 30mm, og hvor får man tak i det?

 

Det billigste alternativet er vel senkefjærer til rundt 1000-lappen fra f.eks. Eiker Motorshop.

 

Hvis det er til samme type bil som Eirik spør om her blir det å kjøpe de billigste fjærene litt å spare i feil ende.

Burde heller gå for f.eks. Eibach Pro fjærer som senker 30-35mm. Dette er fjærer som Møller bruker hvis en kunde ønsker senking. Koster noe mer, ca 2000,- for settet, men er kvalitetsfjærer med godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Inge. :)

Johannes, ang fjærer så kommer det vell også litt an på om du har sportsdempere i dag eller standard 4x4 demperen. Senkefjærer på standard dempere er nok ikke helt å anbefale. Korter nok levetiden på demperen ganske betraktelig pluss at flere melder om veldig bounchende kjøreegenskaper. :P

Hvilken bil har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har forresten fått på speila Inge :) Ble veldig bra, men fant ut at det er forskjell på venstre og høyre styrte biler........:P Vinkelforskjell på festene. Men men med speilene max ut på hver side så ser jeg akkurat røven på bilen så det får gå.

Brukte eksisterende kabling fra original speilene så var en grei jobb :)

RS4speil-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4 B7 finnes det originalt understell, sportsunderstell som senker 20mm og S-Lineunderstell som senker 30mm.

 

Har sett dette flere ganger her på forumet, men org brosjyren min fra når jeg kjøpte bilen skriver kun om 20 mm....

Ingen som kan si hvor de har fått 30 mm på s-line fra heller, jeg har bare "sport" og den ser nå like lav ut som de med s-line.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... jeg også har bare hørt at s-line oppsettet er senket med 30mm, jeg lurer heller på hvor 20mm kommer fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er noe Gmbh inne i bilde her.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er noe Gmbh inne i bilde her.......

 

Det stemmer. Audi senk(sport) = 20mm og billig, S-line (Quattro Gmbh) = 30mm, pluss litt stivere foringer og litt tykkere stab stag har jeg lest et sted. S-line skal være en del bedre enn sportspakken.

 

Anyway, river av mitt snart og på med PSS9.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ Nice! Blir en fin oppgradering det Jan. Hva måtte du ut med for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke nøyaktig hva det blir da jeg gjør flere ting. Skrur ikke understell selv, så det blir nok s-sentrum som skal sette på PSS9, skifte olje på tip, samt at brakka skal ha en 4-hjuls kontroll etter senk. Tror det blir rundt 28 000.- for hele pakken. Selve sette koster vel rundt 15-16 lapper (tror jeg).

 

Gleder meg til å teste det litt (justerbart trykk) i svingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike det var litt av en pris!! Håper du går med planer om å ta "brakka" med på litt banekjøring! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he, det jo ikke billigt akkurat. Men, penger skal jo sirkulere på en eller annen måte, så jeg bidrar så godt jeg kan i disse "krisetider".

 

Er jo ikke helt sikker på hva det blir...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp igjen denne for ente gang - fant dette på annet forum :

 

Nope, both S-line and the ordinary sportsuspension loweres 20mm. But according to the fact sheets and brochures, the s-line suspension is harder. Well I can't tell..

 

Some early information in form of brochures went out in some countrys (among them both swe and norway) that claimed the s-line loweres 30mm but that was wrong and rewritten by audi themselves.

 

så da er 30 mm bare bull.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe leste også denne på Audizine. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.