VACN Trackday Rudskogen 26 juni 2009

Anbefalte innlegg

Også i år har vi fått til en trackday på Rudskogen og denne går av stabelen den 26 juni fra kl 08-21.

 

Datoen nærmer seg nå så jeg legger ut dette nå og kommer tilbake med program om kort tid, men gjør klar bilene! Dette blir gøy!

 

Program:

 

09:00 Portene åpner

09:00 Førermøte

11:00 Førermøte

13:00 Førermøte

16:00 Førermøte

21:00 Kjøring avsluttes.

 

Unntatt det første førermøtet er de andre tidene kun villedende og det vil bli sett ann iforhold til antall oppmøtte sjåfører. Kjøringen kan også avsluttes før om det er liten eller ingen pågang. (men det regner vi jo ikke med at det er )

 

100 Db, Prøveskilter tillatt. Teknisk kontroll vil bli tatt fortløpende. Husk hjelm!

 

Kun Volkswagen og Audi er tillatt på banen.

 

Pris 500 kr for kjøring. Inngang er gratis.

 

Vi trenger flaggvakter hele dagen og er avhengig av medlemmer til denne jobben. Ta kontakt med Jan Andre Tærud på tlf 97414375 og si ifra på forhånd om du kan hjelpe til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vil vi få med oss! Kom ut med info kjapt slik at det lar seg gjøre å få i gang noen forberedelser før dagen kommer!

Tross alt bare to uker til!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt info om når fører møte og sånn er kommer vel nærmere? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøveskilt? Støygrense?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å kjøre annet enn VAG? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått på plass litt detaljer. Dette er en ren trackday og det vil ikke bli avholdt utstillingskonkurranse

 

Program:

 

08:00 Portene åpner

09:00 Førermøte

11:00 Førermøte

13:00 Førermøte

16:00 Førermøte

21:00 Kjøring avsluttes.

 

Unntatt det første førermøtet er de andre tidene kun villedende og det vil bli sett ann iforhold til antall oppmøtte sjåfører. Kjøringen kan også avsluttes før om det er liten eller ingen pågang. (men det regner vi jo ikke med at det er ;) )

 

100 Db, Prøveskilter tillatt. Teknisk kontroll vil bli tatt fortløpende. Husk hjelm!

 

Kun Volkswagen og Audi er tillatt på banen.

 

Pris 500 kr for kjøring. Inngang er gratis.

 

Vi trenger flaggvakter hele dagen og er avhengig av medlemmer til denne jobben. Ta kontakt med Jan Andre Tærud på tlf 97414375 og si ifra på forhånd om du kan hjelpe til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æææsj, hvor mange VW og Audi emblemer og klistremerker må jeg klemme på BMW'en for å få kjøre med den a? :P Ser ikke for meg at Einser'en er mest spennende på banen. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æææsj, hvor mange VW og Audi emblemer og klistremerker må jeg klemme på BMW'en for å få kjøre med den a? :P Ser ikke for meg at Einser'en er mest spennende på banen. :P

 

Einser er ganske spennende det skal du se, ihvertfall om du sitter bak rattet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir bra:) gleder meg :) var på våler og kjørte men folk sier jo at rudskogen er en mer teknisk bane. så blir morro og prøve runde tiden rundt der:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir bra:) gleder meg :) var på våler og kjørte men folk sier jo at rudskogen er en mer teknisk bane. så blir morro og prøve runde tiden rundt der:p

 

Dette sku man prøvd! :)

Da er det med andre ord dumt å starte sin karriere med banekjøring på Rudskogen altså? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei da! egentlig mye bedre. da lærer du spor valg mye bedre. på rudskogen har spor valg mye og si på runde tiden. det har jo det selfølgelig på våler også men ikke like mye. rudskogen er drit morsom bane og kjøre på: rock : anbefaller på det sterkeste uansett ossen motor du har! om det er en 1.6 eller en 2.2t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfal anbefale skogen med 2,2t og sperre! ;) Eller bakhjulstrekk og 200hk pluss!

 

Er skeptisk til at jeg finner det like spennende med golf'en som med div rwd og 200'en jeg har kjørt utpå skogen men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfal anbefale skogen med 2,2t og sperre! ;) Eller bakhjulstrekk og 200hk pluss!

 

Er skeptisk til at jeg finner det like spennende med golf'en som med div rwd og 200'en jeg har kjørt utpå skogen men.

 

sier jo seg selv at det er morro med 2.2t med sperre da:tilber:

 

men sier bare at uansett ossen bil du har så lærer du mye om bilen din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt! Er ekstremt moro å kjøre på bane! Og hvis du aldri har prøvd før så vil jeg absolut anbefale det langt forran veeeeldig mye annet man kan finne på! Hadde så ufattelig adrenalinkick etter første gang jeg var på bane selv (rudskogen med 200 20v'en) at jeg var helt ødelagt når jeg kom hjem. Følelse som ikke kan forklares engang :o

 

Så alle som ikke har kjørt på bane før! GJØR DET! Det gjelder uansett bil og motor. For det er helt sykt hvordan kroppen omstiller seg når du kommer ut på banen! Du mister alle sperrer og tanker om at "hva hvis jeg kjører av?" For kjører du av, så går det somregel ikke noe værre enn litt sand i understellet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo sykt artig ut så får prøve å slenge meg med. :) Sikkert ittno + å kjøre med piggfrie vinterdekk men det får bare gå. :P

Litt "skummelt" å kjøre sammen med racera som har S2, RS2 osv men! Ikke helt samme fartsressurser her! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det en liten artikkel ute på saken også for de som måtte være intresserte :)

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=296

 

Ser jo sykt artig ut så får prøve å slenge meg med. :) Sikkert ittno + å kjøre med piggfrie vinterdekk men det får bare gå. :P

Litt "skummelt" å kjøre sammen med racera som har S2, RS2 osv men! Ikke helt samme fartsressurser her! :P

 

Husk på at det skal være plass til alle på banetreffene våre. Selv om det bråker mer, går fælere og kanskje er mye tøffere å se på biler med 350+ hk og sperre så arrangerer vi treff som dette også for de med litt mindre pulver under panseret.

Om alle er flinke å bruke speilene og være oppmerksomme blir dette moro for alle.

 

(Men piggfrie vinterdekk er nok ikke å anbefalle ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen opp for og titte i alle fall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ut å lufte golfen her ja:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm kanskje jeg skulle tatt å fixa litt på rallye`n og tatt meg en tur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woohoo! Gleder meg :D

 

Det spiller INGEN rolle hva man kjører med utpå banen, spesielt ikke hvis det er første gangen man skal prøve seg :) Første gangen jeg var utpå med bil var det med en Golf cab 1,6l :o (hadde fra før noen runder på mc), og det viktigste man kan lære seg er sporvalg/inngang/utgang i svinger samt riktig valg av gir. Selv kjente jeg horna i panna presse virkelig på etter første dagen utpå og ønsket om større motor ble dertil større.... :evil:

 

Gleder meg MASSE til trackday! Vi ses : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wee...!! Blir vel å lufte Sciroccoen litt her vel :D

Sees den 26 : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lyst til å komme med symaskinen min! Men det er mye som skulle vært gjort til den tid altså.. vet ikke om det er noe lurt med track day og dårlige motorfester, hehee..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov med passasjer på banen?

 

Selvfølgelig med sikkerhets utstyrt akkurat som sjåføren.

 

Tenker da på muligheten til å få med noen som kan lære bort litt og se hva man kan forbedre seg på, samt at hvis noen uten bil/tilskuer eller noe skulle ønske å sitte på med noen et par runder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lov med 1 passasjer, krav om hjelm selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.