bremser som går på av se selv på passat 3bg

Anbefalte innlegg

har en 01 modell passat 1,9 tdi 4 motion! nar jeg kjører med den begynner bremsene etter e stund å gå mer å mer på! og til slutt står de dønn, da begynner abs lampa og handbrems lampa å lyse! er det noen somhar vert borti dette? for å kunne kjøre videre må jeg enten vente ett par timer til det løsner eller slippe trykket på bremse røra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke samme problem, men muligens noe av samme grunn. På min '03 Passat 4motion så kobler esp'n inn i tide og utide. Begynner først med piping, og av og til kommer lampen for esp på i instrumenthus. Kjenner også at esp'n prøver å rette opp bilen, kjenner det "napper" i bremsene.

 

Når det begynner å pipe, må jeg enten slippe gassen eller tråkke den inn litt.

 

Har forstått det sånn at det er snakk om akselerasjons-sensoren som kødder.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=121082

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke samme problem, men muligens noe av samme grunn. På min '03 Passat 4motion så kobler esp'n inn i tide og utide. Begynner først med piping, og av og til kommer lampen for esp på i instrumenthus. Kjenner også at esp'n prøver å rette opp bilen, kjenner det "napper" i bremsene.

 

Når det begynner å pipe, må jeg enten slippe gassen eller tråkke den inn litt.

 

Har forstått det sånn at det er snakk om akselerasjons-sensoren som kødder.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=121082

 

Freddy: Verdt å prøve: På disse har abs-sensorene en tendens til å fysisk falle litt ut. de er ikke skrudd fast,men bare presset inn med en slags klemhylse. prøv å dunke sensorene foran litt lengre inn.

 

Odd Inge: Har vært borti at hovedsylindrene på disse "låser" seg. Mulig pakninger innvendig som kiler seg. Da får du samme problem, at bremsene låser seg med trykk på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freddy: Verdt å prøve: På disse har abs-sensorene en tendens til å fysisk falle litt ut. de er ikke skrudd fast,men bare presset inn med en slags klemhylse. prøv å dunke sensorene foran litt lengre inn.

 

Odd Inge: Har vært borti at hovedsylindrene på disse "låser" seg. Mulig pakninger innvendig som kiler seg. Da får du samme problem, at bremsene låser seg med trykk på..

 

Takker for den. Høres ganske logisk ut i grunn, så dette skal prøves. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips, vet du hvordan jeg kan finne ut om den er kaputt? var tredje delen som muligens kan være gåen!:-) gromstad sier det er bremsekraft forsterkeren! ett anna verksted mener det er den elektriske delen på abs styringa! den som er montert på abs pumpa! begge delene er nesten for dyre til å bare prøve med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips, vet du hvordan jeg kan finne ut om den er kaputt? var tredje delen som muligens kan være gåen!:-) gromstad sier det er bremsekraft forsterkeren! ett anna verksted mener det er den elektriske delen på abs styringa! den som er montert på abs pumpa! begge delene er nesten for dyre til å bare prøve med!

 

hehe. nei det er litt vrient detta her.. Har aldri vært borte i at det kan skje vis bremsekraftforsterkeren er gåen, men har skiftet hovedsylinder p.g.a. samme problemet. Men at det er noe feil i abs-en som gjør at ventiene holdes lykket er jo ikke godt å si. Har du sjekket feillager? (jobber på gromstad) hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket bilen for feilmeldinger via vagcom??? NB: jobber på netprint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk inn på bilen med diagnose, da fikk vi opp at hovedreleet til abs var feil på pluss ett rele til! det viste seg etter noen tlf at de lå inne i den sorte el enheten på siden av abs motoren! kopla da av abs kontakten å kjørte lenge uten at feilen kom, da med div abs lamper osv som blinka! men plutselig gikk bremsene på igjen men da uten abs innkoplet! det var da jeg selv landa på at det måtte være enten hovedsylinder eller bremsekraft forsterker! men dette er to ganske kostbare deler! :-) har fått tak i det fra en 02 modell men de har ikke samme dele nr og ser ikke helt like ut! noen som vet om jeg kan bruke den i min uansett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti et lignende problem på transporteren, der var det ikke værre enn litt for mye bremsevæske på tanken.

Med det resultat at det ble for liten plass til ekspansjon når bremsene ble varme.

Når bilen sto til bremsene ble kaldere, kunne jeg kjøre videre igjen, helt til det ble nok varmt igjen og så var det full brems.

 

Enkel sak å sjekke ut uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for det tipset, skal sjekke det ikveld!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annen mulighet er luft i systemet. Luften varmes opp og ekspanderer slik at det blir trykk som presser bremser på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annen mulighet er luft i systemet. Luften varmes opp og ekspanderer slik at det blir trykk som presser bremser på.

 

Da hadde pedalen vært meget dårlig om luft hadde vært tema her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den ikke men den er som regel veldig hard, og bremsene tar lenger ute på pedalen ei stund etter at jeg har begynt å kjøre med den, så enten slår bremsene seg på eller så blir pedalen normal!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde pedalen vært meget dårlig om luft hadde vært tema her.

 

Normalt skulle man tro det, men med lite luft så er det ikke sikkert at sjåfør merker det....

Har selv hatt den erfaringen på en eldre 200. Jeg ante ikke at det var luft før jeg ble kvitt den. Der ble brensene bedre og bedre etterhvert som det ble varmere og varmere. Tilslutt lå bremsene så hardt på at det ble tungt å kjøre, og jeg måtte stoppe og vente et kvarter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt skulle man tro det, men med lite luft så er det ikke sikkert at sjåfør merker det....

Har selv hatt den erfaringen på en eldre 200. Jeg ante ikke at det var luft før jeg ble kvitt den. Der ble brensene bedre og bedre etterhvert som det ble varmere og varmere. Tilslutt lå bremsene så hardt på at det ble tungt å kjøre, og jeg måtte stoppe og vente et kvarter.

 

Det skal ikke kunne bli trykk der så lenge bremsevæskebeholderen ikke er full da.

En mulighet er da om lengden på stag fra pedal til hovedsylinder er for lang så stempel ikke går i retur så trykket kan gå til beholderen......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke kunne bli trykk der så lenge bremsevæskebeholderen ikke er full da.

Skal ikke påstå at det er mulig på trådstarters bil, men det er mulig på 200 med sentrifugal-regulator på bakakselen i tillegg til lastventil. Når disse luftes uten å følge beskrevet rutine så kan det ligge igjen luft, og da ble det trykk i hele systemet mitt. Fikk varme skiver foran og bremsene gikk hardt på slik at bilen ikke var mulig å trille i nedoverbakke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.