VACN Vintertreff Funäsdalen 5-7 februar 2010

Anbefalte innlegg

Nok en gang arrangerer vi vintertreff i Funäsdalen, Sverige. Suksessen fortsetter og vi oppforder alle med Volkswagen og Audi til å delta på dette arrangementet. Et kjempearrangement med mye sosialt og mye morsom kjøring på is.

 

Her kan alle biler kjøre på en lang og trygg isbane. Med oss har vi også erfarne våre erfarne motorsportinstruktører, Roger Sandberg og Lars Svelander slik at alle kan lære effektiv kjøring på is.

 

Arrangementet er åpent for alle medlemmer av VW-Audi Club Norwegen, og er du ikke medlem fikser du det på http://www.vwaudi-club.no eller ved oppmøte.

 

Nytt av året er at medlemmer også kan benytte biler av andre merker for kjøring på treffet. Dette er for å sikre ett gunstigst mulig treff økonimisk sett.

 

Program:

 

Fredag 5 Februar

Kl 1900 Middag Eriksgården Fjällhotel

De som ikke bor på Eriksgården, kan forhåndsbestille og delta på middagen.

Kl 2030 Påmelding isbanekjøring og VACCS

Kl 2100 Informasjonsmøte og førermøte for isbanekjøring i konferanserommet Eriksgården

Kl 0000 Studio 3 spiller på Eriks nattklubb

 

Lørdag 6 Februar

 

Kl 0900 Førermøte ved banen/Teknisk kontroll

Kl 0930 Banekjøringen starter

Kl 1130 Førermøte for etternølere

Kl 1200 – 1230 Preparering av bane

Kl 1230 VACCS kjøring

Kl 1200 – 1400 Vera’s Restaurant holder åpent for lunsj for VW-Audi klubben

Vi anbefaler at de som ikke skal delta på VACCS, spiser lunsj fra kl 1200.

Kl 1600 Banekjøringen avsluttes

Kl 1900 Felles middag m/resultater fra VACCS på Eriksgården Fjällhotel

De som ikke bor på Eriksgården, kan forhåndsbestille og delta på middagen

Kl 0000 Studio 3 spiller på Eriks nattklubb

 

 

Søndag 7 Februar

Kl 1000 Banekjøringen starter

Kl 1200 - 1230 Preparering av banen

Kl 1200 – 1400 Vera’s Restaurant holder åpent for lunsj for VW-Audi klubben

Kl 1500 Banekjøringen avsluttes

 

 

Priser:

 

Kjøring: 500,- kr for hele helgen.

Lisens for VACCS: 100,- kr

 

Alle måltider og overnatting besørges og betales av det enkelte medlem på egenhånd.

 

Se http://www.funasdalen.com/ for mer informasjon om området og booking av overnatting.

 

Spørsmål kan rettes til Treff-leder Jan Andre Tærud på tlf: 97414375

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt av året er at medlemmer også kan benytte biler av andre merker for kjøring på treffet.

 

Dette tror jeg faktisk er utrolig smart. Dette for å få flere ut på banen.

Men burde kasje vært på betingelse av at VAG biler har første pri. Så det ikke ender med at det står 50++ biler i kø og 20 sierraer som sladder rundt på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Er det noe slags påmelding for de andre typer biler eller? Ser ikke for meg at jeg gidder å kjøre så langt for å se en haug med volvo 240 osv stående i brøytekanter overallt...

 

Var det dårlig økonomi på treffet ifjord som gjorde dette eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ha forbehold at bilen har 4wd da :) ser for meg at en haug med bakhjulsdragera står ofte fast å laga kø å styr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med bensin stasjoner i nærheten der egentlig? :) hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tror jeg faktisk er utrolig smart. Dette for å få flere ut på banen.

Men burde kasje vært på betingelse av at VAG biler har første pri. Så det ikke ender med at det står 50++ biler i kø og 20 sierraer som sladder rundt på banen.

 

Hmmm... Er det noe slags påmelding for de andre typer biler eller? Ser ikke for meg at jeg gidder å kjøre så langt for å se en haug med volvo 240 osv stående i brøytekanter overallt...

 

Var det dårlig økonomi på treffet ifjord som gjorde dette eller?

 

Kan jo ha forbehold at bilen har 4wd da :) ser for meg at en haug med bakhjulsdragera står ofte fast å laga kø å styr...

 

Det er få eller ingen av våre treff som går i null, men vintertreffet har lenge utmerket seg for å være det som kanskje er mest ulønnsomt. Derfor prøver vi nå å tillate MEDLEMMER å kjøre andre merker på dette treffet for å se om det øker antall oppmøtte og dermed gjør vintertreffet mer bærekraftig økonomisk sett.

 

Siden det kun er våre medlemmer som som får kjøre er sannsynligvis ingen grunn til å forvente noe overdrevent antall av hverken Sierraer eller 240'er.

 

Å kun tillate 4wd biler vil automatisk diskriminere både Seat og Skoda, noe flere medlemmer i klubben har (og flere av de oppmøtte Volkswagen også for den saks skyld), så det vil nok ikke bli aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg spurte om i den andre tråden vedrørende dette treffet, så spør jeg likeså godt i denne også; Er det tillatt med prøveskilt på dette treffet?

Hadde vært greit å fått enten et ja eller nei på dette fra noen av de ansvarlige for treffet. Da det er lite fristende å dra med seg en ekstra bil over til Funasdalen, for så å få beskjed om at "nei her aksepterer vi ikke prøveskilt" : rolleyes Rekker desverre ikke å få ut skiltene på einzer'n før treffet, så det blir i så tilfelle kjøring med prøveskilt om dette tillates ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med bensin stasjoner i nærheten der egentlig? :) hehe!

 

Bensin og diesel får du fatt i! ;)

Det er i allefall bensinstasjon(er) inne ved "sentrum" i Funasdalen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin og diesel får du fatt i! ;)

Det er i allefall bensinstasjon(er) inne ved "sentrum" i Funasdalen :)

 

flott :D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg spurte om i den andre tråden vedrørende dette treffet, så spør jeg likeså godt i denne også; Er det tillatt med prøveskilt på dette treffet?

Hadde vært greit å fått enten et ja eller nei på dette fra noen av de ansvarlige for treffet. Da det er lite fristende å dra med seg en ekstra bil over til Funasdalen, for så å få beskjed om at "nei her aksepterer vi ikke prøveskilt" : rolleyes Rekker desverre ikke å få ut skiltene på einzer'n før treffet, så det blir i så tilfelle kjøring med prøveskilt om dette tillates ;)

 

Prøveskilt er tillatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente da selvfølgelig dette med kun 4wd på andre bilmerker enn VAG :)

 

Men uansett så er dette årets beste treff så artig skal det nok bli selv uten bil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøveskilt er tillatt.

 

Kjempeflott! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskerlig å finne fram til treffet? :) er ikke så kjent i funesdalen så hadde vært kjekt å vite litt hvor det er før jeg drar ivei :P

satser på at dette blir tøft! så tar vell turen tenker jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskerlig å finne fram til treffet? :) er ikke så kjent i funesdalen så hadde vært kjekt å vite litt hvor det er før jeg drar ivei :P

satser på at dette blir tøft! så tar vell turen tenker jeg :)

 

Det er nesten UMULIG å IKKE finne frem:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha okei :P ordner seg vell da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om diskusjonen har vært oppe tidligere, men;

Er det noen spesiell grunn til at dette treffet legges til Funesdalen år etter år? Hvorfor ikke legge treffet til Golsfjellet, Sigdal eller en annen plass "midt i Norge"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mer " midt i norge) kommer mann vell ikke? med tanke på feks oslo-funesdalen og tromsø-funesdalen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som linda sier så får du det vel ikke stort mere midt i landet enn det.

Har også noe med at Vidar som ordner, tilrettelegger og fikser hele dette treffet har gode kontakter der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøveskilt er tillatt.

Hei!

Men, er det noe krav til ha prøveskilt? Snakket med Jan Andre Tærud i dag, og han kunne bekrefte at det ikke var krav til prøveskilt!

Vet ikke om det er noe poeng med det da, kun for å ha en ansvars forsikring da?

Kanskje Joachim kan si noe om dette? Sigurd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Men, er det noe krav til ha prøveskilt? Snakket med Jan Andre Tærud i dag, og han kunne bekrefte at det ikke var krav til prøveskilt!

Vet ikke om det er noe poeng med det da, kun for å ha en ansvars forsikring da?

Kanskje Joachim kan si noe om dette? Sigurd

 

Du mener om det er noe vits i å ha skilt i det hele tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener om det er noe vits i å ha skilt i det hele tatt?

 

Ja, jeg leier ikke prøveskilt om ikke jeg må! Sikkert greit for for andre å vite og? I tillegg gleder jeg meg til en flott helg sammens med klubbens medlemmer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg leier ikke prøveskilt om ikke jeg må! Sikkert greit for for andre å vite og? I tillegg gleder jeg meg til en flott helg sammens med klubbens medlemmer!

 

Hva gutta som eier innsjøen mener er jeg ikke sikker på, men jeg regner med at svenske myndigheter sikkert er like glad i om folk har ting på stell som norske så jeg anbefaller deg en tur på nærmeste trafikkstasjon og bruke noen hundrelapper på dagsprøvekjennemerker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er lov å ha med seg passasjerer som ikke er med i klubben ja ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er lov å ha med seg passasjerer som ikke er med i klubben ja ? :P

Det er jo vanskelig å håndheve dette, så vi krever i utgangspunktet bare at den som kjører og eier bilen er medlem ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott :) kjedli å dra ivei for seg selv..

påbudt med hjelm? evt andre sikkerhetstiltak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.