Anbefalte innlegg

Kjøpte for kort tid siden LED parklyspærer for å matche Xenon lysa:

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=164851&postcount=70

 

Men når jeg først sendte avgårde en bestilling (på dioder.no) så la jeg til litt annen snacks også: Pinolpærer for skiltlys (har ikke fått montert de ennå) + noen 3mm LEDs i blå og rød farge. De siste har/skal jeg bruke i interiøret i bilen. Første trinn er taklysa. Bildene viser hvor jeg har tatt strømmen fra og plassering av diodene.

DSC00137_640.jpg

DSC00138_640.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysdiodene tar strøm fra den røde knappebelysningen. Lysdiodene skal bare gi en 'atmosfære' og er ikke leselys. Hensikten er at det skal gløde blått ut av taklysene.

 

På plass igjen med strøm koblet til.

DSC00133_640.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sluttresultatet i denne omgang.

DSC00140_640.jpg

DSC00132_640.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig najs Bjørn.

 

Hadde jeg hatt snøring på dette så skulle jeg gjort det også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er det du har i hovedlyktene, er det blå eller hvit?

Ser blått ut, men man vet jo aldri:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinbra... nå er jeg veeeeldig glemsom; du brukte 5mm, sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er det du har i hovedlyktene, er det blå eller hvit?

Ser blått ut, men man vet jo aldri:)

 

Parklysa mener du? De er hvite LEDs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinbra... nå er jeg veeeeldig glemsom; du brukte 5mm, sant?

 

De er 3mm LEDs, 32gr 3200mcd foran og over bagasjen, og 60gr 1000mcd over baksetet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven. Ble jo kult det der. Finnes det i andre farger også? Rødt f.eks. Ho..lys vet du ;) (i taket)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven. Ble jo kult det der. Finnes det i andre farger også? Rødt f.eks. Ho..lys vet du ;) (i taket)

 

Jada rødt er ikke noe problem det, jeg kjøpte inn røde dioder også, men de skal jeg bruke et annet sted. Jeg skal bruke blått og rødt i min bil. Andre muligheter er vel grønt, hvitt, gult, oransje, og lilla/UV.

 

EDIT:

Her er den typen jeg har brukt:

http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=22_60

 

Hvis en vil spare penger og lodde selv (+ flere farger tilgjengelig):

http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=22_61

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen drar dette med LEDs langt. Selv er jeg nok på den siden hvor jeg synes slikt lys i bilen er helt sjeft. Ikke altfor mye, men nok til å lage litt stemning. Her er taket på en Astra tatt ut for å lage stjerner i taket... Litt på kanten, men synes det ser bra ut:

 

astra4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det taket er litt i overkant, jeg synes det skal være litt mer diskret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysdiodene tar strøm fra den røde knappebelysningen. Lysdiodene skal bare gi en 'atmosfære' og er ikke leselys. Hensikten er at det skal gløde blått ut av taklysene.

 

Kobler du altså dioden bare direkte til knappebelysningen? Trenger jeg ingen motstand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler du altså dioden bare direkte til knappebelysningen? Trenger jeg ingen motstand?

 

Jo, du må ha motstand (på bildene øverst så er motstanden inne i den svarte strømpen). Jeg brukte 12V signalet som knappebelysningen får. Knappebelysningen har sine egne motstander tilpasset de originale røde diodene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det taket er litt i overkant, jeg synes det skal være litt mer diskret.

 

Skikkelig limo-følelse i bilen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, du må ha motstand (på bildene øverst så er motstanden inne i den svarte strømpen). Jeg brukte 12V signalet som knappebelysningen får. Knappebelysningen har sine egne motstander tilpasset de originale røde diodene.

 

Takk. Må jo bare prøve og se hvordan det blir :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsiktig med alle diodene bare... Får du for mange vil dem ha lysdiodesex!!

 

bild01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis funker dette?

 

Dioder for dummys? Er den boka laga?

 

Dioden kjem med motstand lodda på?

Er berre å koble den til straum? +-

Vips så funker det?

 

Eller er dette ein heksekunst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis funker dette?

 

Dioder for dummys? Er den boka laga?

 

Dioden kjem med motstand lodda på?

Er berre å koble den til straum? +-

Vips så funker det?

 

Eller er dette ein heksekunst.

 

Dem som kommer "ferdig" med motstand på, kommer med en rød og en sort kabel for pluss (+) og minus (-). Bare å koble rett på så lyser den. Det vil si at du må koble den riktig "vei" ellers lyser den ikke (altså pluss på pluss og minus på minus).

 

Kjøper du løs diode må du kjøpe riktig motstand i tillegg (se kalkulatoren til Bjørn B lenge opp i tråden) og lodde på denne på hver diode. Så smelter du en krympeslange rundt f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem som kommer "ferdig" med motstand på, kommer med en rød og en sort kabel for pluss (+) og minus (-). Bare å koble rett på så lyser den. Det vil si at du må koble den riktig "vei" ellers lyser den ikke (altså pluss på pluss og minus på minus).

 

Kjøper du løs diode må du kjøpe riktig motstand i tillegg (se kalkulatoren til Bjørn B lenge opp i tråden) og lodde på denne på hver diode. Så smelter du en krympeslange rundt f.eks.

Er dette ferdig med motstand og alt?

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=419&osCsid=d6561a8167bcb668b3cf812f58a5c15d

 

Er det mykje arbeid å få det til å følge instrumentbelysninga,

når du dimmer`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.