Anbefalte innlegg

Hei

 

Idag senket jeg min Passat 07 tdi 35mm. dn subber bak når jeg hadde vinterdekkene mine baki. jeg har ogrå 8.5x19 ET35 felger. Hvordan kan jeg ordne dette. Noen som har gjort det samme? Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 35 er alt for lite på din bil.. org er vel rundt 50... Så løsningen din her uten å modifisere karosseriet er å montere felger som er med mere innpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg sa d t der eg har handla felgane eg eg ska senka 35mm, kas kan eg ha då. ET35 va ingen problemer på denna typen passat å den senkingå. Felgane har eg jo allerede, kjøpt å betalt. Må vel var ein aein måte å fiksa litt på? noen andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen din bygger for mye ut mot karosseriet.

Du kan rive ut innerskjermer, og prøve å valse skjermen evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... e dtta einaste løsningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bytte til felger med høyere offset/ET .. eller heve bilen noe voldsomt..men ser ikke for meg det er noe alternativ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir d nok lettere å få levert felgene tbake t foretningen trur eg. eg fekk beskjed om detta va kje noke problem. tydeligvis e d jo d så de må få igjen felgane sine då ja. faen o! håpe eg får felgane i et aent et

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8,5x19 på en passat 3C stasjonsvogn. Et 38. Når jeg monterte de så subbet de noe i baksjerma. Bak i hjulbuen ved støtfangeren er det en liten "flik" du kan bøye opp.Det er det første som tar i.Eller subbet hjula noe ved mye last og dumper,i innerskjermen.

Så det riktige er nok som de fleste her sier at en annen inpress er det riktige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak i hjulbuen ved støtfangeren er det en liten "flik" du kan bøye opp.Det er det første som tar i.Eller subbet hjula noe ved mye last og dumper,i innerskjermen.

 

Bilen ser jævla bra ut m felgane så pass longt ut. Muligt eg skaffe mg litt stivare demperar bak? å litt valsing? Går d bra å valsa uten lakken sprikke, ska kje valsas så mye. Ska o ner å snakka m Dekk1 ang innpresset dei sa va no problems. Bilen subba kun ved litt høv fart i homp og ved last baki, 4 vinterdekk. Regner med at an subbe i innerskjerm så du seie. ska sjå på dn fliken du snakka om

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist bilen kun subber med høg fart i homp å 4 dekk baki så er jo ikke de så mye å klage øver? Har du senket bil ungår du jo stortsett høg fart i homper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist bilen kun subber med høg fart i homp å 4 dekk baki så er jo ikke de så mye å klage øver? Har du senket bil ungår du jo stortsett høg fart i homper?

 

ja, kjøre SÅ fort i humper da, hehe. å dn subber vel i plastikken bare. Trur at felgene blir beholdt. Skal prøve valse litt, håper lakken ikke sprikker. Muigt skifte dempere bak som er litt stivere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøre kje SÅ fort i humper da skulle d stå, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vi klart hjelpe litt med stivere dempere bak som du nevner ja. Bare husk å vær veldig forsiktig når du valser. Skulle du sprekke lakk og ting begynner å ruste på en så ny bil så får du jo ingenting igjen på garanti eller reklamasjon når de ser at du har vært ute med valsa.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått tilbake med felgene og sagt at de passet ikke. Og fått med et sett som har ET som du ikke subber med. Vil tippe at ET 38-40 funker gull! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... ska nå vertfall ner imårå. vet kje om dei felgane komme i 38 elle 40ET, mn m ser. Håpa d ordna sg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varm lakken til 60grader før valsing så slipper du sprekker;) På stivere dempere så er det somregel returdempinga som er vesentlig stivere.. så det hjelper lite på subbing;) Isåfall må du ha et justerbart sett med både justerbar kompresjonsdemping og retur demping..da må du opp i rimelig høy pris;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, kanskje eg sko prøvt noke sånn. Snakkte m dekk1 idag. fekk beskjed om at d va kje deras problem så lenge felgane va godkjent å d dr. så dei vil kje gjør noke så d blir muligens coilovers t sommaren elle noke... syte litt m å bruka mar penger på de nå då eg har nettopp kjøpt mg eibach fjærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nå si at det er deres problem ettersom de som er fagkyndige har sagt at dette ikke er noe problem. Når dette viser seg å være et problem så er det deres problem mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde nå egentligt eg o. Må nok evt prøva krangla mg fram t d dr. eg sa eg sko senka bilen 35mm. an meina at d e et lavt 35mm senkesett????? ser kje heilt ka an meina eg da mn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo skifte til smalere dekk, eller få noen til å dreie litt av felgene sånn at du får høyere innpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... kan jo d, mn eg syns kje d e mitt problem, si d e dei så e fagfolk så e sagt lengre oppe. dei valgte innpresset, kje eg. Dekkå hadde eg fra før å dei e kje kjøpt dr. syns kje d e noke greier å begynna fresa av heilt nye felgar helle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/35x19 så tenker jeg det blir bedre.. sleng ut bilde av hvor langt ut felgene går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har m et par bilder

 

DSC00031.jpg

DSC00030.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ingenting går din vei med forhandleren ville jeg gjort som nevnt av Mr.Vågen over her å skiftet til et hakk smalere dekk. Da vil du nok ikke få den subbingen lenger. :) Så som jeg ser på bildene så er klaringen veldig bra og grunnen til du subber er nok at bilen din er for myk og dekket legger seg i innerskjermen. Hadde samme problemet på gamle A4en min når jeg kjørte 235/35-19 på ET35 felger og fullastet bil. Det med original s-line understell.

 

Det skal være sagt at da kjørte jeg på Sunny dekk og det er ikke noe å anbefale i den dimmen. De er veldig brede. Skiftet over til 235/35-19 Vredestein sessanta og da kunne jeg senke så mye jeg ville bak nesten pga den ekstra lille dekkstrekken det ga meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som noen har nevt over så er d en liten klumo av metal som stikker inn over i skjermen. d er ikke plastikken bilen subber i som jeg ser. skal fjerne denne klompen. kan også prøve med smalere dekk men da må jeg jo selge disse. blir noen tusen der også. Og jeg har tenkt litt på å skaffe meg coilovers med høyde å hardhett justering. litt usikker på det siste men. Noen her som er int i enten 235/35-19 Kumho dekk som er kjørt under en sesong? eller Eibach fjærer 35mm?? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be etter TUV på felgene siden du skal godkjenne dem. Hvis de sa ET35 var riktig til din bil, og originalt ET er 50 så har de gjort noe "ulovlig". Maks sporviddeendring er 15mm pr aksel (7,5mm pr side).

 

Mer enn det må TUVes, og er ikke sikkert BT sier det er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.