Interesse for Felles tur til Nürburgring?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre hvordan interessen for en slik tur i klubben er jeg? Er ca 14 timers kjøring fra oslo om man kjører PENT nedover.. mot ca 12t til ACR.. BMW carclub Norway arrangerer slik tur hvert år med stort hell:) så hvorfor ikke i denne klubben også:D Jeg skal i allefall ned dit minst 2 ganger i år så tenkte bare å høre hvordan interessen er :): vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er interessert i å bli med, må bare få orden på clutch'en min først :o Hvis det er snakk om august eller septemer (da jeg regner med at sommerferien er "hellig" for de fleste) blir jeg gjerne med : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er interessert i å bli med, må bare få orden på clutch'en min først :o Hvis det er snakk om august eller septemer (da jeg regner med at sommerferien er "hellig" for de fleste) blir jeg gjerne med : ja :

 

Ja tenkte rundt de tider ja:) Da er vi 2 hehe: rock : Noen flere?? Anbefales for alle som ikke har vært der før!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ikke skal reise i den dyre høysesongen på sommeren er det fort ikke noe særlig dyrere å ta båten Oslo-Kiel enn å kjøre nedover, da det er en god del mil samt en ferge eller bro og en ferge som uansett ikke er spesielt billig. Bedre å våkne uthvilt i Kiel på morgenen enn å komme til Tyskland utslitt etter en eviglang kjøretur.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vi slutte med OT nå?

 

Denne tråden handler om folk er interessert i å bli med til Nürburgring eller ikke ;)

 

Hvordan vi kommer oss dit, tar vi når det har blitt besluttet om det i det hele tatt blir tur : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen flere som kunne tenkt seg en felles tur nedover etter sommerferien??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hopper over hit for å snakke litt vidre omkring det som ble nevnt i ACR tråden.

 

I år så er det vel 30 års jubileum for quattro. Og ingolstad (hvordan det skrives vet jeg ikke) ligger vel ikke mer enn ca 2 timer kjøring unna ringen? Tja, kunne vært gøy med klubb tur da.

 

Noen gode forslag på hvordan klubben sentralt kunne styrt/arrangert en slik tur? Og hva som da kunne vært å forvente fra klubben sentralt? Høres jo meget fristende ut. Felles avreise på ferja over, eventuelt roadtrip nedover fra Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hopper over hit for å snakke litt vidre omkring det som ble nevnt i ACR tråden.

 

I år så er det vel 30 års jubileum for quattro. Og ingolstad (hvordan det skrives vet jeg ikke) ligger vel ikke mer enn ca 2 timer kjøring unna ringen? Tja, kunne vært gøy med klubb tur da.

 

Noen gode forslag på hvordan klubben sentralt kunne styrt/arrangert en slik tur? Og hva som da kunne vært å forvente fra klubben sentralt? Høres jo meget fristende ut. Felles avreise på ferja over, eventuelt roadtrip nedover fra Oslo.

 

Ja det hadde jo vært en super tur!

Hva gjelder styring fra klubben sentralt så kansje fått istand en påmeldingsliste feks.. mest for å få det avklart at alle er enige om avreisetid, når hva gjøres under reisen osv. Kansje planlegge litt møtepunkter på vei nedover feks for å holde gruppa samlet for de som ønsker det. Trenger jo ikke være så mye mere enn det for min del i allefall:) Billetter til valgte dato osv klarer vel de fleste å ordne selv ville jeg tro om det skulle ende med ferje.. :) Kansje felles bosted hadde vært noe, finnes jo en rekke småhoteller inne i selve nordsløyfa blandt annet:) Billetter til selve ringen må man bestille på http://www.nuerburgring.de/en/nuerburgring-race-track/tickets.html?no_cache=1 Sikkert mange der ute som har mye mere erfaring enn meg på slike felles reiser og organisering av det.. Så om noen har innspill så bare rop det ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig hyggelig, Helge, at du lurer på om klubben sentralt kan bidra : ja :

 

Som jeg ser det, blir dette en tur for en gjeng bilentusiaster, som har lyst å bli bedre kjent med sin egen bil samtidig som det forhåpentlig også blir veldig sosialt :D

 

Ingolstadt hadde vært helt genialt å få med seg, så man kan vel sette opp to forskjellige program for turen. Et for de som blir med å kjører på Ringen (2-3 dagers varighet f.eks.) og et for de som både vil kjøre på Ringen OG bli med til Ingolstadt (opp til 7 dagers varighet), der felleskjøring til - samt kjøring på - Ringen blir felles for alle.

 

Jeg ser ikke for meg at det blir mer enn 12-14 stykker som blir med totalt, så det vil bli feil å spørre om støtte av noe slag. Men når vi har fått satt en dato (folk må jo få tatt seg fri fra jobben også), hadde det vært supert med en annonse på hovedsidene :)

 

Just my 2 cents..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig hyggelig, Helge, at du lurer på om klubben sentralt kan bidra : ja :

 

Som jeg ser det, blir dette en tur for en gjeng bilentusiaster, som har lyst å bli bedre kjent med sin egen bil samtidig som det forhåpentlig også blir veldig sosialt :D

 

Ingolstadt hadde vært helt genialt å få med seg, så man kan vel sette opp to forskjellige program for turen. Et for de som blir med å kjører på Ringen (2-3 dagers varighet f.eks.) og et for de som både vil kjøre på Ringen OG bli med til Ingolstadt (opp til 7 dagers varighet), der felleskjøring til - samt kjøring på - Ringen blir felles for alle.

 

Jeg ser ikke for meg at det blir mer enn 12-14 stykker som blir med totalt, så det vil bli feil å spørre om støtte av noe slag. Men når vi har fått satt en dato (folk må jo få tatt seg fri fra jobben også), hadde det vært supert med en annonse på hovedsidene :)

 

Just my 2 cents..

 

Høres veldig bra ut dette du sier her :D Ja sikkert greit å dele det opp i 2 program så folk ikke MÅ være med begge steder om man ikke har mulighet eller ønsker:) Men alikevel kan få en felles greie på selve ringen:)

PS Ja veldig hyggelig av Helge : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, nå er jeg ikke ute etter å gi folk falske forhåpninger om ting og tang altså :) Men personlig så syns jeg bilkjøring er det morsomste med bilhobbyen. Og da er det naturlig å ønske seg dit man kan kjøre ;)

 

Håper dere kommer til ACR om det går også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser på terminlisten til Nürburgring, at 8. runde av VLN (der Møller Bil Motorsport stiller) er lørdag 25. september : rolleyes Personlig synes jeg det hadde vært ufattelig moro å få med seg det : ja :

 

Alternativet kunne da være at de som ønsker seg en runde i Ingolstadt starter uken i Ingolstadt, og de som kun er interessert i å kjøre på Ringen, møter på Ringen onsdag 22. september. Da har vi onsdag og torsdag til å kjøre selv. Oppvarming og trening til VLN fredag og lørdag, og hjemreise om søndagen.. Ulempen er da at vi "mister" 2 dager med egen kjøring på Ringen, men til gjengjeld får med oss et utrolig kult løp med over 200 startende biler i 3 forskjellige klasser : rock :

 

Dette er blott et sterkt personlig ønske fra min side, og jeg har full forståelse for hvis folk helst vil dra på et annet tidspunkt, for å få kjørt mest mulig selv!

 

Angående overnatting på hotellet på Ringen, så er prisen ca. 740 € (tilsvarer ca. 3000 kr pr person) for 2 personer i et rom fra onsdag til søndag, noe som kan gjøres en god del rimeligere, hvis vi er villig til å bo litt unna..

 

Jeg bare lufter litt tanker her, så kom gjerne med innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser på terminlisten til Nürburgring, at 8. runde av VLN (der Møller Bil Motorsport stiller) er lørdag 25. september : rolleyes Personlig synes jeg det hadde vært ufattelig moro å få med seg det : ja :

 

Alternativet kunne da være at de som ønsker seg en runde i Ingolstadt starter uken i Ingolstadt, og de som kun er interessert i å kjøre på Ringen, møter på Ringen onsdag 22. september. Da har vi onsdag og torsdag til å kjøre selv. Oppvarming og trening til VLN fredag og lørdag, og hjemreise om søndagen.. Ulempen er da at vi "mister" 2 dager med egen kjøring på Ringen, men til gjengjeld får med oss et utrolig kult løp med over 200 startende biler i 3 forskjellige klasser : rock :

 

Dette er blott et sterkt personlig ønske fra min side, og jeg har full forståelse for hvis folk helst vil dra på et annet tidspunkt, for å få kjørt mest mulig selv!

 

Angående overnatting på hotellet på Ringen, så er prisen ca. 740 € (tilsvarer ca. 3000 kr pr person) for 2 personer i et rom fra onsdag til søndag, noe som kan gjøres en god del rimeligere, hvis vi er villig til å bo litt unna..

 

Jeg bare lufter litt tanker her, så kom gjerne med innspill :)

 

Støtter denne jeg! Skal ned nå neste helg med møllerbil motorsport på 4 timers løp der (jobbe i pit men..) absolutt noe man burde få med seg, sykt mye feite biler!!:) For min del kan vi godt bo lengre unna:) 2 dager kjøring på ringen holder for de fleste.. både for bilen sin del og hva man orker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så tidlig på høsten kan man helt fint bo i telt i Eifel (selv om Camp Nürburgring er hårreisende dyr ift. andre campingplasser i Tyskland). Jeg regner med at det kjøres RCN i forbindelse med VLN, så dette hadde vært interessant også for meg (forutsatt at PL-Golfen mot formodning er i orden igjen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vi slutte med OT nå?

 

Denne tråden handler om folk er interessert i å bli med til Nürburgring eller ikke ;)

 

Hvordan vi kommer oss dit, tar vi når det har blitt besluttet om det i det hele tatt blir tur : rolleyes

 

VS

 

Angående overnatting på hotellet på Ringen, så er prisen ca. 740 € (tilsvarer ca. 3000 kr pr person) for 2 personer i et rom fra onsdag til søndag, noe som kan gjøres en god del rimeligere, hvis vi er villig til å bo litt unna..

 

Jeg bare lufter litt tanker her, så kom gjerne med innspill :)

 

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste "problem" med å ta det i september er Ingolstadt:

 

„30 Jahre quattro“

Mitte April - August 2010, im Audi museum mobile, Ingolstadt

 

Ingolstadt er sikkert en utrolig fin opplevelse uansett :tilber: I tillegg til museet deres, tilbyr de også en heldags særomvisning på fabrikken, der man følger A3 fra ubehandlet stål til ferdig bil, med innlagt pause til lunsj midt på dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hopper over hit for å snakke litt vidre omkring det som ble nevnt i ACR tråden.

 

I år så er det vel 30 års jubileum for quattro. Og ingolstad (hvordan det skrives vet jeg ikke) ligger vel ikke mer enn ca 2 timer kjøring unna ringen? Tja, kunne vært gøy med klubb tur da.

 

Noen gode forslag på hvordan klubben sentralt kunne styrt/arrangert en slik tur? Og hva som da kunne vært å forvente fra klubben sentralt? Høres jo meget fristende ut. Felles avreise på ferja over, eventuelt roadtrip nedover fra Oslo.

 

Med en snittfart på 241 km/t tar det 2 timer fra Nurburg til Ingolstadt. Med rundt 110 km/t snitthastighet tar det 4,5 timer. Hver vei. ;)

 

Hadde vært morsomt med en sånn tur, men det spørs om jeg har noen bil å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en snittfart på 241 km/t tar det 2 timer fra Nurburg til Ingolstadt. Med rundt 110 km/t snitthastighet tar det 4,5 timer. Hver vei. ;)

 

Hadde vært morsomt med en sånn tur, men det spørs om jeg har noen bil å kjøre med.

 

Så da burde det ikke ta mere enn et par timer da? ;) hehe Sikkert mulig å sitte på om du ikke har bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.