Anbefalte innlegg

Hei..

 

Noen som kan gi meg noen tips på hva som må løsnes for å ta av dørtrekket på fordøren på en 4 dørs Polo?

 

Har problemer med at el.vindu som ikke vil gå.. Hører det knepper i ett rele i døra når jeg trykke på knappen, men ingenting skjer.

Sikringer er også Ok, så jeg må ta en titt innom dørtrekket for å se om jeg ser noe feil der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok nettopp av disse for å bytte høyttalere, og det er veldig lett.

 

Skru ut skruen inne mot a-stolpen, oppe ved speilet.

Popp av dekselet på dørhåndtaket (vær forsiktig, ikke lag riper)

Skru ut de to skruene i topp og bunn av dørhåndtaket

Deretter drar du ut dørtrekket i bunnen, der sitter den bare "poppet" inntil.

Så løsner du det i toppen.

Du må også koble av de elektriske kablene til vinduer og speil før du tar den helt bort.

 

For å sette det på igjen gjør du det over bare i motsatt rekkefølge :)

 

Si gjerne ifra om hva du finner ut av med el.vinduene, passasjervinduet mitt vil ikke styres fra førerdøra :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem som dere...

Kabelgjennomføringa i førerdøra er vanligvis problemet.

På min Polo 2001 var det brudd i 3-4 kabler, noe som gjorde til at vindu på passasjersiden ikke kunne styres fra fører dør + tidvis problem med vindusheis på fører dør.

(husker ikke hvilken farge det var på kabel til passasjerdøra, men legg gjerne ut svar her hvis du finner ut av det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.. Tror ikke jeg rekker å se på det før til helga, men skal legge ut svar om jeg finner ut av det!:)

Problemet mitt startet i fjor sommer, med at jeg kun kunne åpne passasjer vinduet fra førerdøra, men ikke passasjerdøra..

Så jeg mistenker ett kabelbrudd, men vi får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan man vel sjekke uten å ta av dørtrekket? Bare trekke av beskyttelsen i døråpningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også brudd i ledningsføring ut i døra på min. På min gikk ikke fører vinduet ned, og passasjervindu gikk ned uansett hvem vei jeg kjørte det :P (gikk opp på passasjersiden da : rolleyes ) Da hadde den ENE store (var det det 4kvadrat tro : klø : ) gått rett av midt i pølsa, sammen med et par andre. Ingen andre med skade. Kan dra av pølsa uten å ta av dørtrekket mener jeg ja :) Er det brudd, er det bare å lodde sammen, og legge over krymp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke det før jeg tar av dørtrekket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den brune (4#) er "hovedstrømmen til førerdøra. Den var det brudd i på min også.

Kabelen som skal "styre" passasjervinduet har jeg ikke funnet ennå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket litt nærmere også.. 3-4 av ledningen i førerdøra inkludert den tykke brune, har begynt å miste isolasjon. Men ingen som hadde gått helt av enda. Så jeg er ikke noe nærmere..

Jeg har søkt litt på forumet her da.. Fant en tråd med en passat som har samme problem som meg.. Det klikker i en motor eller rele i døra, men ingenting skjer. Der var problemet releet som styrer komfort lukkinga.

Men jeg har ikke klart å lokalisert dette releet enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er mitt problem løst.. Hjalp vinduet i gang med hånda samtidig som jeg trykket på knappen..

Nå går det opp og ned helt av seg selv, fra begge dører!:)

Men var greit å få isolert de kablene på nytt!

Så takk for nyttige tips!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.