Golf 2 - spm. om to forskjellige splines på rattstamme

Anbefalte innlegg

På nyere enn 89 er det vel, så er det annen type splines som man fester rattet på, altså det ser ut som det sitter et "adapter" på den vanlige splinesen. Spørsmålet er da som følger; mulig å flytte over denne "adapteren", eller sitter den fast/er en helt annen type rattstamme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De adapteren er "bare" å ta av.

Er nok kjekt med en ordentelig avdrager;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bare", ja. Prøvde for noen år siden, men da ga jeg opp.

 

Tips og link til en ordentlig avdrager, da? :) Som ikke koster skjorta, selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg bare brukte en 2 armet avdrager på Rally'en min.

Men vil jo tro Møller har spesialverktøy hvis den sitter for hardt fast for en vanlig avdrager.

Har div avdragere på jobb;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får bevæpne meg med rørtang, hammer og skrutrekker og stikke på Vazelina i første omgang, så får jeg se om jeg har noe flaks å får pellet av en sådan en. Er bare det at jeg har et originalratt som er 10x penere enn det jeg har nå, og skulle fått det til å passe i Golfen;)

 

Ellers så bare popper jeg innom Biltema og sjekkker om de har en avdrager jeg kan bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har et avtrekkersett som man kan bruke. 20-352 brukes sammen med denne 20-353. Funka for meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da blir disse handlet inn før jeg stikker på huggeren;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info: Verktøyet fra Biltema gjorde jobben sin meget bra! Men adapteret var ikke bolt on, så måtte kappes av litt for å få det til å passe på rattstammen. Dette for at man skal få gjenger å skru fast i, noe det ikke ble når det var i sin hele størrelse. På adapteret er det to streker rundt hele, og jeg kappet de av til den første streken, og da passet det rett på. Brukte en pipe og hammer til å banke det på igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, denne møkka-adapteren :P

 

Slenger inn noen ord jeg og..

Til dere som ikke er like "eventyrlystne" og tålmodige som Mads; Hovwdiaudi selger slikt adapter ..

http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=419260005&Group=2402

eller http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=419260004&Group=2402

 

En alternativ metode for å montere denne adapteren, er å sette den på. Deretter presse den på ved hjelp av mutteren til rattet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, gud hvor et flott eventyr det var:D Hehe. Ordna seg på 5 minutter med vinkelsliper og logisk tankegang.

 

191419514.jpg

 

Her ser man de to strekene, og den som er nederst på bildet er der man skal kappe for å få det til å passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt for å få den av kan du bare sette på mutteren på rattstammen igjen, etter du har tatt av rattet, og banke rattstammen litt inn.. da løsner også adapteret.. gjort det flere ganger uten at noe skade har skjedd :)

Dersom en ikke gidder å bry med å kjøpe eller låne avdrager ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt for å få den av kan du bare sette på mutteren på rattstammen igjen, etter du har tatt av rattet, og banke rattstammen litt inn.. da løsner også adapteret.. gjort det flere ganger uten at noe skade har skjedd :)

Dersom en ikke gidder å bry med å kjøpe eller låne avdrager ;)

 

Dette må testes.. Thank you!

Satser på at "rammen" for rattstammen ikke deformerer seg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rattstammen er teleskopisk som en sikkerhet ved kollisjon. Og den blir dratt ut igjen når du skrur på rattet. Burde ikke ødlegge noe som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.