INFO: Program for Hovedtreff Våler 5. & 6. Juni

Anbefalte innlegg

Litt sent selvfølgelig, men det har gått mye tid for det nye styret på andre ting i det siste enn å sy sammen informasjon.

 

Jan Andre Tærud har forberedt treffet for oss på lik linje som tidligere år og programmet blir etter vanlig oppskrift som alle er vant med: Banekjøring begge dager og utstilling søndag.

 

Program :

 

50 kr inngang pr pers,

100 kr utstilling,

300 kr banekjøring en dag,

400 kr banekjøring to dager.

 

Parkering er gratis

 

Kun kontant betaling da vi ikke har bankterminal.

 

Lørdag:

 

08:00 - Porten åpner

09:00 - Førermøte

09:30 - Teknisk kontroll starter (Vi starter tidligere om praktisk mulig)

10:00 - Banekjøring starter

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

 

Søndag:

 

08:00 - Porten åpner

11:00 - Bedømming av utstilte biler starter

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

13:30 - Bedømming avsluttes

15:00 - Premieutdeling

17:00 - Banekjøring avsluttes (ca)

 

- PH+JA Tærud, Vidar Gustavsen, Hans Frisak m.fl er i gang med

organisering av VACCS, tidspunkt for dette blir annonsert på treffet.

 

- Instruktører Roger Sandberg og Lars Svelander er tilstede som vanlig for

de som ønsker

 

- Det skal vises førerkort i sekretariatet ved betaling av banekjøring.

 

 

Genrel når det gjelder banekjøring i klubbens regi:

 

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er maks.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

 

Det er et par unntak fra kø-prinsippet:

 

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

 

- Det er kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen.

(Evt unntak er kun evt instruktørkjøring med instruktørs egen bil om de skulle ha med seg bil av annet merke).

 

Når det gjelder skilter på banen gjelder følgende:>

 

I avtalen klubben har fått med Vålerbanen og reglementet vi er forelagt

for 2010 står det at prøveskilter IKKE er tillatt, på lik linje med

foregående år. Så dette må vi bare forholde oss til, da det er de som

bestemmer dette.

 

I enkelte tilfeller i tidligere år har de som har ansvaret på den

aktuelle dagen fra Vålerbanens side allikevel gitt tillatelse til

enkelte avvik fra dette på direkte forespørsler utover dagen, men dette

kan vi på ingen måte garantere at vil kunne skje igjen. Vårt ønske er at

flest mulig skal kunne kjøre på banen, men kriteriene for dette er det

altså Vålerbanen selv som setter.

 

All tidligere erfaring har vist at det er veldig lite forutsigbarhet fra

bane-eierens side på dette, så de som ikke har orden på skiltene sine

oppfordres til å få løst dette.

 

Overnatting:

 

Overnatting i egen regi på "campingjordet" i tilknytning til banen eller de forskjellige campingplassene, hotell eller hytteutleiene som finnes i området. Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid ! ;)

 

VI SEES ! :)

 

Klasseinndeling for utstillingen kommer Ørjan med senere i tråden.

 

 

EDIT 29.05.10: Oppdatering på skilter.

 

Jan Andre Tærud kan nå fortelle at han har fått bekreftet av Trygve Skjerpen hos Vålerbanen AS og Roger Sandberg som vår instruktørleder at det gis tillatelse til :

 

"Prøveskilter av forhandlertypen, (årsprøvekjennemerker) såfremt det kan fremlegges dokumentasjon fra forsikringsselskapet på at forsikringen også omfatter dekning ved ferdighetskjøring/-trening på Vålerbanen".

 

Vålerbanens representanter vil etter planen kontrollere at dette foreligger.

 

Slik dokumentasjon skal i følge fjorårets runder på samme tema visstnok være vanskelig å få fra forsikringsselskapene, men enkelte har allerede fått dette fra sin forsikringskontakt, så det skal i teorien være mulig - avhengig av forsikringsforholdet.

 

 

PS - Dette er bedre enn alternativet - som er at selv dette ikke er mulig - så poster med sutring over at dette er umulig å få tak i kommer jeg til å fjerne.

 

 

Stemningsbilde rappet av Geir Tony :

IMG_2301_sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

 

Dette ser vi frem til : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noen form for bespisning som tidligere år, eller er det bare å kjøpe seg hamburger og brus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott med litt bekreftet info.

Jeg antar ordinær parkering ved/på anlegget er gratis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noen form for bespisning som tidligere år, eller er det bare å kjøpe seg hamburger og brus?

 

Nei, dessverre. Her må alle ordne seg selv denne gangen.

 

Det blir selvfølgelig solgt mat på banen på dagtid som vanlig.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott med litt bekreftet info.

Jeg antar ordinær parkering ved/på anlegget er gratis?

 

Nei, det koster 400,- pr time og blir etterfakturert ;)

 

Oppdatert med "Parkering er gratis" nå

 

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg er det 7-8 minutter sørover til Våler sentrum hvor det er et par-tre forskjellige matbutikker for den som vil ha noe annet/rimeligere.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Premiering Hovedtreff 2010:

 

Beste Audi

Beste VW

Top 5 VW

Top 5 Audi

Longest distance

Beste Lakk

Beste interiør/stereo

Beste felg

Beste innovasjon

Beste Classic

 

Altså samme oppsett som på Hadelandstreffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke holdt noe førermøte nr. 2 på lørdag, for eventuelle etternølere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal klassene på premiering forandres på hovedtreffet på våler fra det det har vært alle årene før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bedre å svare på spørsmålene her i stedet for å bare slette innlegg med konkrete spørsmål?

Det har blitt borte innlegg med helt konkrete spørsmål. Skulle ikke alt være mere åpent og alle spørsmål bli besvart med det nye styret da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bedre å svare på spørsmålene her i stedet for å bare slette innlegg med konkrete spørsmål?

Det har blitt borte innlegg med helt konkrete spørsmål. Skulle ikke alt være mere åpent og alle spørsmål bli besvart med det nye styret da?

 

Hmm, jeg vet ikke hvilke spørsmål som er blitt slettet. Men enig med Roger her, spørsmål bør vel besvares om det er konkrete og seriøse spørsmål det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bedre å svare på spørsmålene her i stedet for å bare slette innlegg med konkrete spørsmål?

Det har blitt borte innlegg med helt konkrete spørsmål. Skulle ikke alt være mere åpent og alle spørsmål bli besvart med det nye styret da?

 

Nå vil jeg GJERNE at du konkret sier hva du mener. Hvilket innlegg i denne tråden er det som er slettet?

 

Det er slettet ett (1) innlegg, som er slettet av han som postet innlegget. Det var heller ikke noe spørsmål. Så da gleder jeg meg til du påpeker hvilket innlegg som er slettet. Såvidt jeg kan se er det ett spørsmål som ikke er besvart så langt, og det ble postet for en halv time siden. Jeg forventer at vi kan bruke litt mer tid på å svare på ting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal klassene på premiering forandres på hovedtreffet på våler fra det det har vært alle årene før?

 

Jeg tror det har litt med at man ikke trenger å premiere hver eneste bil som stiller opp og at det skal være en litt høyere terskel for å faktisk få en pokal. Derfor ser du også at People's Choice bortfaller.

 

Litt sånn som på Bug Run om du skjønner... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil jeg GJERNE at du konkret sier hva du mener. Hvilket innlegg i denne tråden er det som er slettet?

 

Det er slettet ett (1) innlegg, som er slettet av han som postet innlegget. Det var heller ikke noe spørsmål. Så da gleder jeg meg til du påpeker hvilket innlegg som er slettet. Såvidt jeg kan se er det ett spørsmål som ikke er besvart så langt, og det ble postet for en halv time siden. Jeg forventer at vi kan bruke litt mer tid på å svare på ting...

 

Så lenge det er bruker selv som har slettet så må jeg bare beklage.

Jeg synes bare det var merkelig hvis dere hadde tid til å slette innlegg men ikke tid til å svare på spørsmål.

Men som sagt, så lenge det er bruker selv som har slettet innlegget, så beklager jeg.

 

Jeg vet at det ikke kan forventes at spørsmål besvares fortløpende, selv om det ble forlangt det før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er bruker selv som har slettet så må jeg bare beklage.

Jeg synes bare det var merkelig hvis dere hadde tid til å slette innlegg men ikke tid til å svare på spørsmål.

Men som sagt, så lenge det er bruker selv som har slettet innlegget, så beklager jeg.

 

Jeg vet at det ikke kan forventes at spørsmål besvares fortløpende, selv om det ble forlangt det før.

 

Beklager OT. Men er du bitter for noe Roger?

Jeg kan ikke huske at det ble forlanget at spørsmål ble besvart på røde rappen ved det forrige styret heller(mulig du gjorde det, men da var du nok ganske alene), og kan ikke skjønne hvorfor det skulle forandre seg nå.

Det ser ut som du lett slenger med en kommentar på "men det var ikke sånn før" eller noe, ser bare litt bittert ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager OT. Men er du bitter for noe Roger?

Jeg kan ikke huske at det ble forlanget at spørsmål ble besvart på røde rappen ved det forrige styret heller(mulig du gjorde det, men da var du nok ganske alene), og kan ikke skjønne hvorfor det skulle forandre seg nå.

Det ser ut som du lett slenger med en kommentar på "men det var ikke sånn før" eller noe, ser bare litt bittert ut.

 

Nei, jeg er ikke bitter for noe.

 

Nok off topic, dette er en tråd om hovedtreffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med camping? Samme plass som tidligere år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er bruker selv som har slettet så må jeg bare beklage.

Jeg synes bare det var merkelig hvis dere hadde tid til å slette innlegg men ikke tid til å svare på spørsmål.

Men som sagt, så lenge det er bruker selv som har slettet innlegget, så beklager jeg.

 

Jeg vet at det ikke kan forventes at spørsmål besvares fortløpende, selv om det ble forlangt det før.

 

Hei du bittre mann.

 

Det nye interimstyret har på en liten stund ryddet opp i rotet etter den forrige lederen, de har fått opp ny server, webside og tilbake hastigheten på forumet. De har spart klubben for 100 000 i årlige utgifter, fått inn sponsorer for i allefall 30 000,- på litt over en mnd.

 

De har vært åpne med de avgjørelser som blir tatt, og forklart hvorfor.

 

De har hovedtreffet i rute.

 

Hva i all verden, for å bruke ditt ordspill, er det du SYTER for... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med camping? Samme plass som tidligere år?

 

Samme sted som i fjor og året før det. Ta av til høyre rett før bommen og ned til grassletta.

 

Ps. kjør pent pga støvplage.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det har litt med at man ikke trenger å premiere hver eneste bil som stiller opp og at det skal være en litt høyere terskel for å faktisk få en pokal. Derfor ser du også at People's Choice bortfaller.

 

Litt sånn som på Bug Run om du skjønner... :)

 

Forståelig det men det kommer jo som regel en del biler. Så spent på resultatet.

 

Er det klubbmedlemmer som skal være dommere i år også eller blir det som på Rudskogen med "innleid" fra annen merkeklubb.

 

Men som på BugRun blir det nok ikke da de har klasser pr modell. altså Golf 1, Golf 2, Golf 3, sånn som vi har pleid å ha på Våler. Foreslår heller da at klassene feks kuttes ned på Våler treffet at det ikke trengs såpass mange. Slå sammen golf 1 og golf 2 feks ? samme med golf 3 og 4, golf 5 og 6, Under golf 1 og 2 går såklart jetta 1 og 2. Scirocco / corrado både nye og gamle Scirocco. +++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen mulighet for de med litt trege biler å få prøvd seg ute på banen, og da tenker jeg på f.eks. meg med Golf IV 1,9tdi 90hk. En såkalt familiekjøring! De hadde det på ACR og det var mange som benyttet seg av det! Kunne f.eks. tatt en hundrelapp eller to for noen runder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen problem å kjøre med vanlige biler. Mange som gjør det, men vi arrangerer ikke noen egne heat for de, da de fleste av de som kjører på bane har vanlige biler. Ikke noe fare hvis du ikke har kjørt på bane før heller, bare å ta kontakt med en av instruktørene så får du raskt noen tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår heller da at klassene feks kuttes ned på Våler treffet at det ikke trengs såpass mange. Slå sammen golf 1 og golf 2 feks ? samme med golf 3 og 4, golf 5 og 6, Under golf 1 og 2 går såklart jetta 1 og 2. Scirocco / corrado både nye og gamle Scirocco. +++

 

Dette har vel også tildels blitt gjort på Våler tidligere år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camp er oppe fra fredags kveld eller så vi som kommer langveisfra kan komme da og rigge opp ?? fint og få litt tid med telt/vogn og få bil av tralle osv !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.