Utveksling på gearbox og diff S4 vs 2,5 TDI

Anbefalte innlegg

Skal begynne med et lite prosjekt, men ble litt usikker på om det er gjennomførbart.

Har en S4 uten motor, en 2,5 TDI motor på steroider og en 6 trinns E01 kasse til forhjulstrekk 2,5 TDI.

Har en liten mistanke om at det vil bli litt rar utveksling om jeg bare setter inn dieselmotoren rett på 5 trinnskassa og drivverket som står i bilen.

Bensinmotoren har jo et større turtallsspekter å leke seg på enn dieselen. Eller er jeg litt på bærtur????

Da er neste spørsmål om det på noen måte er mulig å bruke/ bygge om 6 trinnskassa, eventuelt bytte innmat i den orginale kassa?

Det virker som om det er en hel del av dere der ute som sitter på masse god innfo om diverse, så i stede for å plage hver og en av dere etter tur med spørsmål, så har dere muligheten til å komme med tips og synspunkter her. Heeeeelt frivillig:)

 

Håper det er noen som har tips.

På forhånd TAKK.

T.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5tdi motor på bensinkasse er ikke brukbart, alt for høyt turtall på motorvei. Er diskutert i flere tråder her før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5tdi motor på bensinkasse er ikke brukbart, alt for høyt turtall på motorvei. Er diskutert i flere tråder her før.

 

Tengte meg det ja. Så da er spørsmålet om det går å bygge om bensinkassa som står i S4en. Har ikke hatt behov for å åpne en sånn ennå, men i teorien er det vel egentlig bare å sette over det som er i dieselkassa, eller vil det bli feilt forhold mellom forr og bakhjul??????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 kassa og s4 bakdiffen hører sammen og har samme utveksling.

 

Skaff deg en s4 motor eller en tdi bakdiff;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 kassa og s4 bakdiffen hører sammen og har samme utveksling.

 

Skaff deg en s4 motor eller en tdi bakdiff;)

 

 

Har tenkt mere på dette etter at vi snakket på telefonen,

Skal du bruke tdi motoren i en s4 har du litt av en jobb foran deg, først må du få tak i drivverk fra en 2.5 tdi quattro, både bakdiff, mellomakslign, drivakslinger og giroverføringer.

 

Så det elektriske, ledningsnett, gløding, spidometer

 

eksosanlegg......

 

 

Så en ganske så lettoverkommelig jobb: smil :

 

Eller du kan kjøpe deg en 2.5 tdi quattro og hive grom tdi`n i den;)

 

så selger du s4`hel eller i deler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter Geir, alt for mye jobb å bygge tdi i bil som ikke har det orginalt.

Men er S4 manuell så trenger du ikke skifte bakaksel og mellomaksel, kun girkasse og en haug med andre deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.