Trackday på Kall Auto Lodge, Sverige. Søndag 5.september

Anbefalte innlegg

Trondheim Lokallag inviterer til Trackday på Kall Auto Lodge i Sverige.

 

Når? Søndag 5.september fra 09:00

Hvor? Kall Auto Lodge ligger mellom Åre og Østersund, Sverige.

 

Veibeskrivelse:

For de lokalkjente ligger banen sammen med flystripa til Molanda Flyplass.

 

For trøndere kjør E14 inn i Sverige og forbi Åre mot Østersund.

 

Vi kommer til å skilte fra veien og inn til banen.

 

Nøyaktig GPS posisjon på Google Maps.

 

Kall Auto Lodge kan dere lese om her.

 

Vi har besiktet banen og fikk prøvekjøre et par runder. En krevende bane med litt nye utfordringer enn vi kjenner til på Rudskogen og Vålerbanen. Banen er 1,5km lang og langstrekka er ca 400m. Her blir muligens prøvekjørt 201m drag 1on1 uten tidtagning for litt avkobling.

 

Pris per bil på bane: 300kr NOK

Betaling skjer kontant ved innkjøring til parkeringsplassen.

 

Prøveskilter er tillatt, og så vidt vi vet gjelder prøveskilter for hele Norden. Men på utsida Norden kreves egne prøveskilter.

 

Påbudt med hjelm for sjåfør og passasjerer, så det er lov med 1 passasjer på banen. Ingen krav til kjørehansker, men det er å anbefale for å få godt grep om rattet.

 

Teknisk kontroll blir foretatt i pitten før bilene får kjøre ut på banen.

 

Overnatting fra lørdag til søndag for de som ikke vil kjøre tidlig på søndag eller kommer langsveisfra har vi fått ekstra fin pris hos Kall Auto Lodge sitt hotell. Ligger en halvtimes kjøring fra banen og er utrolig fint :) Utsikten er nydelig og rommer blant annet vannet de lager isbane på til vinteren. I tillegg til et annet vann og banen selv blir isbaner.

 

Pris for overnatting: Enkeltrom 695kr eller dobbeltrom 895kr, pris per rom inkl. frukost og er i svenske kroner. Inkluderer også parkering i garasje så man får sove trygt om natta :)

 

Hotellfasilitetene har også et stort og romslig verksted vi får låne om nødvendig med alt mulig verktøy og flere løftebukker.

 

Spørsmål rettes til meg eller bare spør i tråden her.

 

Mvh Trondheim Lokallag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktige youtube adresser :)

 

Promotion video fra banen:

 

 

Amatør video fra banen:

 

--

Alex

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fiksa du det? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du.. den veibeskrivelsa.. :D

E6'n vettu? Den fortsetter vel nordover i norge og opp til Kirkenes sjukehus såvidt jeg kan huske..

Om du skal kjøre E6 inn i Sverige så må du kjøre til Svinesund.. Bare et tips til veibeskrivelsa :D

 

E14 er veinummeret fra Stjørdal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefales på det sterkeste på vinter også:D var der i fjor. over 3km lang, BREI isbane!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere funnet ut mer om pris/betingelser for leie av bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er lov å komme bare for å se på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du.. den veibeskrivelsa.. :D

E6'n vettu? Den fortsetter vel nordover i norge og opp til Kirkenes sjukehus såvidt jeg kan huske..

Om du skal kjøre E6 inn i Sverige så må du kjøre til Svinesund.. Bare et tips til veibeskrivelsa :D

 

E14 er veinummeret fra Stjørdal.

 

Takk takk :)

 

Anbefales på det sterkeste på vinter også:D var der i fjor. over 3km lang, BREI isbane!

 

Helt riktig og vi kommer tilbake til isbanekjøring seinere ;)

 

Har dere funnet ut mer om pris/betingelser for leie av bil?

 

Dessverre ikke fått informasjon om dette enda, men vi har spurt og jeg ska nevne det for vår kontaktperson.

 

Regner med at det er lov å komme bare for å se på?

 

Selvfølgelig :) Vi har bestilt fint vær og passelig temperatur :) Koster ingenting å se på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagt til informasjon om overnatting på Kall Auto Lodge sitt eget hotell inne i Kall. Tar en halvtime å kjøre fra hotellet til banen :)

 

Meget fint hotell, bar, badstu, boblebad(?) og restaurant.

 

Utsikt ned til vannet de lager finfin isbane på vinterstid og vi møtes nok her til vintern ;)

 

Enkeltrom 695kr og dobbeltrom 895kr, pris er per rom og inkluderer frokost.

 

Hotellet har også et stort verksted til disposisjon om nødvendig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Med forbehold om at bilen overlever nogenlunde ifra Rudskogen så kommer iallefall jeg. Men i den forbindelse så lurte jeg på om det er tidsnok å eventuelt melde seg på i etterkant av Rudskogen. Altså mandagen, når man har fått samla seg litt og vurdert redskapen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Med forbehold om at bilen overlever nogenlunde ifra Rudskogen så kommer iallefall jeg. Men i den forbindelse så lurte jeg på om det er tidsnok å eventuelt melde seg på i etterkant av Rudskogen. Altså mandagen, når man har fått samla seg litt og vurdert redskapen :)

 

Drar "vi" på lørdagen da eventuelt eller? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det blir en liten dagstur på søndag på meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer med RS2`n i allefall... Blir morro det her. har hytte rett før storlien, så jeg overnatter vel der å kjører inn søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken teknisk sjekk blir det? Vanlig med løse deler og bremseveske?

 

 

 

Jeg kommer med RS2`n i allefall... Blir morro det her. har hytte rett før storlien, så jeg overnatter vel der å kjører inn søndag.

 

Hytte på teveldalen, eller hvor? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken teknisk sjekk blir det? Vanlig med løse deler og bremseveske?

 

 

 

 

 

Hytte på teveldalen, eller hvor? :)

 

Teveldalen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært moro å prøve en ny bane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagt til informasjon om overnatting på Kall Auto Lodge sitt eget hotell inne i Kall. Tar en halvtime å kjøre fra hotellet til banen :)

 

Meget fint hotell, bar, badstu, boblebad(?) og restaurant.

 

Utsikt ned til vannet de lager finfin isbane på vinterstid og vi møtes nok her til vintern ;)

 

Enkeltrom 695kr og dobbeltrom 895kr, pris er per rom og inkluderer frokost.

 

Hotellet har også et stort verksted til disposisjon om nødvendig :)

 

Kan si at det er usedvanlig god mat der, stort utendørs boblebad på veranda utenfor spa avdelingen, som også har badstu og bar, fikk også servert spekmat fat og bøtter fulle av is og pils på bordene i spa avdelingen:) Fine rom, alt er nytt og moderne, i allefall dobbeltrom, enkeltrom har jeg ikke sett:)

 

De har også scooter kjøring i sine vinterpakker;) anbefales også på det sterkeste for de som ikke har prøvd! DET går bra det;)

 

Kos dere som skal dit! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken teknisk sjekk blir det? Vanlig med løse deler og bremseveske?

 

Det blir full eu-kontroll/naf/bane teknisk sjekking med oversending av misstanker om trimming til toll og tull :P

 

Blir vel generelt overblikk, løse deler og bremseveske :)

Samt et papir som må underskrives av bileier hvor det samtykkes at vi som arrangerer fraskriver oss et hvert ansvar for hva som måtte skje på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Med forbehold om at bilen overlever nogenlunde ifra Rudskogen så kommer iallefall jeg. Men i den forbindelse så lurte jeg på om det er tidsnok å eventuelt melde seg på i etterkant av Rudskogen. Altså mandagen, når man har fått samla seg litt og vurdert redskapen :)

 

Ingen påmeldingsfrist av noe slag, så her er det bare å møte opp når du er klar :)

 

Kan si at det er usedvanlig god mat der, stort utendørs boblebad på veranda utenfor spa avdelingen, som også har badstu og bar, fikk også servert spekmat fat og bøtter fulle av is og pils på bordene i spa avdelingen:) Fine rom, alt er nytt og moderne, i allefall dobbeltrom, enkeltrom har jeg ikke sett:)

 

De har også scooter kjøring i sine vinterpakker;) anbefales også på det sterkeste for de som ikke har prøvd! DET går bra det;)

 

Kos dere som skal dit! : rock :

 

Veldig god beskrivelse :) Ved en annen anledning skal jeg benytte muligheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere funnet ut mer om pris/betingelser for leie av bil?

 

Hei Aleksander,

 

For denne gangen er det ikke mulig å leie bil dessverre da de er opptatt denne helga.

 

Ved en senere anledning som vi drar igang trackday, så kan vi ta med leie av biler i planlegginga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det blir en liten dagstur på søndag på meg :)

 

plass til en til Marius? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plass til en til Marius? :)

 

Vet ikke helt enda Erik. Får se litt på hvilken bil det blir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kult å kommet å sett på, men er nok på tattoo-convention da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel kanskje prøve å få tatt seg en tur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.