INFO: Program for RUDSKOGEN-TREFFET 28. & 29. August

Anbefalte innlegg

Programmet blir etter vanlig oppskrift som alle er vant med: Banekjøring begge dager og utstilling søndag.

 

Program :

 

Gratis inngang

100 kr utstilling,

300 kr banekjøring en dag,

500 kr banekjøring to dager.

 

Parkering er gratis

 

Kun kontant betaling da vi ikke har bankterminal.

 

Lørdag:

 

08:00 - Porten åpner

09:00 - (ca. tid)Teknisk kontroll starter (Vi starter tidligere om praktisk mulig)

09:30 - Førermøte

10:00 - Banekjøring starter

14:00 - Førermøte nå også med VACCS-info

14:10 - (Ca. tid) VACCS starter

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

 

Søndag:

 

08:00 - Porten åpner

11:00 - Bedømming av utstilte biler starter

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

13:30 - Bedømming avsluttes

15:00 - Premieutdeling

17:00 - Banekjøring avsluttes (ca)

 

- Instruktør Lars Svelander er tilstede for de som ønsker tips og triks for å håndtere bilen og banen (ANBEFALES !) Dette er gratis for de som har betalt banekjøring.

 

- Det skal vises førerkort i sekretariatet ved betaling av banekjøring.

 

Rudskogen har gitt tillatelse til prøveskilt av alle typer og støygrense er 100 db :D

 

 

 

Generelt når det gjelder banekjøring i klubbens regi:

 

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er max.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

* Biler med "blank-slicks" skal ha bur/halvbur. Pga økt risiko for velt m.m. Gateslicks kan kjøres uten bur.

 

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

 

Det er et par unntak fra kø-prinsippet i pit:

 

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

- Det er kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen.

(Evt unntak er kun evt instruktørkjøring med instruktørs egen bil om de skulle ha med seg bil av annet merke).

 

 

Underholdning:Grill og film :)

 

Det blir vist "gode gamle" Quattro-filmer etc. på lerret m/prosjektor og skikkelig lyd(!) fredag og lørdag ettermiddag/kveld i kafeteria/pit-området. Vi jobber med å få til dette i et telt for bildekvalitetens skyld og i tilfelle regn. (Anlegget blir stående hele helgen til bruk for sekretariatet - derfor ikke på campingen)

 

Vi har booket en del film-materiale allerede, men de som evt har noe på en pc, dvd e.l. som egner seg for visning til resten av gjengen kan gjerne ta med dette, så kan det hende det blir plass til det også.

 

Det blir også tønnegriller tilgjengelig for grilling av din egen medbrakte mat i sammneheng med dette. Klubben kjøper inn en del kull til dette.

 

 

 

Overnatting:

 

Overnatting i egen regi på campingen i tilknytning til banen.(Gress og grus) Evt. hotell eller hytteutleiene som finnes i området. Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid !

 

Vi har bestillt container til campingen for bruk til søppel etc som måtte dukke opp - BRUK DEN !!! og pass på at andre gjør det så er det pent når vi forlater området igjen.

 

Det skal ikke overnattes i depotet. Det vil bli vakthold der, men hensetting av biler er på eget ansvar.

 

 

Det "ryktes" ;) at veldig mange av de råeste Audiene i landet har meldt sin ankomst på banen, så her er det bare å glede seg :)

 

VI SEES !

 

 

Stemningsbilde fra 2008, lånt fra denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=121937&highlight=banekj%F8ring

 

DSC_0173.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut, og vi har allerede gledet oss lenge! :)

På campingen ved banen, er det mulighet for tilkobling av strøm (230V) der (hvis noen skulle ha med bobil e.l.)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut, og vi har allerede gledet oss lenge! :)

På campingen ved banen, er det mulighet for tilkobling av strøm (230V) der (hvis noen skulle ha med bobil e.l.)?

 

Det vet jeg ikke. Er ikke kjent i detalj på den campingen. Kanskje noen andre her vet - eller så kan du evt ringe Rudskogen og sjekke om det er strøm der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overnatting:

 

Overnatting i egen regi på campingen i tilknytning til banen.(Gress og grus)

For å avklare;

snakker vi gress som i gocart-banen, og grus som i gamle campingplassen & den nye plassen ved innkjøringen til området?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gocart-banen blir vel brukt ila helgen, så camping er nok ikke aktuelt der - på samme måte som de siste års VACN-treff på Rudskogen. Antar jeg?

 

Ang strøm så er det et og annet uttak ved den lille hytta på gamlecampen, og burde holde til å gløde ei lyspære og snurre en cd. Har man med bobil har gjerne disse eget aggregat ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ordnet med toaletter på campen i år?

Veit det var det for et par år siden, og at det var sterkt savnet, da særlig av kvinnelige deltakere ifjor! :)

Veit det er toaletter ved go-kart banen, men kan skjønne at dette kan bli i lengste laget om man må på toalettet iløpet av natten el.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang strøm så er det et og annet uttak ved den lille hytta på gamlecampen, og burde holde til å gløde ei lyspære og snurre en cd. Har man med bobil har gjerne disse eget aggregat ;)

 

Ok, takk for svar :) Ikke noe å koble opp en bobil eller campingvogn mot med andre ord da.

Det er vel et fåtall bobiler og/eller campingvogner som har eget aggregat (foruten hovedmotoren da :P), i såfall har ikke jeg det på bobilen jeg har tilgjengelig. Derimot kan man kjøre varme og kjøleskap på gass. Utover dette går det andre på 12V, noe som kan bli litt drøyt over en weekend...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert info i første post med punktet underholdning :)

 

 

Forøvrig er det den vanlige campingplassen, ikke på Gocart banen.

Det er en blanding av grus og gress.

Det er ikke toaletter andre steder enn oppe på depot-plassen.

Det er høyst sannsynlig noe strøm-muligheter der, men sikkert ikke til 30 mann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke priser er det på utstillinga ? Kun Top 5 eller 10 VW og Audi ? : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt når det gjelder banekjøring i klubbens regi:

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er max.

Er det noe aldersgrense på passasjerer : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe aldersgrense på passasjerer : klø :

 

Vi har ikke praktisert noen aldersgrense sålenge sjåføren kjører fornuftig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å fortsette å glede seg enda mer: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å fortsette å glede seg enda mer: ja :

 

Da er vi to:)

 

Dette høres jo helt flott ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig er det den vanlige campingplassen, ikke på Gocart banen.

Lurer fortsatt på hvordan det er med feltet ved innkjøringen. Flatt og fint der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer fortsatt på hvordan det er med feltet ved innkjøringen. Flatt og fint der.

 

Det feltet har det sikkert fint. :P Men jeg kan ikke fortelle deg noe mer om det enn du kan fra før.

 

Hvis du lurer på om du får lov til å slå opp et telt der så må du nesten finne ut hvem som eier det og ringe dem selv. Jeg har ikke peiling og har ikke tenkt til å bruke tid på å finne ut av det når vi allerede har fått tildelt et område å campe på.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Premiering :

 

Longest distance

 

Hvis denne skal være med også på Rudskogen, så bør det finnes alternative metoder framfor de(n) som ble brukt på Våler til å finne ut av hvem som kvalifiserer til denne ;)

Det virket nesten som om man jobbet seg nordover og gikk ut i fra avstand etter hvilken nordlig breddegrad plassen ligger på : dum : For å illustrere hva jeg mener, så er det vel eksempelvis en hel del lengre fra Stavanger til Våler, enn fra Trondheim til Våler (som dog ligger "mye" lengre nord enn Stavanger).

 

Og for å ha det avklart, så var jeg langt i fra å kvalifisere til noen "Longest distance" på Våler. Så slipper man i allefall noe tygging om at jeg er sur pga at jeg ikke fikk noen pokal jeg burde hatt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis denne skal være med også på Rudskogen, så bør det finnes alternative metoder framfor de(n) som ble brukt på Våler til å finne ut av hvem som kvalifiserer til denne ;)

Det virket nesten som om man jobbet seg nordover og gikk ut i fra avstand etter hvilken nordlig breddegrad plassen ligger på : dum : For å illustrere hva jeg mener, så er det vel eksempelvis en hel del lengre fra Stavanger til Våler, enn fra Trondheim til Våler (som dog ligger "mye" lengre nord enn Stavanger).

 

Og for å ha det avklart, så var jeg langt i fra å kvalifisere til noen "Longest distance" på Våler. Så slipper man i allefall noe tygging om at jeg er sur pga at jeg ikke fikk noen pokal jeg burde hatt ;)

 

Dette er vel den mest unødvendig premieringen og burde gå i år til Christer siden han kommer i ens ærend fra Svalbard.

 

Men, for at dette var rettferdig siden folk har litt problemer med å åpne kjeften når det kommer spørsmål om dette så kan det jo legges til på utstillerlappene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det du skriver der Håkon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel den mest unødvendig premieringen og burde gå i år til Christer siden han kommer i ens ærend fra Svalbard.

 

Men, for at dette var rettferdig siden folk har litt problemer med å åpne kjeften når det kommer spørsmål om dette så kan det jo legges til på utstillerlappene...

Hehe.. Jepp ;)

Flyr 2000 km på onsdag til gardemoen for å rekke treffet i helga.. så noen lengre ? ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyr 2000 km på onsdag til gardemoen for å rekke treffet i helga.. så noen lengre ? ;p

 

:tilber:;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang longest distance, hva om de som ønsker å stille i denne "klassen" må melde seg i sekriteriatet i løpet av helgen å få registrert sin reiseavstand

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Håkon skriver så blir inndelingen som den var på Våler:

 

Beste Audi

Beste VW

Top 10 VW

Top 10 Audi

Longest distance

Beste Lakk

Beste interiør/stereo

Beste felg

Beste innovasjon

Beste Classic

Top 3 classic

 

Om det er noen som mener de kan bidre som dommere så ta kontakt på PM, orjan@xenonmatch.no eller på tlf 46465655

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang longest distance, hva om de som ønsker å stille i denne "klassen" må melde seg i sekriteriatet i løpet av helgen å få registrert sin reiseavstand

 

Et veldig godt forslag som sannsynligvis vil blitt tatt til følge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Jepp ;)

Flyr 2000 km på onsdag til gardemoen for å rekke treffet i helga.. så noen lengre ? ;p

 

Fly er fjusk :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånne premier pleier vel egentlig å gå til den som har kjørt lengst vel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.