VACN Hovedtreff - Rudskogen 20. august 2011

Anbefalte innlegg

Rudskogentreffet 2011

 

Treffpunkt_2011_No02_Cnt_H_sttreff.jpg

 

 

Datoen for treffet på Rudskogen er satt! Banen er markert på kartet her: http://kart.gulesider.no/m/IOuSl

 

Program:

 

Førermøte/registrering 08:00

 

Det koster 400,- for selve kjøringa og 200,- for lisens og forsikring. Vi tar et banekjøringskurs for de som ikke hadde det på Våler kl 08:30 og det blir bare holdt ett kurs.

 

Banekjøring 9:00-18:00

 

Her blir Lars Svellander og Roger Sandberg med som instruktører som vanlig.

 

Nytt ang banekjøring:

 

Innledning

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Tydelig merking av biler som går på E85

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette sjekkes på teknisk.

 

Teknisk Kontroll av alle biler.

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

 

Pressening

Det er krav om PVC pressening under alle biler som kjører på bane og parkerer i depot. Kan kjøpes på Rudskogen eller biltema, jula ++

 

Alkotest

Alkotest på morgenen hver dag av 4-5 stk.

Ikke krav, men bør gjøres av Arrangør når det er stevne over flere dager.

 

Kjøreutstyr

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

 

Flaggvakter

Flaggvakter skal være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring, biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp.

 

Konsekvenser for fører

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

 

 

Vaccs cup ca kl 16:00

 

Det er mulighet for camping fra fredag til søndag. Det er trackday på søndag for de som vil ha en helg med kjøring, og VACN-medlemmer får 200,- rabatt denne dagen. Det er utstilling i Oslo på søndag for de som vil ha en helg med begge deler. For de som ønsker blir det bytur i Fredrikstad på lørdag.

 

Blir dessverre bare en dag denne gangen pga det blir en splitter ny bane å kjøre på, det åpner i juli og det er stor pågang så det får vi bare tåle :) Litt teasere for den nye banen for de som ikke har sett skissene: http://www.rudskogen.no/component/content/article/62-nyheter-til-startsiden/118-tekniske-tegninger.html

 

PS: Det står banekjøring/utsilling på treffplakaten, men på rudskogen er det altså bare banekjøring i år dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bjørnar,

Kan du si litt mer om hvorfor vi nå kun har lørdagen?

Er det for tidlig å si noe om det utelukkende blir banekjøringstreff?

 

Tipser deg om å kalle tråden "VACN hovedtreff Rudskogen 2011" eller så. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bjørnar,

Kan du si litt mer om hvorfor vi nå kun har lørdagen?

 

Henger med på denne. Blir det arrangert noe flere treff evt en helg senere? Kjedelig når en må reise et stykke og det bare er en dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo skyte inn at det på Ektraordinært Årsmøte ble snakket om at vi antok vi fikk gleden av å kunne bruke Rudskogens nye baneløsning gitt vi fikk tildelt helg da vi pleier osv.

 

Så dette er muligens årsaken til at vi får begrenset tilgang til anlegget.

 

Håper uansett at det blir et godt avviklet stor-treff på Rudskogen! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen:

attachment.php?attachmentid=153780&stc=1

 

Jeg vil anta at grunnen til kun en dag er at utbyggingen fører til redusert 2011 termin og dermed færre helger tilgjengelig for klubber/andre brukere.

skissewebrud.jpg

terreng1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg får desverre ikke deltatt på rudskogen i år. Og det er jo kjipt, men har en særs god grunn da : smil :

 

anyhow, har jo vært med å arrangert treff der nede selv tidligere etc. Og i forbindelse med ett Opel treff her i Kristiansund ble jeg oppmerksom på at de har mer kjøring enn hva vi har. (nei, jeg var ikke på opel treff, men en kollega var)

ref: http://www.opelmotorsport.com/treffprogram.php?ref=vistreff&id=60

 

De har kjøring Fredag, 4 timer

Lørdag 10 timer

Søndag 6 timer

 

Altså 20 timer kjøring (tar med breisladd, familie og jente kjøring?)

 

Nå husker ikke jeg priser på rudskogen lengere, men jeg kan ikke se for meg at OMC har så mye bedre økonomi en VACN? Dog tar de 800 kroner for "helgapass" for kjøring alle dager. (dobbel pris av oss) Og 300,- pr dag om man bare skal kjøre 1 eller 2 dager. Tror heller ikke at de drar så forferdelig mye mer folk.

Så summa sumarum er vel dette noe vi kanskje kunne fått til?

 

Nå er jo dette å regne som UTOPI i år, da rudskogen er stappa full med begivenheter. Men om vi ved ett mirakel skulle fått reservert bane tidligere neste år og kunne velgt oss en helg, så hadde det nok for de som kjører bane og bor lengere unna vært enda mer atraktivt å stikke ned dit. Slik som i år, er det bare 1 dag og det er jævlig langt å kjøre fra feks Trondheim, Ålesund, Molde og Kristiansund (er jo noen som kommer derifra vært treff å :) ) Jeg hadde dratt dit selv om det bare er en dag, men får desverre ikke annledning som nevnt tidligere.

 

Er dette noe vi kunne sett på? Også for Vålertreffet sin del forøvrig. Og ja jeg vet at det ikke er like enkelt å kommunisere og prute ovenfor banene ;) Er også klar over at det er så å si ingen som får mer enn 1 dag i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er prisen eller antall timer kjøring du er misfornøyd med?

Vi har mange flere treff enn OMC som da tilsier mer kjøring, og hvis du ser prislista så kommer det mer i tillegg enn hva vi har.

Rudskogen har fra og med i år økt prisene betraktelig og er nå på linje med Våler (pga utbygging).

Vi prøvde å få en hel helg men det gikk dessverre ikke, men vi er lovt dette neste år.

 

På styremøtet i går gikk vi gjennom Rudskogen-treffet og det kommer info i løpet av ett par dager når jeg får renskrevet dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er prisen eller antall timer kjøring du er misfornøyd med?

Vi har mange flere treff enn OMC som da tilsier mer kjøring, og hvis du ser prislista så kommer det mer i tillegg enn hva vi har.

Rudskogen har fra og med i år økt prisene betraktelig og er nå på linje med Våler (pga utbygging).

Vi prøvde å få en hel helg men det gikk dessverre ikke, men vi er lovt dette neste år.

 

På styremøtet i går gikk vi gjennom Rudskogen-treffet og det kommer info i løpet av ett par dager når jeg får renskrevet dette.

 

Tror du misforstår meg ganske så kraftig om du oppfatter meg som misfornøyd ;)

Jeg bare spør om det er annledning til å se på muligheten for enda mer av det som er vanvittig gøy. Nemmelig treff :) Og i den forbindelse sammenligner jeg med en annen klubbs treff der.

 

Hva anngår pris er jeg av den oppfatning at vi er noe billige hva anngår banekjøring, men det er en annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppfatter ikke Helge som spesielt misfornøyd, kjære klubbkollega;). Snarere er dette mer et forslag/ønske til neste gang det er på tide å planlegge treff på Rudskogen igjen:).

 

Og jammen rakk ikke Helga å trekke av innen jeg hadde greid å klore ned to usle setninger;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriver under på det Helge sier her - om det så bare blir noen få timers kjøring på fredag, kunne det faktisk vært den avgjørende faktoren for å ta den 60 mil lange kjøreturen sørover til Rudskogen. For min og mange andres del som holder til nord for Sinsenkrysset er det ganske langt å dra for kun to dager, noe som gjør at mange velger å ta turen nordover til ACR isteden for. Når det i tillegg bare ble en dag i år blir det ikke noe av for min del iallefall..

 

Hvis OMC klarer å få dette til, burde det vel være muligheter for VACN også.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis OMC klarer å få dette til, burde det vel være muligheter for VACN også.. ?

 

Slik at det ikke er noen misforståelser så gjelder dette 2010 treffet. Man må ha i bakhodet at prisene på Rudskogen er lik Vålerprisene nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du misforstår meg ganske så kraftig om du oppfatter meg som misfornøyd ;)

Jeg bare spør om det er annledning til å se på muligheten for enda mer av det som er vanvittig gøy. Nemmelig treff :) Og i den forbindelse sammenligner jeg med en annen klubbs treff der.

 

Hva anngår pris er jeg av den oppfatning at vi er noe billige hva anngår banekjøring, men det er en annen sak.

 

Oppfatter ikke Helge som spesielt misfornøyd, kjære klubbkollega;). Snarere er dette mer et forslag/ønske til neste gang det er på tide å planlegge treff på Rudskogen igjen:).

 

Og jammen rakk ikke Helga å trekke av innen jeg hadde greid å klore ned to usle setninger;).

 

Jeg liker jo såklart at alle er fornøyd så prøvde vel bare å forklare litt ;)

Vi prøver å få til mest mulig kjøring året igjennom og det skal ikke bli mindre.

Fra og med neste år klarer vi kanskje å få til enda mer kjøring for langveisfarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å vurdere ACR i 2012? Eventuelt i samarbeid med en annen klubb?

For min del er det like langt til Skogen som ACR, dvs 70mil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo som regel mange som vil ha ACR i forkant av treff, men i etterkant ser man at det har vært dårlig oppmøte. Så dårlig at det ikke kan forsvares så lett som et treff på østlandet der det er mange som kommer. Kan kanskje virke litt urettferdig, men sånn er det nå engang bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg er det flere andre treff på ACR. I år krasjer det med Rudskogen så det blir 3 dager på ACR istedet for en dag på Rudskogen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo som regel mange som vil ha ACR i forkant av treff, men i etterkant ser man at det har vært dårlig oppmøte. Så dårlig at det ikke kan forsvares så lett som et treff på østlandet der det er mange som kommer. Kan kanskje virke litt urettferdig, men sånn er det nå engang bare.

 

Vi forsøkte jo med ACR treff. Da på en litt finurlig måte, ved å søke flere lokalag sammen om lokallagstøtte. Desverre var oppmøte bånn i bøtta. Fleste som var der var fra Trondheim, Kristiansund, Molde(?), Ålesund og faktisk folk sørfra. Litt lite lokale. Men det kan jo endre seg? Dog var det KNALL FETT der oppe : rock :

Sånn sett så gikk vi på en økonomisk smell.

 

MEN.

Det er mulig å arrangere treff der uten økonomisk katastrofe. Ved å bruke lokallags midler via støtte (historisk bruker sjelden alle midlene å være delt ut) Samt sponsing.

Jeg hadde fått "go" fra flere bedrifter i landet til spons og var langt på vei klar for treff der. Men så har jo ting skjedd så det ble det ikke noe av.

Uansett. Om noen gidder, og styret ser med velvilje på søknader om lokallagstøtte fra flere lokallag. (naturlig er jo Troms, Finnmark(?), Nordland, Nord Trøndelag, Trondheim, Ålesund, Molde og Nordmøre) Om noen av disse søker og arrangerer sammen. Samt at noen av de som arrangerer ringer inn sponsormidler. Så går det å ha treff på ACR. (man kan jo også tillate andre bilmerker til en stivere pris feks, og kjøring på våre vilkår)

 

Men det er lite trolig at dette lar seg gjøre uten at en del hoder slår seg sammen og gidder å stå på. Det vil bli vanskelig for ett styre alene å skulle gjennomføre iallefall. Håper noen har guts og tid til å gå i gang med ett slikt prosjekt. Ikke trenger det å ta lang tid heller. Så om noen virkelig vil, så kan man realisere den type treff allerede i år etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig å arrangere treff der uten økonomisk katastrofe. Ved å bruke lokallags midler via støtte (historisk bruker sjelden alle midlene å være delt ut) Samt sponsing.

Jeg hadde fått "go" fra flere bedrifter i landet til spons og var langt på vei klar for treff der. Men så har jo ting skjedd så det ble det ikke noe av.

Uansett. Om noen gidder, og styret ser med velvilje på søknader om lokallagstøtte fra flere lokallag. (naturlig er jo Troms, Finnmark(?), Nordland, Nord Trøndelag, Trondheim, Ålesund, Molde og Nordmøre) Om noen av disse søker og arrangerer sammen. Samt at noen av de som arrangerer ringer inn sponsormidler. Så går det å ha treff på ACR. (man kan jo også tillate andre bilmerker til en stivere pris feks, og kjøring på våre vilkår)

 

Men det er lite trolig at dette lar seg gjøre uten at en del hoder slår seg sammen og gidder å stå på. Det vil bli vanskelig for ett styre alene å skulle gjennomføre iallefall. Håper noen har guts og tid til å gå i gang med ett slikt prosjekt. Ikke trenger det å ta lang tid heller. Så om noen virkelig vil, så kan man realisere den type treff allerede i år etter min mening.

 

Dette er absolutt mulig å få til hvis det blir sånn du skisserer.

Så da er det bare å samle lokale ildsjeler og dra dette i land :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT:

Det er jo Oslo-treff på søndagen! riktig nok ikke banekjøring, men da blir kanskje ikke den lange kjøreturen så bortkastet ettersom dette sikkert blir et bra treff! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det jo faktisk også trackday på søndagen for de som vil kjøre mot litt andre biler enn VAG. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye banen ser lovende ut :):

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det mulig å kjøre lisensiert Porsche på dette treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, i utgangspunktet ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en bane det har blitt:tilber: Gleder meg stort til og kjøre.

Skulle bare ikke ha brukt opp alle penga på rs2`n da. så kanskje jeg kunne fått på noen sliks: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, i utgangspunktet ikke!

 

Uansett pågang? Blir det like lite trafikk på banen som det var på Våler, hadde det kanskje vært lønnsomt å åpne for andre merker utover dagen. For betalende medlemmer selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.