Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på å kjøpe nye felger til A3'n. Har BBS LM replica nå, men vil ha noe nytt. Tenkte på Rota Grids i 18x9,5. Min første vag, så jeg har ikke helt greie på hva som får plass og ikke.

Derfor lurer jeg på om det får plass med mye senk? Hvilket ET må jeg evt ha på felgene.

Har coilovers, som jeg har tenkt å skru mest mulig ned.

Hva egner seg av dekk? Vil ha minst mulig dekk uten at de detter av felgen : rolleyes Ingen vits å nevne hva som er lovlig eller ikke.

 

Evt tar jeg imot tips om andre fete felger! ;)

 

Ny på forumet, så ikke drep meg om dette har vært tatt opp før etc. Prøvde å søke, men finner heller lite om a3 8l og litt utradisjonelle felger.

 

Mvh Andreas Hamborg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå har jeg ikke snøring hva som passer på 8l og ikke..

 

http://www.jonathanrowny.com/page/offset-calculator

Du kan jo bruke denne kalkulatoren. Taste inn målene på dine gamle hjul, måle opp hvor langt de er ifra hjulbuen osv. Så kan du plotte inn tallene på de hjulene du lurer på og se hvordan det blir. :)

Jeg liker 225/40 på 9.5 felg. Nok strekk i mine øyne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde det, men har ikke alle måla i huet og bilen står lagret i vinter. Ellers takk for tipset :)

 

Noen som veit åssen f.eks A4 hjulbuer er i forhold?

 

Har funnet noen 18x9.5" 5x100 med ET38, så det burde vel egentlig gå ganske bra med f.eks 225/35?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra felgvalg!

 

Usikker på 9,5x18" på A3 8L.

Men når det gjelder 8,5x19" så var ET30 stor suksess uten valsing og med 45mm senk. Men det skal sies at jeg aldri sjekket hvor god plass det var innover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

 

Hvor store dekk hadde du på?

Hvis det er innover som evt blir problemet kan jeg bare space de ut :)

Vanskelig dette med nytt merke. Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 235/35/19

 

Gratulerer med riktig merke forresten! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde det vel egentlig gå. Er bare så kjipt om jeg styrer med å få tak i felga, riktige dekk osv, også passer det ikke uansett.

 

Hehe, takk skal du ha ;)

 

Kjenner jeg begynner å bli ivrig på noen breiere felger og lavere bil nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde det, men har ikke alle måla i huet og bilen står lagret i vinter. Ellers takk for tipset :)

 

Noen som veit åssen f.eks A4 hjulbuer er i forhold?

 

Har funnet noen 18x9.5" 5x100 med ET38, så det burde vel egentlig gå ganske bra med f.eks 225/35?

 

Tror ikke du får dette på foran på en A3 , jeg har S3 8l og har kjøpt nye felger til sommeren i 8,5x19 et32 foran (dette går uten problem) og 9,5x19 et35 bak (går også akkurat) begge med 235/35 dekk...

 

Jeg prøvde 9,5x19 et35 med 235/35 felgen foran for å se om jeg kunne bruke de der , men det gikk dårlig , felgen tar i fjærbeinet med et35 så tipper du må ned på et25 for å få på 9,5" bred fekg foran , hvor langt det da vil stikke ut aner jeg ikke , men er i grenseland på S# så tror det vil stikke bra utenfor skjermen foran på din bil....

 

Har felgene liggende med dekk på å om du har lyst kan vi sikkert møtes en dag så kan du jo evt prøve denne 9,5 felgen på din A3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.