Anbefalte innlegg

Hatt bilen i 24 timer, stått noen timer i regnet, og nå er det pytt på gulvet på venstre side. Både framme og bak. Teppet er klissvått, men virker tørt oppover sidene. Setene er tørre. Det virker ikke å lekke rundt takluka. Det er tørt på forhøyningen under førersetet. Tørt under innstegslisten.

 

Noen tips til hvor jeg skal begynne å lete?

 

IMG_0266.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drenering under vannkassa, se at den ikke er tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreneringa er ikke tett, men det er blitt tetta med store mengder silikon på et tidspunkt, så mye at mye av vannet ikke renner rundt og kommer til dreneringshullet. Antar det lekker rundt panserwiren og inn. Tar det i morra, nå er det mørkt og kaldt og vått... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pleier vel og lekke inn ilag med panserveieren:)

Gjorde da på min og, så eg tok bare og la litt fugemasse rundt veieren:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter det sånne plastrør fra dreneringen til soltaket ned i hver A-stolpe på disse..? På en 80 hadde den slangen hoppet av på ene siden og vannet rant inn.

Må løsne på taktrekket for å se på innsiden om de har løsnet eventuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På konebilen var dreneringa tetta med silikon og alt vatnet rant inn langs panservaieren. Tett rundt den og sørg for at dreneringa er åpen er nok problemet løst.

Pleier å være vanskelig å få ut alt vatnet som ligger i isolasjonen i gulvet, men støvsuger som suger vatn og varmeovn så kjem du langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpa så langt!

 

Snakka med Møller i dag. De ville ha bilen i 3-4 dager og ha 5-10 lapper for å sjekke og tette. Antar de prøver å prise seg ut så de slipper jobben.

 

Får kikke litt på det i morra når det er lyst. Noen som har bilde eller en how-to på dreneringa til takluka? Lite sugen på å knekke noe klips og få knirkelyder i taket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenn etter fuktighet på gulvteppet fra pedalene og oppover ut til venstre ved hendelen for panseråpningen og der hvor teppet går oppover mot A-stolpen. Bruk lommelykt for å se etter vanndråper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette coupe, så ta av plasten utenpå, beltene og se der når noen sprøyter vann på utsiden, min lakk inn der... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenn etter fuktighet på gulvteppet fra pedalene og oppover ut til venstre ved hendelen for panseråpningen og der hvor teppet går oppover mot A-stolpen. Bruk lommelykt for å se etter vanndråper.

 

Det er jo umulig å komme til der uten å plukke halve bilen i biter? Skal se hva jeg får til.

 

er dette coupe, så ta av plasten utenpå, beltene og se der når noen sprøyter vann på utsiden, min lakk inn der...

 

Det er coupe, ja. Får plukke litt plast og se om jeg finner noe. Har lagt merke til at den delen av selen som ligger innenfor plasten er bittelitt fuktig, så det kan være noe der, faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig klådde jeg bittelitt bak teppet ved pedalene og sparkepanelet framme i dag morres. Der lå en myk slange rett innenfor plasten der, som virket 'løs' i betydningen ikke festet i enden. Den gikk oppover. Er dette dreneringa til takluka? Svart myk slange som kom fra et sted oppover dashbordet og forsvant nedover mot kanalen. Jeg plukka ikke av dørlister osv for å se hvor denne endte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangen for drenering av takluke ligger ned a/b stolpene, under dekselet, og går ut i indre hjulbue. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg røsket vekk all den gamle silikonen rundt panserwire, og lagt på nytt. Bilen har stått ute i høljeregn i hele natt, og er like tørr som den var i går.

 

Suksess! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.