Anbefalte innlegg

Hei!

 

oppdaga i dag at det var mye vann på gulvet bak høyre side på min A6 2002 mod, kjente først under matte fremme for å se om vannet kommer fremifra, der var det tørt. Kjenner at isolasjonen under teppe er vått på passasjer side.

vannet har ingen lukt/smak.

Det store spørsmålet er hvor dette kommer fra?

når eg spyler nedi vannkasse under batteri, renner det rett ut under bilen.

 

kan det være dreneringen ifra klimaanlegget som er tett? (tenker selv i denne banen).

Kan noen forklare meg hvor denne dreningen er plassert på denne bilen, hvor den går ifra vannsump til friluft? har prøvd å lokalisere denne under bilen, men finner den ikke, heller ikke bak høyre innerskjerm.

 

Har også søkt litt på forumet for tips.

 

Håper noen har noen gode tips i disse våte sommerdagene.

 

dette passet selvføgelig dårlig da jeg er fortiden hjemme med skulder som har gått ut av ledd og må holdes i ro :)

 

 

På forhånd takk for svar.

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lignende problem på en 1999 modell. Vannet kom inn i bilen gjennom en plate skjøt bak\under hanskerommet. Kunne se at det rant vann når teppet og hanskerommet var tatt bort. Feilen var en gummi belg under batterikassen som var ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.

da det er fuktig på skumgummi mellom rør som kommer fra luftfordelerhus og går ut gjennom torpedovegg, og at det ikke kom vann ut når kjøling stod på, er eg nesten sikker på at drenering her var tett.

er det noen som kan bekrefte at del på bilde i pdf-fil er drenering fra fordamper, se også bilde av del på bil?

på min bil er ikke isolasjon over dreneringsrøret vått, noe som også sansyligjør at det er her problemet ligger.

se også vedlagt bilde med kommentar.

 

Vennlig hilsen

Lars Ivar

drenering fordamper.pdf

bilde av rør fra luftfordelerkasse.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har demontert dreneringsrøret fra AC, bakerste skrue satt veldig vaskelig til. ser at røret fra luftfordeler kasse som kommer ut i trakt bare er ca 15 mm i diameter og 10-15 mm langt, burde ikke dette røret gått lengre inn i trakt? se bilde.

videre er det bare skumgummi pakning som trakt ligger mot luftfordeler kasse, noen som har gjort noen modifikasjoner her i forbindelse med repp av AC dren, se bilde?

 

 

Mvh

Lars Ivar

AC drenering A6 2002 mod 008.JPG

AC drenering A6 2002 mod 009.JPG

AC drenering A6 2002 mod 002.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Begynner å lure på om dette vannet kan ha en sammenheng med at ikke fordamper avrimer skikkelig?

Når klimaanlegget står på går det noen sekunder for så å stoppe, for så å laste på igjen ca 21-22 Nm.

mulig det er lite gass som gjør dette?

får en til å sjekke trykket på mandag, men er det noe en kan logge via Vag-Com slik at feilsøking blir lettere?

av og til går bilen i ECON og eneste feilkode er 01592, og den skal vel ikke kutte klima?

bilen har gått i lang tid med kjøling på, uten så mye som en dråpe i dreneringen, klima kjøler også???

 

********************************************************************************************************************************************************

klima fungerer helt fint, målt og funnet ok.

her på denne bilen var det nok bare dreneringen som var tett. men har skiftet vannavviser under frontrute og holder for pollenfilter med paknning.

 

Noen gode tips

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne posten gjorde feilsøkingen veldig enkel for meg : rock : Takk for gode tips :tilber:

 

Legger ved en filmsnutt av lekkasjen.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.