Mjøstreff 2012 - 28.-29. Juli - Hunderfossen Camping.

Kommer du på Mjøstreff 2012 - Hunderfossen Camping?  

148 stemmer

  1. 1. Kommer du på Mjøstreff 2012 - Hunderfossen Camping?

    • Ja, jeg kommer!
      58
    • Jeg kommer kanskje.
      80
    • Nei, har dessverre ikke mulighet.
      10


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Vi i Mjøsa Lokallag har fått nytt blod i styret, og derfor bestemt oss for å endre litt på treffordningen rundt Mjøsa dette året.

Dette vil si at vi går bort fra det velkjente "Tour De Mjøsa", og satser på ett skikkelig utstillingstreff, men vi vil også satse på å få til to andre treff vår og høst, dog i litt mindre skala.

 

Treffet vil foregå på Hunderfossen Camping, som ligger ca. 15 km nord for Lillehammer.

 

Grunnen til at jeg skriver 28.-29. Juli er at vi legger opp til å avholde utstilling på lørdag, med fest i lavvo like ved på kvelden.

Overnattingsmuligheter blir beskrevet lenger ned.

 

 

Det flotte med dette stedet, er at her finnes det muligheter for alle og enhver, voksen som barn!

I umiddelbar nærhet finner man Hunderfossen Familiepark, Hafjell, Barnas Gård, Lilleputthammer, Bob- og akebanen, Norsk Vegmuseum, og ikke minst Lillehammer sentrum (15 minutters kjøretur), med mange butikker for mor ;)

 

Er dere en bilinteressert barnefamilie, vil dere altså finne det meste dere trenger for en helgetur her :)

 

 

Utstillingen:

Starter offisielt kl 14, kr 50,- for å stille ut.

-Innkjøring mellom kl 13-15. Kommer du etter kl 15, får du ikke utstillerbevis.

 

-Premiering vil være for: -Topp 5 VW, -Topp 5 Audi, -Longest Distance, -Luftkjølt (krever minst 3 oppmøtte), Show`n Shine (alle merker), -Seat/Skoda (minst 3 oppmøtte), -Veteran.

 

-Underveis vil det bli loddsalg, salg av mat (hamburger og brus) samt at vi har tenkt å prøve noe nytt: delesalg med stille budrunde.

 

Dette vil si at hvis noen har noen deler de vil selge, kan de ta med seg disse, merke med minstepris, så legger vi en bok ved siden av delen, hvor budgivere skriver sitt bud og tlf.nr.

Ved en fastsatt budfrist, er det naturlig nok det høyeste budet som vinner, og budgiver kontaktes via tlf for oppgjør og avhenting.

Dette vil bli overvåket av oss i styret, slik at alt går riktig for seg :)

 

 

På kvelden:

 

Vi leier en lavvo litt oppe i skogen i nærheten av treffområdet, hvor vi legger opp til at folk tar med seg egen grillmat, og griller selv på griller som vil stå utenfor.

Drikke medbringes etter eget ønske.

Blir det mot formodning kaldt, fyrer vi opp med ved inne i lavvoen :)

Håper mange vil benytte seg av dette tilbudet, da det sosiale som kjent er veldig viktig ved VACN sine treff :)

 

MERK: da dette er en campingplass, skal det ikke være sjenerende støy etter kl 23, dette skal respekteres.

Men tipper vi går opp dit såpass tidlig at de fleste får nok moro før den tid :)

Hvis ikke, går det både buss og taxi til Øyer eller Lillehammer ;)

 

 

Overnatting:

 

Hunderfossen tilbyr flere muligheter for overnatting, i flere prisklasser:

 

-Camping i telt eller vogn (priser finnes her)

-Quality Hotel & Resort Hunderfossen:

-Enkeltrom inkl frokost 980,-

Dobbeltrom inkl frokost pr døgn kr. 1180,-

Familierom 4-pers inkl frokost kr. 1670,-

Familierom 5-pers inkl frokost kr. 1980,-

 

-Hytter:

Sommerhytter uten innlagt vann

2-sengs 425,- pr døgn

3-sengs 540,- pr døgn

4-sengs 710,- pr døgn

5-sengs 825,- pr døgn

6-sengs 940,- pr døgn

Hytter/leiligheter, høy standard

4-sengs hytte, selvhushold pr døgn kr. 938,- + 395,-

6-sengs hytte, selvhushold pr døgn kr. 1184,- + 395,-

8-sengs hytte, selvhushold pr døgn kr. 1411,- + 495,-

8-sengs deluxe leilighet, selvhushold, pr døgn kr. 1695,- + 595,-

Tilleggene er obligatorisk sluttrengjøring

 

 

Her er det viktig å få med at hvis dere vil bestille hytter eller hotellrom, er det viktig å være ute i god tid, da det fylles fort opp midt i sesongen, faktisk allerede i Mai!

 

 

Veibeskrivelse:

 

Mjstreff-1.jpg

 

 

Følg skilting Hunderfossen fra avkjøring ved Øyer sentrum, deretter gjelder rød strek på bildet.

Gul firkant markerer utstillingsområdet, den lille gule streken markerer enkel vaskeplass på baksiden av Fossekroa (hotellet).

Andre vaskemuligheter er dessverre mangelvare i umiddelbar nærhet, men det finnes selvvaskeanlegg på Statoil Strandtorget (ved E6 Lillehammer).

 

 

Til slutt vil vi anmode alle om å svare i pollen på toppen, slik at vi har en liten anelse om hvor mange som kommer. Dette er IKKE bindende, bare en måte å se interessen på.

 

Vel møtt!

 

Hilsen styret, Mjøsa Lokallag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi håper på at mange har mulighet til og legge opp ferien sin etter dette i år.

så vi kan få til et stort og trivlig treff.

mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tiltak da :) Men betyr dette null Tour De Mjøsa ?? Ville jo vært kjedelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som et meget gjennomtenkt og bra treff dette her.

Håper jeg ikke er opptatt den helgen, vanligvis pleier siste uka i Juli å være fullbooket hvert år da det er midt i felles ferien..

 

Men dog jeg vil komme til å savne de gode gamle TDM treffene fordelt rundt i mjøsbyene :o

Vil det også si at Lokallaget Mjøsa kun kommer til å ha et treff i år?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette høres suverent ut jeg for min del ;)

 

Med et stort treff på Hunderfossen og 2 små på Hamar og Gjøvik så blir jo det på en måte som TDM, bare en endring på gjennomføringen av dette.

Med et stort treff så kanskje det kommer noen nye biler å beskue også, ikke bare de samme gamle :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I oversikten over interessante steder i nærheten kan jo Vegmuseet listes og. Kjempested og gratis inngang samt gangavstand fra utstillingsplassen på lik linje med Hunderfossen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får med meg en gjeng fra Valdres. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt! Jeg kommer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette såg meget så fristende ut, MEN siden jeg er fulltidsstudent så må jeg nesten se hvordan lommeboken er etter Våler.

Svart på pollen iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med en, to eller tre Golfer.. :) Men ser gjerne at det blir noen småtreff i Gjøvik og Hamar og.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette såg meget så fristende ut, MEN siden jeg er fulltidsstudent så må jeg nesten se hvordan lommeboken er etter Våler.

Svart på pollen iallefall :)

 

Spørs om ikke vi må ha oss en tur mr ;-)

Kjempebra tiltak :) virker som ett godt planlagt arrangement :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med en, to eller tre Golfer.. :) Men ser gjerne at det blir noen småtreff i Gjøvik og Hamar og.. ;)

 

Det blir det vet du :)

 

Kommer egne tråder på disse så fort vi får satt datoene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke ha klasse inndeling på utstillingen egentlig? Ser for meg at det kan trekke flere folk å være litt til innspirasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva savner du i tillegg til det som står?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kansje delt opp i klasser som det har blitt gjort på hovedtreffet til tider. Men det avhenger jo så klart på hvor mange utstillere det blir å så klart. Men hvis det blir 100-120 vet ikke hvor realistisk det er. Men ser for meg at et treff som dette i beste ferie tider å med litt hjelp av værgudene kan bli et bra stort treff. Er ikke ment som kritikk eller noe sånn. Å er jo et tema som har blitt tatt opp flere ganger å egentlig å ingen har vel aldrig blitt helt enige om hvordan klasse inndelinger osv ved utstilling skal være. Å nivået på bilene begynner å bli såpass høyt i klubben at ved et sånn treff med forhåpentligvis høy deltakelse så mener jeg at det kansje bør vurderes da å dele opp i klasser i stedet for 5 beste vw/audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser poenget ditt, og det har vært diskutert, men med bakgrunn i såpass stor usikkerhet rundt deltakerantall, valgte vi denne løsningen.

En annen faktor er pris på pokaler, samt at hvis det blir for mange klasser, blir det liksom ikke like "stas" å vinne...

 

Vi håper selvfølgelig på best mulig oppmøte, men det er så godt som umulig å forutse såpass tidlig.

 

Min mening er at det kan heller være lurt å bruke førstkommende treff som en guide til neste år, for å se om det er verdt å gjenta, samt ev. revurdere klasseinndeling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktigste er ikke å vinne men å delta.. :) Å når det gjelder premiering er ikke pokaler noe der må bruke. Til et sånn treff er det vel greit å prøve å få inn sponsor premier osv.. å kansje få trykt opp noen diplomer som kan rammes inn å henge over hylla i stua eller lignende. Men kansje ha med beste classic audi og vw.. for den mangler. Tenkte det var like greit å komme før treffet med dette i stedet for etter treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du er ivrig og konstruktiv ;)

Vi skal snart ha nytt styremøte, så dette vil bli tatt opp der, selv om mye av det allerede er diskutert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bra det er kan jo diskuteres da.. : smil : Men blir fort litt ivrig når man har vært borte fra klubben et par år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes dere kan gå bort i fra 5 beste osv..

 

VW:

1. plass

2. plass

3. plass

 

Audi:

1. plass

2. plass

3. plass

 

evt opp til 5teplass da..

Ser den med at ved topp 5 så blir det ikke forskjell på de 5. men noen ganger så er det kanskje stor forskjell mellom nettopp disse... men så klart, det er smaksak.. men på et STORT treff tror jeg dette er nice..

om man skulle vinne 2 plass så er jo det jevt uansett,. og da er det noe 1 plassen har gjort med bilen sin som er enda bedre/finere/ falt mere i smak enn det 2plassen har gjort med sin..

 

Bare et lite innspill.. litt likt som BUGrun kanskje. men kanskje ikke Mjøsatreffene er på det nivået akkurat, men et sted må man vell kanskje begynne... er jo enda litt jevere når det er 1.2. og 3 evt 4 og 5...

 

 

classic. luftkjølt. longest distance. show and shine. osv.

 

Tror det kan bli braa uansett... viktigste er og delta... og som jeg pleier og gjøre, SKRAVLE : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Steffen!

 

Topp 5 burde vær mer spesifisert, slik som Steffen forklarer.

 

Blir mer prestige, og ikke "en av mange".

 

Har ikke vært med på mer enn 1 "treff" så kan ikke rope så høyt, men hvordan foregår dømming?

Er det karakter styrt eller?

 

Også enig med Anders i att det er like jevt med ett diplom.

Der kan det jo kanskje står litt beskrevet hvorfor akkurat "Du" vant? Med evnt bilde av bilen?

 

Problemet da er vel att det fort koster like mye som en pokal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes dere kan gå bort i fra 5 beste osv..

 

VW:

1. plass

2. plass

3. plass

 

Audi:

1. plass

2. plass

3. plass

 

evt opp til 5teplass da..

Ser den med at ved topp 5 så blir det ikke forskjell på de 5. men noen ganger så er det kanskje stor forskjell mellom nettopp disse... men så klart, det er smaksak.. men på et STORT treff tror jeg dette er nice..

om man skulle vinne 2 plass så er jo det jevt uansett,. og da er det noe 1 plassen har gjort med bilen sin som er enda bedre/finere/ falt mere i smak enn det 2plassen har gjort med sin..

 

Bare et lite innspill.. litt likt som BUGrun kanskje. men kanskje ikke Mjøsatreffene er på det nivået akkurat, men et sted må man vell kanskje begynne... er jo enda litt jevere når det er 1.2. og 3 evt 4 og 5...

 

 

classic. luftkjølt. longest distance. show and shine. osv.

 

Tror det kan bli braa uansett... viktigste er og delta... og som jeg pleier og gjøre, SKRAVLE : rock :

 

Da kan det like greit deles opp i klasser.. siden det er mye mere retferdig som eksempel

 

Golf mk1/mk2. mk3/mk4. mk5/mk6

 

premieres etter oppmøte i klassen.

 

Dette vil etter min antagelse øke deltagelse på treff. ja flere premier å flere som blir motivert til å holde på med det de gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Steffen!

 

Topp 5 burde vær mer spesifisert, slik som Steffen forklarer.

 

Blir mer prestige, og ikke "en av mange".

 

Har ikke vært med på mer enn 1 "treff" så kan ikke rope så høyt, men hvordan foregår dømming?

Er det karakter styrt eller?

 

Også enig med Anders i att det er like jevt med ett diplom.

Der kan det jo kanskje står litt beskrevet hvorfor akkurat "Du" vant? Med evnt bilde av bilen?

 

Problemet da er vel att det fort koster like mye som en pokal?

 

angående dømming så er nok, evt de 3 personene som går rundt og ser.. de ser som oftest etter hva de selv liker og prøver og være pirekte vil jeg tro...

jeg er av den oppfatning av at alle liker forskjellige stiler. tror man kanskje burde se på mote, trend. og hele konseptet rundt bilen spiller rolle og selvklart om det er strøkent.. men synes det har vært grei dømming. nivået rundt i klubben begynner og bli vanskelig. og derfor enda vanskelige å dømme. sikkert derfor dette blir tatt opp heletiden også..

 

jeg synes en bil med noen få steinspurt som kjøres nesten daglig stiller like sterkt som en bil som står kun i garasjen og venter på treffhelgene....

 

jeg håper selv jeg ikke må dømme på treff lengre. synes det er litt moro også, men det er såÅÅ vanskelig og velge opp mothverandre. for alle gjør det fint/bra på mange forskjellige måter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det like greit deles opp i klasser.. siden det er mye mere retferdig som eksempel

 

Golf mk1/mk2. mk3/mk4. mk5/mk6

 

premieres etter oppmøte i klassen.

 

Dette vil etter min antagelse øke deltagelse på treff. ja flere premier å flere som blir motivert til å holde på med det de gjør.

 

liker tanken din men tror da vi må si golf som en klasse og ikke del dem opp i 3 klasser innen golf igen for da får vi veldig mang klaser.

 

men er en mulighet for 1 og 2 plasspå golf og passat men så har vi jo vento,jetta, lupo og bora som det ikke er så mange men er jo mulighet til og delle dem i golf, passat, resten av vw kan jo hende det er noen som er store nok til og ha til sin egen klase men dette vet vi jo ikke før treffe starter så vanskelig og si.

 

vis ikke så kan man jo delel opp i årstall som at golf og jette og vw fra frem til 90 fra 90 -00 nye fra 00-12

og da kjøere alle vw under den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.