Forslag til Vårmønstring / Høstavslutning

Anbefalte innlegg

Som forventet ble det endel reaksjoner på at vi har lagt ut tråd for et hovedtreff i år.

Så her kommer en tråd dere kan legge inn forslag, ideer og ønsker dere har til sesongens 2 andre treff.

 

Vi i styret har endel ideer selv, men ingenting er spikret enda da vi har prioritert å få ut dato og info ang Mjøstreffet 2012.

 

Tanken har vært å lage et stort treff for å forhåpentligvis samle så mange som mulig på et treff.

Det har også vært en tanke å lage et par mindre treff uten premiering ( en såkalt vårmønstring og en høstmønstring) med litt diverse aktiviteter - men om pokaler er et must for at folk skal komme så får vi ta det med i betraktning når vi skal diskutere.

 

Vi i styret ønsker å gjøre en best mulig jobb og konstruktive tilbakemeldinger tar vi imot med takk :)

Ja vi kjører et litt annet opplegg i år - men treff skal det uansett bli !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis man har vår/høstmønstring i tileg til hunderfossen så kunne man vel alikevel kalt det Tdm? Eller er det umulig? Å hva er grunnen til at dere vil kutte ut premier (kansje) på vår/høstmønstring?

 

Skjønner jo at mange synnes at ting har blitt enformig med at de samme bilene vinner.. Men det viser jo bare at nivået er tøft. Eller? Å mjøsalokallag har vel i år hatt en bra tendens på å sanke pokaler/priser på div treff..Å det beviser jo at jentene å guttene i lokallaget vet hva de driver med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis man har vår/høstmønstring i tileg til hunderfossen så kunne man vel alikevel kalt det Tdm? Eller er det umulig? Å hva er grunnen til at dere vil kutte ut premier (kansje) på vår/høstmønstring?

 

Skjønner jo at mange synnes at ting har blitt enformig med at de samme bilene vinner.. Men det viser jo bare at nivået er tøft. Eller? Å mjøsalokallag har vel i år hatt en bra tendens på å sanke pokaler/priser på div treff..Å det beviser jo at jentene å guttene i lokallaget vet hva de driver med..

 

Poenget med å ikke bruke TDM i år var at vi ønsker som nevnt å trekke folk langveis ifra til dette ene treffet, i tillegg til folk lokalt. Har de flere datoer å forholde seg til så blir det nødvendigvis mer spredt oppmøte.

 

De samme bilene blir ofte premiert ja, og det er jo ofte de samme som møter opp. Og akkurat derfor ønsker vi å prøve å dra flere på et treff i år - det blir tøffere konkurranse om pokalene og flere biler og se på.

 

Grunnen til å kutte ut pokaler på de to andre treffene var å dreie fokus litt vekk fra premiering og heller ha bil generelt og det sosiale i fokus. Men som sagt er vi åpne for endringer dersom pokaler må til for at folk skal møte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del er ikke pokaler en nødvendighet, men det er jo moro å se på hvem som blir premiert og hvorfor - selv om det kanskje blir litt mye repetisjon og litt for lettvint for de med nyere biler . Men igjen, mange av de samme bilene vinner på andre treff i Norge også. Jeg er ikke en pokaljeger, og mener fortsatt at ingen av bilene mine har vært pokalverdige.

 

Som sosialt og på vår/høst, kunne jeg gjerne ha tenkt meg en felles cruising. Forslag til hvordan dette kan gjøres er det bare å komme med, dersom flere deler samme interessen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget med å ikke bruke TDM i år var at vi ønsker som nevnt å trekke folk langveis ifra til dette ene treffet, i tillegg til folk lokalt. Har de flere datoer å forholde seg til så blir det nødvendigvis mer spredt oppmøte.

 

De samme bilene blir ofte premiert ja, og det er jo ofte de samme som møter opp. Og akkurat derfor ønsker vi å prøve å dra flere på et treff i år - det blir tøffere konkurranse om pokalene og flere biler og se på.

 

Grunnen til å kutte ut pokaler på de to andre treffene var å dreie fokus litt vekk fra premiering og heller ha bil generelt og det sosiale i fokus. Men som sagt er vi åpne for endringer dersom pokaler må til for at folk skal møte.

 

Skjønner veldig godt det med fokus på premie.

 

Å i et lokallag så vil det jo være lokale å de i nærområdet som dukker opp Pluss de mest ivrige så bra tiltakk med å kjøre på med et stort treff. men dere kunne som jeg har nevnt tidligere å kjørt et stort treff midt på sommeren i tileg til et par mindre å kalt det tdm.. Eller er det ikke så enkelt? Det store treffet vil forhåpentligvis trekke flere folk en de 2 små men fortsatt har vi mellom 50-60 biler på de små å det er ikke dårlig om man tenker på at det er et lokallag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir som sagt to andre treff, men da spør jeg dere heller direkte: MÅ det være premiering på disse to andre for at dere skal møte opp, eller er det tilstrekkelig med en temadag som f.eks. avsluttes med cruising?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kaller det ikke TDM i år rett og slett for å fremheve at vi gjør en endring i årets sesong.

 

Men som sagt så skal vi få til 3 treff i løpet av sesongen :)

 

Mads Kristian: Fint du nevner cruising for det er en av tingene vi har lyst til å få til : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir som sagt to andre treff, men da spør jeg dere heller direkte: MÅ det være premiering på disse to andre for at dere skal møte opp, eller er det tilstrekkelig med en temadag som f.eks. avsluttes med cruising?

 

For min del trenger det ikke være premier for et oppmøte. Ikke fordi jeg ikke har en premiebil, men det er på en måte ikke det som er hovedmotivasjonen for å reise på treff.

Det er det å treffe andre, få impulser, se andre biler som ihvertfall er mitt grunnlag for å møte.

Hvis det ikke premieres, kan det jo deles ut "hederlig omtale".

Selve plastbøtta kan neppe være hovedmålet med et treff som TDM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ det være premiering på disse to andre for at dere skal møte opp?

Nei (5 tegn).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva svarte du egentlig nei på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, fjernet ikke alt fra quoten. Fikset nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkete å komme med en ide jeg :) noe jeg selv kunne tenkt meg å sikkert flere å.. Hva med et lite bilpleie kurs nå før våren? hadde kunne vært moro å lært litt. Å kansje prøvd noe utstyr osv. Er dette noe som er gjenomførbart på litt kortvarsell kansje? Fant ikke noe tråd jeg kunne plassere dette i å orka ikke lage ny da dette var en forslags tråd for tdm/treff :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er allerede på dagsorden å få til dette, da jeg vet det er flere som er interessert.

Jeg har fått klarsignal til å avholde dette hos Swissvax, men de er midt inne i flytting disse ukene, så jeg skal undersøke når det kan være mulig.

 

Hvis folk er interesserte i å ha meg som "instruktør" da, riktignok... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er allerede på dagsorden å få til dette, da jeg vet det er flere som er interessert.

Jeg har fått klarsignal til å avholde dette hos Swissvax, men de er midt inne i flytting disse ukene, så jeg skal undersøke når det kan være mulig.

 

Hvis folk er interesserte i å ha meg som "instruktør" da, riktignok... :o

 

Var deg jeg tenkte på siden du er litt dreven i faget ser du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ideen med bilpleie kurs var fint. Sikkert mange som har et panser eller to stående som man kan prøve seg på.

Bilgjemsel er også en morsom aktivitet, men det passer best på litt mørkere kvelder, og for de som ikke har skamsenka biler.

 

Kunne hatt bil-limbo? Slik som man ser folk har på andre treff.

Turbokasting er jo også en trend som jeg ikke synes kan dø ut. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang poleringskurs / plass så kan vi stille med våre lokaler på Hamar om det er av interesse.

 

Mvh

Tor Egil

Hurtigruta Carglass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang poleringskurs / plass så kan vi stille med våre lokaler på Hamar om det er av interesse.

 

Mvh

Tor Egil

Hurtigruta Carglass

 

Kansje greit det siden det blir et nøytralt lokale vedrørende produkter/merker osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje greit det siden det blir et nøytralt lokale vedrørende produkter/merker osv?

 

For så vidt greit nok det, men jeg kommer uansett til å holde meg til de to merkene jeg bruker til polering. Jeg synes poenget heller bør være hvordan man bruker dem, da metodene kan overføres til de aller fleste produkter man måtte foretrekke å bruke.

Men jada, jeg ser at man kan bli litt påtvunget ett merke ved den lokasjonen.

Jeg kan komme til Hamar og jeg, hvis majoriteten ønsker det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For så vidt greit nok det, men jeg kommer uansett til å holde meg til de to merkene jeg bruker til polering. Jeg synes poenget heller bør være hvordan man bruker dem, da metodene kan overføres til de aller fleste produkter man måtte foretrekke å bruke.

Men jada, jeg ser at man kan bli litt påtvunget ett merke ved den lokasjonen.

Jeg kan komme til Hamar og jeg, hvis majoriteten ønsker det :)

 

Enig i det brage ;) Er ikke no must å ha det på hamar eller. gjør det som er enklest å best for deg siden du skal undervise :) Elevene må vel høre på læreren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal jeg også ha med meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal jeg også ha med meg :)

 

Som at jeg har noe å lære deg, liksom... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sa jeg ikke, men det er alltid gøy å plage deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.