Bøyd "reim-strammer" til C4 AAT skadeligt?

Anbefalte innlegg

Har merket litt ulyd fra motorrommet i de siste månedene.

Endelig fått tid til og ta en kikk på det i dag. merket at en "fjærstang" i front er bøyd og bevegelig.

Ser ut som det er reim strammeren til AC og dynamo.... formoder den ikke skal rusta i nedre kant og bevelig....

 

Farlig og kjøre med den slik?

Hva er det korrekte navnet på delen? slik at eg vett hva jeg skal spørre etter:P

 

DSC00249.jpg

DSC00248.jpg

DSC00247.jpg

 

Får ikke skikkelig vinkel på bildet slik at du ser den er bøyd.. virker som den er knekt inni fjæra også holder fjæra armen på plass.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er strammeren til multireima. Var ikke lett å se på bildene og via mobil, men treffer strammeren rett på reima? Ser reima skadd ut? Faren med den er jo om reima ryker og krøller seg inn i regreima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida reima er ikke skadd.

Selveste strammaren som vinkler seg litt og ikke har en 90 graders vinkel lenger hele lengden.. den går i 90 grader ca 2/3 av lengden så får den en knekk og har ca 70 grader resterende lengde. er kun bøy på strammeren slik at reima sikkert ikke er så stram som den skal være...

Vet nå ikke om det skal være slikt da....men tviler:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å skifte denne. Må jeg ut med heile fronten for og komme til?

En kjenning sa prisen på disse ikke var så gale. Så noen som vet hva prisen på møller er for en slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bytte fjæra , så må du sette radiatoren ( og evnt klimakondensator) i serviceposisjon :)

Da får du "Mye" bedre plass å jobbe på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har engelsk navn på denne så jeg kan sjekke Ebay.com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=45&Arsmodell=1997&R_Time=131115&Forside=&Vareklasse=9

Reimspenningsdemper, ganske langt nede

Ser for meg at det er denne...

Var nå ikke så billig synes jeg:(

 

Fikk ikke noe fornuftig ut av linken din, men her er den: http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=45&Arsmodell=1995&R_Time=202015&Forside=&Varegruppe=557

 

Den kan fint skiftes uten å fjerne fronten, men det er litt lettere å komme til hvis du tar deg bryet med å skru av den øvre frontplata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips Steinar: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se pm! =) Er veivhjulet ditt mest sannsynlig gåent! Hadde samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

a3874cf5.jpg

Gamle, foringen inne der med staget var deformert slik at det var blitt ovalt hull. Derfor hadde den vinkel på seg. Den var ikke knekt slik jeg først trudde. Var også ulyd i anordningen når jeg beveget den.

 

d7cef66d.jpg

Ny reimstrammer, ingen ulyd etter montering, Herligt:)

 

d01e7e39.jpg

 

Ny vs gammel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.