Fargeforskjell tornardo rød Møller?( bilde av resultat)

Anbefalte innlegg

Bilen min skal inn på garantilakkering hos møller snart,så lurer eg på om det er noen som jobber på Møller som kan svare på om det er veldig vanskeligt og treffe på fargen? har ikke lyst at bilen skal se ut som ett fargekart:p. har vel mer eller mindre fått besjed om at de ikke klarer å treffe helt når det gjelder lakkering av fangere siden de er av plast disse blir en del mørkere. Faktisk såpass at det er plagsomt. er det noe eg kan be om for å ungå dette om eg så må betale for akurat det selv. de skal også lakkere 1stk dør her vil eg vertfall ikke ha forskjeld :confused:

 

Noen gode råd og tips?

eg er veldig klar over at det ikke går an å trylle, men vil gjerne ha det best mulig: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel mer eller mindre fått besjed om at de ikke klarer å treffe helt når det gjelder lakkering av fangere siden de er av plast disse blir en del mørkere.

 

Litt snodig, ettersom det er hvit grunning under lakken. Det er det ihvertfall på 94-modellen min, som også er Tornadorot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synst og det er litt merkelig iom at framfangeren er perfekt. men eg er ikke lakkerer, så må vel stole på det dem sier.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde jeg fått at bilen fra garanti lakk jobb og fargen ikke var riktig ,hadde jeg enkelt og greit sagt de får prøve en gang til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk samme bedskje når jeg skulle få lakert opp en del deler på b5en, dette var jo ikke no garantigreier, og heller ikke møller, men han som skulle lakkere mente at vag har brukt mange forskjeldige fabrikanter av lakk gjenom tidene, og at det derfor var vansklig og finne en helt lik farke med det fabrikate de hadde nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel fargeforskjell på all plast på bilen kontra metallet. Delene blir lakkert hver for seg under produksjon. Men om det er veldig stor forskjell, så kan man jo be de prøve igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble fangeren i forhold til bilen: rolleyes har jo blitt advart at det vil bli forskjeld men det bør være innfor rimelighetens grenser mener eg. hva mener dere? kan eg klage på dette?

 

IMAG0284.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde garantert reist tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du fornøyd? Eg hadde sagt prøv igjen, men du kan nok ende med etter3/4/5 forsøk at dei er lengre vekke å ikkje vil prøve meir.

 

Rød er vel den vanskeligste fargen å holde skikkekigt.

 

Sent from my GT-I9100

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei kan ikke sei eg er fornøyd, men tenker jo og at det kan bli verre så litt usikker. forstår ikke at det skal være så vanskeligt å få samme fargen. hadde vært kjekt med ein kommentar fra en lakkerer her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke at folk med litt yrkes stolthet kan levere fra seg slikt jeg i grunnen...Men lakkerere er nå en egen rase.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ein ocean grønn golf 4 med stor farge forskjell etter lakk(4 år fra

ny) men på a6'en med 6 år gammel

ming blå blei det perfekt. Så farge har ein del og si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be dem velge en annen nyanse, denne er for "blå"

Hilsen lakkerer`n ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan be de flekke ut på bakskjermen, da blir det ikke synlig :)

Jobber som lakkerer for møller og vet hvor vanskelig det er å treffe på denne rødfargen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten min har også vært til møller for en garantisak der de lakkerte nesten hele bilen. Det er stoooor fargeforskjell, fingermerker under klarlakken flere plasser og sig på bakluka, de har også bare maskert skiltplaten bak, og lakkert rundt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er da firmaer som lakkerer punkter på bilene som man ikke klarer å se.

 

Hvorfor skal det da være håpløst å finne samme farge når det er snakk om en dør/skjerm/fanger????

 

Her er det bare å be lakkereren om å våkne og gjøre det skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart bare å be dem om å lakke om igjen. Er det en garanti-sak, så kan dem ikke levere fra seg et slikt resultat, da det resulterer i ytterligere verdifall for deg. Synes det var ganske stor forskjell på bakfangeren og resten av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten min har også vært til møller for en garantisak der de lakkerte nesten hele bilen. Det er stoooor fargeforskjell, fingermerker under klarlakken flere plasser og sig på bakluka, de har også bare maskert skiltplaten bak, og lakkert rundt...

 

Helt utrolig! : eek :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva sa dem??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva sa dem??

 

Vet ikke ennå. har sendt mail, men ikke fått svar ennå: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsatt ikke fått svar fra Møller bil : klø : muligt mailen eg har sendt til ikke lenger er i bruk må få sjekket det.

her er ett bedre bilde som viser fargeforskjellen som eg tenkte å legge ved i neste mail.

DSC_0869.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide å løfte opp telefonen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde transporteren min inne hos møller selv for noen uker siden. Jeg må tilbake. De har ikke klart å gjøre grunnarbeid skikkelig (ser pussespor etter sandpapir gjennom) samt de har ikke rubbet og polert ned, så man ser hvor de har maskert osv. DET syns ikke jeg er veldig imponerende av MØLLER altså...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne og viste bilen i dag og fikk tid 29mai for utbedring mest sannsynlig flekker de bare ut på skjermene er det godt nok? kunne tenkt meg og hatt fangeren litt lysere osså kunne de heller flekket ut derfra. kan evt sende de ein mail og høre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny lakk på hele fangeren er det eneste jeg hadde godtatt. Blir kvalm av å se biler kjøre rundt med ei dør/fanger som er flere toner mørkere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.