Vårmønstring på bilmuseet i Horten, lørdag 28. April Nå med bilder!!

Anbefalte innlegg

Vestfold lokallag ønsker igjen velkommen til:

Vårmønstring på bilmuseet i Horten, lørdag 28. april.

Oppmøte: Fra kl. 10.00

Omvisning i bilmuseet v/Jon Kjeldsberg kl 12.00 (Denne bør du få med deg!!)

IMG_9329.jpg

 

Vi kan lokke med ett av Norges flotteste bilmuseer, med alt fra T-ford via Elektrisk Porsche(!) til Ferrari Dino og Jaguar E-type. Vi får forhåpentlig også Jon til å gi oss en guidet omvisning som vanlig!

 

Kris&Kris serverer premievaflene sine, husk å ta med cash. Vi har ikke betalingsterminal, men jeg mener bilmuseet har dette. (ta med kontanter for sikkerhets skyld.)

 

Inngangsbillett til museet er satt til 50,-, oppmøte på selve arrangementet er gratis.

Kjøreanvisning:

Museet ligger på Sollistrand i Horten, nabo med Tingretten som har samme innkjørsel.

Kommer du fra Tønsberg eller over fra Skoppum (bomveien, gud forby..) så ta gamle/øvre veien inn mot Horten, og ta ned til høyre i det første lyskrysset du kommer til. Ca. 500 meter etterpå ser du et stort byggeprosjekt på høyre side, dette er Sollistrand. Kjør inn porten og hold til venstre til nedsiden av bygget. Det skal være merket med Bilmuseet fra veien.

Fra Oslo tar du av til Horten i Kopstadkrysset, og følger hovedveien til du møter på torvet i et T-kryss. Ta til høyre, og følg Storgata til du kommer til et lyskryss, hvor du tar til venstre. Ca. 500 meter etterpå ser du et stort byggeprosjekt på høyre side, dette er Sollistrand. Kjør inn porten og hold til venstre til nedsiden av bygget. Det skal være merket med Bilmuseet fra veien.

 

Tidligere var det mulighet for selvvask av bilen på Shell oppe i lyskrysset, men de har i hvertfall maskin nå.

 

Vi håper på mange besøkende, og treffet er åpent for både medlemmer og andre interesserte! Ta gjerne også med familie eller venner!

 

Velkommen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil legge til at selvvasken på Shell fortsatt i er drift, den bare ser ut som den ikke er i drift.

Ikke er den dyr heller, du får gjort mye med en 20-kroning, ihvertfall spylt av en hel bil på det og litt til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekk meg den dagen da Chris William, så skal jeg prøve å dukke opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer selvfølgelig - vaflene kan anbefales :tilber:

Satser på å komme tidsnok i år..

Prøveskilt på bobla eller kjøre flatgolf...? *vurdere* : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det DF60000 som skal kjøre meg bort.. Lufte "racerbobla" litt.. :)

Er det noe klokkeslett tilgjengelig? Jeg er delvis trippelbooket plutselig på denne dagen, så må prøve å finne best mulig løsning.. :)

 

Ps: Hva er den greieste veien om jeg vil unngå humper? Bobla er en del lavere enn Corradoen, og Corradoen har jo nok problemer i Horten.. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps: Hva er den greieste veien om jeg vil unngå humper? Bobla er en del lavere enn Corradoen, og Corradoen har jo nok problemer i Horten.. :confused:

 

Det letteste for deg vil være å kjøre opp Jernbanegata fra Midgardsveien/rv 19. Om jeg ikke husker feil er det ingen humper utenom et par pyntepartier med brostein mellom rundkjøringa bortafor ferjekaia og avkjøringa til Sollistrand. Alternativet er Borreveien/Storgata og der har det dukka opp mange biluvennlige fartsdempere/opphøyde gangfelt de siste årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøyaktig tidspunkt kommer på onsdag! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert første post med tidspunkt, ble vel omtrent som tidligere år!

Det er meldt passe bra vær, ikke stekende sol, men i hvertfall opphold og svak vind.

Håper mange kan komme og gjøre treffet bra!

 

Kristian: Jeg hadde vel kjørt over ved Solhøy, slipper vel unna med én hump den veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var en lekk oljeslange byttet på bobla. Får håpe det holder, da det er første gang jeg leker med fittings.. :o

Så er forhåpentligvis klar for morgendagen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er programmet for morgendagen bortsett fra museet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har oppstilling på plassen og håper på litt bilder og slikt, og jeg har hørt det har vært diskutert en tur på Pizzanini i Horten etterpå. Tipper vi er 'ferdige' på bilmuseet i 13-tiden, og vaflene har vel fått bein å gå på innen den tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der i 2-tiden for å se om det var noe, men hvis dere dro 1 så skjønner jeg jo hvorfor plassen var tom. Jaja, får vel referat og noen bilder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Vi dro vel nærmere 2-tiden, så det var nok akkurat! Vi ble ti stk som dro på Pizzanini i horten etterpå, så alt i alt må jeg vel kunne si det var et vellykket treff!

Jepp, fyldig(?) referat følger! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er "vaffel" fornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med bilder? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel bilder her, ta kontakt hvis du vil ha noen i større størrelse. Beklager middels kvalitet på noen bilder! :P

IMG_0805.jpg

IMG_0804.jpg

IMG_0803.jpg

IMG_0802.jpg

IMG_0801.jpg

IMG_0799.jpg

IMG_0797.jpg

IMG_0793.jpg

IMG_0788.jpg

IMG_0785.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forhåpentligvis ingen av oss som plutselig står på innsiden av "BARE SE, IKKE RØRE"-sperringen og fikler med den G-registrerte Forden...? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Nei, det er Jon Kjeldsberg, vår eminente guide og lokale delepusher på Møller Horten! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.