Anbefalte innlegg

Hoy,

 

hvor mye dekktrykk vil dere satset på på en a4 avant med 245/35/19?

Er liksom litt vanskelig å se hva som er rett når det er så lite vegg på dekket...

Bør jeg gå for det som står i bensinlokket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En relativt enkel og grei måte å finne korrekt trykk på er følgende:

 

- Ta litt kritt på dekket

- Kjør littegrann

- Se hvor krittet er slitt av dekket

 

Da er det bare å justere trykket opp eller ned alt etter hvor krittet er slitt bort.

 

Ufattelig enkelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En relativt enkel og grei måte å finne korrekt trykk på er følgende:

 

- Ta litt kritt på dekket

- Kjør littegrann

- Se hvor krittet er slitt av dekket

 

Da er det bare å justere trykket opp eller ned alt etter hvor krittet er slitt bort.

 

Ufattelig enkelt.

 

hm.

må prøves.

 

Noen som har noen tips/beregninger jeg kan sammenligne mitt resultat med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoy,

 

hvor mye dekktrykk vil dere satset på på en a4 avant med 245/35/19?

Er liksom litt vanskelig å se hva som er rett når det er så lite vegg på dekket...

Bør jeg gå for det som står i bensinlokket?

 

Dekktrykket som er oppgitt i bensinlokket er som regel kun for orginalfelg med org profil. Jobbet en tid ved et dekkverksted og der hadde vi ikke tid til å sette oss inn i hver enkelt bil`s spesifikkasjoner. Brukte følgende tommelfinger-regel: opp tom 16" felgdimm x 2 = trykk i psi. Eks: har men 15" blir trykket 30psi. Over 17" la vi til litt for hver tomme. Har selv 18" og fyller 18 x 2 = 36 psi + litt, så jeg fyller i underkant av 40 psi i hvert hjul. (noe mer hos deg) Som du selv sier er det umulig å anslå med det blåtte øyet. Dette kommer også av at gummien i dekket er så stivt at det i seg selv kan være nok til å holde felgen opp fra bakken. Et tips til alle som henter seg ut nye biler er å sjekke lufttrykk med en gang. Lufttrykk fra fabrikk kan være helt feil og føre til smell (hadde inn en ny volvo med 16" en gang, Fører mente det var noe feil ett sted og ønsket at vi skulle sjekke hjulene. Dekktrykket var over 50 psi.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

min A3 kommer med 225/40 R17, og på bensinlokket er det anbefalt 2,0 bar bak og 2,1 bar fremme dersom bilen har 2 personer og lite bagasje. Dette tilsvarer vel omtrent 30 psi og 31 psi...

 

Hva tror dere om denne anbefalingen?

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.